Zonder vignet door Slovenië?

• loes

ik snap eigenlijk niet zo goed waar iedereen zo moeilijk over aan het doen is wel tol vrij route geen tol vrije route .

voor het zelfde geld kom je zonder vignet per ongeluk of door andere omstandig heden toch op de weg waar het vignet nodig is zou het risico niet willen nemen.

als mijn vakantie van 35 euro af zou moeten hangen dan bleef ik wel thuis.

• Joke

Bij die laatste opmerking sluit ik me helemaal aan.

Ga maar lekker met z'n alle gratis door Slovenië, dan kan ik voor 35 euro lekker doorrijden en binnen 1 uur in Kroatië zijn.

Ik ben ook niet blij dat er 35 euro voor een vignet betaald moet worden maar als hier de benzine duurder wordt, blijft toch ook iedereen doorrijden.

Het is zonde geld maar wel een fijt waar we niet omheen kunnen.

Weet iemand of de snelweg rond Maribor al geopend is?

Groetjes

Joke

• HermaW

Wij halen ook gewoon het vignet

Ik heb geen zin om uit te zoeken hoe we zonder vignet in Kroatië komen, en inderdaad, je moet maar noodgedwongen of per ongeluk toch op een snelweg terechtkomen.

Ook heb ik niet zoveel zin in veiligheidshesjes-/lampjescontroles.

Maar ik vind het wel een beetje zonde van het geld.

Aangezien wij door Italië rijden zitten wij maar 8 km. op een vignetplichtige weg.

Voor een stuk vanaf bijv. de Karawankentunnel zou ik helemaal niet moeilijk doen.

• Erna

Ik kan nergens iets vinden of dit vignet geldig is voor een auto met caravan.

Weet iemand hier iets over?

• Roosje

het vignet is voor alle voertuigen onder de 3,5 ton geldig.

• Robert

3 weken geleden was die snelweg nog niet open

• ellen

Binnen 1 uur door Slovenie heen is daar de komende jaren helaas nog niet mogelijk….

Er is nog zo'n 50(?) km rond Ptuj waar ze nog moeten beginnen aan een nieuwe snelweg.

• agnes

wij gaan 25 juni weg gaat het 1juli in

dus ik begrijp dat we dan de terugweg wel moeten betalen voor vinget

als het moet ja dan is het zo dan maakt 35euro ook niet uit maar inderdaad zonde

fijne vakantie allemaal en gezond weer terug

• Bas

Ik probeer deze route te volgen door op google maps te kijken maar de straatnamen die genoemd worden kan ik niet terug vinden. Overigens heeft de weg door maribor vanaf de rotonde een E nr. betekend dit niet automatisch autoweg en dus tolplichtig?

• Carla

Sorry, Bas, zie je post nu pas. Als je het over de E59 hebt… op de website van de HAK (Kroatische ANWB) is inmiddels te lezen dat je voor de E59 (Macelj>Maribor) geen vignet nodig hebt. Je moet dan echter wel zorgen dat je voor Maribor wegnummer 430 pakt, vervolgens wegnr 437 naar Spielfield, oftewel de lokale weg naar Murecka volgen. De HAK geeft op haar website diverse alternatieve routes (geeft daarnaast ook duidelijk aan waar het vignet absoluut wél verplicht is), ook o.a. voor diegenen die vanuit Italië naar Rijeka willen. Het artikel is echter alleen in het Kroatisch beschikbaar. Voor diegenen, die dat onder de knie hebben:

http://www.hak.hr/novosti/vijesti-iz-hak-a/vinjete-slovenija.aspx