stroopwafels

• Nadalina

Als je mijn berichten goed had gelezen dan heb je gelezen dat ik het niet verbied om deze producten te kopen. Het gaat mij om al die Friet snacks die je volgens Norbert bij de campings en hotels van Nederland kan krijgen. Die zijn er alleen maar voor de toeristen. Voor niemand anders, want de Kroaten zelf zul je daar niet snel zien eten.

Natuurlijk had ook mijn vader die vis dan gekocht, het gaat erom of de mensen in het land er behoefte aan hebben. En dat betwijfel ik bij kroketten, frikadellen enz.

In al die Nederlandse restaurants in Spanje eten ook alleen de Nederlanders en zal je maar amper een Spanjaard daar aantreffen.

Wat er mis is met exporteren? In principe niks, alleen vind ik het jammer dat je, als je dat te veel doet, dan je eigen identiteit als land kwijt raakt.

Waarom ga je dan in vredesnaam op vakantie? Om kroketten, frikadellen, boerenkool, drop enz. te eten in een ander land?????

• Ywtje

Helemaal met je eens Nadalina, maar sommige willen je geloof ik niet begrijpen.

Ik vind het ook raar dat Nederlanders als ze op vakantie gaan zo nodig een kroket en dergelijke willen eten. het is juist zo apart om het eten in je vakantieland uit te proberen.

Gr. Ywtje

• john

maar ik ben hier niet op vakantie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Marko

Ik ga altijd op vakantie voor de hamburgers van McDonalds!

• gerrit

Het is niet erg dat het er niet is de Hollandse hap maar als je lang in Kroatie bent verlang ja wel eens naar iets Nederlands te eten b/v nieuwe haring, kroket.oid.

als ik ergens in het buitenland op vakantie ben heb ik die behoefte ook niet maar na een half jaar krijg ik toch wel trek in een Hollandse snack.

Pozdrav Gerrit

• Nadalina

Eerst op John: Ik snap inderdaad dat je daar niet op vakantie bent.

Nu op Gerrit en John: Ook snap ik dat jullie naar een Nederlandse snack verlangen, maar je woont nu eenmaal in Kroatië!

En je kan niet alles daar naar toe halen. Oke, als de Kroaten het zelf lekker vinden is het iets anders, maar ik denk dat niet alle snacks daar in goede aarde zullen vallen.

Mijn punt die ik al nu in mijn vierde bericht probeer duidelijk te maken.

Nederlandse producten in Kroatie is oke, maar dan omdat de Kroaten het willen en niet omdat een paar Nederlanders in Kroatie zonodig een kroket moeten eten!

• gerrit

Ik snap je helemaal Nadalina.

Voor mij hoeft het ook niet maar soms verlang je naar zoiets, maar in Kroatie zijn alternatieven genoeg.

Maar wat ik bedoel is dat soms het verlangen er is naar iets wat we in Nederland wel hebben.

Maar je hebt gelijk import is goed als het goed is voor de bevolking is dit niet zo dan is import ook niet interresant.

Pozdrav Gerrit

• john

“En je kan niet alles daar naar toe halen.”

dat kan dus wel!

zolang kroaten het lekker vinden of dat ze lekker worden gemaakt (marketing).

en het FEIT dat ze het lekker vinden of lekker gaan vinden is wel bewezen doordat het hier in de winkels komt.

zoals ik al eerder zei: importeurs gaan niet over 1 nacht ijs.

zij moeten vrijwel zeker zijn dat het aanslaat anders zijn bv de listing fees weggegooid geld.

waarom mogen er geen hollandse snackbars zijn in spanje, turkije of kroatie?

als die er zijn is daar dus behoefte aan.

wat geeft jou het recht om te bepalen of kroaten iets lekker mogen vinden?

• Nadalina

Blijkaar snapt John niks van wat ik heb gezegd. Mij geeft niks het recht om te bepalen wat de Kroaten lekker vinden. Maar jij als Nederlander daar ook niet!

Wat alleen zo is, is dat de meeste Nederlandse restaurants in Turkije, Spanje en Kroatië restaurants voor de TOERISTEN zijn! En dus NIET voor de KROATEN!!!!!

En het slaat wel aan, maar niet bij de Kroaten maar bij de toeristen die in Kroatië komen.

Zo simpel ligt het, maar misschien iets moeilijker voor sommige mensen te begrijpen.

Gelukkig snapt Gerrit het beter en ik ben het met hem eens dat je inderdaad gaat verlangen naar sommige producten van je land, als je ergens anders woont.

John, probeer van Kroatië maar een eenheidsworst te maken! Wat maakt het ook uit, zolang jij maar je broodje kroket kan eten!

• gerrit

Ik ben ook zeer tegen net als Spanje of waar dan ook dar er van die eettenten komen zoals Brrodje van kootje of fritje van pietje.

Dan heb ik liever de kroatische lekkernijen die passen ook beter bij het klimaat