boodschappen

• niki

logisch… het brood is niet lang houdbaar (zoals eerder aangegeven) als je het zou voorsnijden dan wordt het nog sneller droog en hard. Je hoeft je brood overigens niet weg te gooien als je over hebt, je kunt het brood door losgeklopt ei halen en bakken en bestrooien met suiker. Wordt daar vaak gegeten als er brood over is.

Overigens adviseer ik ook om het vlees bij de slager te halen, Je kunt het wel bij de supermarkt kopen maar let dan heel goed op de datum en de kleur van het vlees. Helaas hebben wij al een paar keer meegemaakt dat het vlees bij de konzum en de kaufland bedorven was. Vleeswaren zou ik vers laten snijden in de supermarkt, wel zo lekker.

Als je van leverpastei of van gedroogd vlees zoals salami houdt dan is Gavrilovic een van de betere merken. Van dit zelfde merk heb je overigens ook knakworst in plastick die je in een pannetje water moet verwarmen. En die is erg lekker.

Er is een ding die ik in de berichten niet heb gezien en dat is de mayonaise en de ketchup. Ketchup van heinz is verkrijgbaar, mayonaise alleen de remia frietsaus. Hou je van echte mayo zou ik die zelf meenemen. Er is tommy mayo maar die is wat aan de zoutige kant… moet je van houden. (ikke wel) En voor de liefhebbers van pindakaas en drop… dat kennen ze niet.

Gr. Niki

• job

niki schreef:

>

> logisch… het brood is niet lang houdbaar (zoals eerder

> aangegeven) als je het zou voorsnijden dan wordt het nog

> sneller droog en hard. Je hoeft je brood overigens niet weg

> te gooien als je over hebt, je kunt het brood door losgeklopt

> ei halen en bakken en bestrooien met suiker. Wordt daar vaak

> gegeten als er brood over is.

wentelteefjes worden ook in nederland gegeten.

>

> Overigens adviseer ik ook om het vlees bij de slager te

> halen, Je kunt het wel bij de supermarkt kopen maar let dan

> heel goed op de datum en de kleur van het vlees. Helaas

> hebben wij al een paar keer meegemaakt dat het vlees bij de

> konzum en de kaufland bedorven was. Vleeswaren zou ik vers

> laten snijden in de supermarkt, wel zo lekker.

sowieso op alle data letten in de supermarkt.

van verse melk tot blikken.

>

> Als je van leverpastei of van gedroogd vlees zoals salami

> houdt dan is Gavrilovic een van de betere merken. Van dit

> zelfde merk heb je overigens ook knakworst in plastick die je

> in een pannetje water moet verwarmen. En die is erg lekker.

>

> Er is een ding die ik in de berichten niet heb gezien en dat

> is de mayonaise en de ketchup. Ketchup van heinz is

> verkrijgbaar, mayonaise alleen de remia frietsaus. Hou je van

> echte mayo zou ik die zelf meenemen. Er is tommy mayo maar

> die is wat aan de zoutige kant… moet je van houden. (ikke

> wel) En voor de liefhebbers van pindakaas en drop… dat

> kennen ze niet.

er zijn tientallen soorten ketchup en ook tientallen soorten mayonaise.

en de pindakaas staat (in zagreb tenminste), gek genoeg, in het koelvak.

zal wel iets te maken hebben met het engelse woord voor pindakaas (peanut butter). boter hoort uiteindelijk in het koelvak.

>

> Gr. Niki

• Berdien

Haha wat een reacties prachtig,nou ik weet nu zeker dat we niet verhongeren.

ben weer heel wat wijzer.

wij hebben altijd een grote koelbox mee uit de vrachauto mijn man is chauffeur.

dus een pak hagel kan wel mee en jam kan je overal wel krijgen en pindakaas nemen we ook wel mee.

bedankt voor alle reacties

gr Berdien

• Jo

De jam/confituur is toch wel anders dan hier in Vlaanderen. Veel vaster/stijver dan dat wij gewoon zijn. Maar daarom niet minder lekker.

Anderzijds vind ik wel dat je heel weinig bruine broodsoorten vind. We zijn nu toch al een achttal keer in Kroatië geweest en we vonden het slechts enkele keren in de supermarkt, maar wel gesneden, in tegenstelling tot de witte broden bij de bakkers.

• Carla

Ik denk dat het ook afhankelijk is van waar je je bevindt. In Split koop ik 't bruine brood nooit in de supermarkt bij altijd bij de bakker. Er zijn een paar bakkers waar ze een enorme sortering hebben. Ze hebben licht-, middel- en donkerbruin brood. Met (grove) zaden en zonder, net wat je wilt. Kan er dus echt niet over klagen.

• Robert

Ik vind ze persoonlijk prima te eten. Zelfs beter dan de Nederlandse. De prijs is inderdaad niet laag (bijna een Euro voor een klein zakje), maar voor mij geen enkel probleem gezien de goede smaak.

• Guy

Biefstuk slecht verkrijgbaar? In restaurant Marin in Posedarje eet ik regelmatig

botermalse biefstuk en ze worden gewoon bij de slager in het dorp gekocht.

• Robert

In de supermarkten hier in Rijeka staan ze niet in de koelafdeling, maar ik zou sowieso niet willen aanraden hier pindakaas te kopen. Niet te eten en nog waanzinnig duur ook. Geef mij maar Calve!

• Jo

Ik spreek over Fazana, Novalja en Rabac

• job

in zagreb bij de metro en de mercator vraag ik het iedere keer bij de slagersafdeling maar in de 2 jaar dat ik hier ben, heb ik welgeteld 1x bij de metro een stuk biefstuk kunnen kopen.