Slangen

• Gerrit Peels

De meeste z.g slangen die de meeste mensen tegen komen is een pootloze hagedis die verwant is aan onze hazelworm maar dan vele malen groter. in Kroatie noemen ze hem Blabor (Sceltopusik is de latijnse naam)

Deze kom ik ook vaak in onze tuin in Seline tegen.

• fr8ns

was een toppic uit 2008..

nu nog ff over schorpioenen;)

• lavanda

O ja, die enge….zwart met rood………..en zo groot als een hand….die op een trap zitten in het donker……….

• Taita

fr8ns Schreef:

> nu nog ff over schorpioenen;)

He ja, en daarna nog de spinnen (zwarte weduwe) en de haaien, dan hebben we alle enge beestjes waar we de afgelopen 5 jaar over gesproken hebben ook weer gehad… B)

• Carla

Dan zijn we alleen nog de hier loslopende Pitbulls vergeten ;)

• lavanda

Eigenlijk heb ik het dit jaar wel gemist!!! De laatste jaren was er altijd wel een eng beest of bosbranden die hier net voor het vakantieseizoen (ook op tv) gemeld werden.Soms kreeg ik wel eens het idee dat het gewoon om een soort “anti-reclame”ging…..Maar dit jaar is het volgens mij echt uitgebleven……

• Carla

:D Dan heb je duidelijk niet de Kroatische media gevolgd X( :D

• lavanda

Nee….de nederlandse….Vertel!!!

• Carla

Dit jaar is er aan (bos)branden weer geen gebrek geweest en verder zijn alle reeds eerder beschreven ‘enge beetjes’ in ‘t nieuws geweest. Tevens zijn er de nodige slachtoffers gevallen t.g.v. wespensteken en hebben wolven huisgehouden onder de schapen. ’s Nachts is menigéén levend opgevreten door de muggen… En wat te denken van onze tweebenige soortgenoten die je, al dan dan niet gemotoriseerd, te land en te water naar ‘t leven staan. Al met al is en blijft ’t toch een boeiend land :D

• Robert

Dit waren geen wespen, maar hoornaars.

Maar het hoogste aantal doden werd deze zomer toch weer veroorzaakt door de mens (verkeersongelukken)……