Trouwen

• Wim63

verwacht niet te veel van de kroatische ambassade in nederland.

die zijn liever lui dan moe (van wie zouden ze dat hebben?).

alle vragen sturen ze door naar de nederlandse ambassade in zagreb, hoewel zij dit soort vragen toch zelf moeten (kunnen) beantwoorden.

kijk eens op hun website: het laatste nieuws is van oktober 2005!

en dan die arrogante ambassadeur.

ik stond laatst op schiphol te boarden voor de vlucht naar zagreb.

bij iemand ging de detector piepen.

deze persoon beriep zich op zijn diplomatieke status en wilde zich niet laten fouilleren.

er werden nog een paar veiligheidsambtenaren bij gehaald tot de laatste zei dat hij zich inderdaad niet hoefde laten fouilleren.

ik zat dus in het vliegtuig met iemand die een detectiepoort liet piepen.

was het alleen een riem of was het meer?

op internet gekeken wie deze diplomaat was en ja hoor de kroatische ambassadeur in nederland!

• Carla

Hoi Wim Jan Job Geert!

Welkom terug van weggeweest! Ben blij dat je het prikbord weer gevonden hebt!

't Was maar een saaie boel zonder jou! ;-)

• Marko

Inderdaad, welkom terug Bovenwater!

Kenmerkend hoe jij je, soms ogenschijnlijk nuttige, tips, toch altijd weer weet onder te dompelen in volledig in de context misplaatste, persoonlijke frustraties. Alleen de twee dalmatiërs van de mevrouw die werkt op de postkamer van de Kroatische ambassade, die jou een keer gebeten hebben (van wie zouden die honden dat hebben?) ontbreken nog in je verhaal. Maar ja, die hebben nu eenmaal niet zoveel te maken met het thema “trouwen”. Misschien in een van je volgende afleveringen?

• A de B

Beste Tes,

Allereerst van harte met jullie voornemen om te gaan trouwen.

Je bericht sprak mij gelijk aan, omdat mijn man en ik afgelopen augustus in Kroatië zijn getrouwd.Bij terugkomst in Nederland kwam ik al snel op het idee om mijn eigen bedrijf te beginnen in de bemiddeling / organisatie van bruiloften in Kroatië. Dit voornamelijk omdat er nog maar weinig wedding agency's zijn, daar liep ik destijds ook tegen aan. Ik ben zelf van Servische afkomst en spreek de taal vloeiend, misschien kan ik je helpen.

Misschien kun je me een idee geven van hoe jullie droomdag er uit moet gaan zien?

Mvg,

A.

• Tes

Beste A, ik lees je berichtje zo juist pas. Ik kom er later op terug daar ik nu aan het werk ben en daarna ga genieten van een paar daagjes weg.

@ Carla ik heb veel gehad aan je links, met name één in het bijzonder. Die gaan we ook benaderen.

• Carla

Fijn, Tes! Ik wens jullie alvast veel voorpret en succes!

Trouwen in NP Plitvice is trouwens ook nog steeds mogelijk, maar erg duur!

Kies dus maar fijn voor Losinj wanneer dat mogelijk is.

• KiCo

Hallo Tes,

Ik ben vorige zomer in Trogir Kroatie getrouwd.

Als je graag meer informatie wil kan je steeds bij ons terecht.

Mijn mail adres is kimco@pandora.be

Groeten,

Kim

www.thalatos.com

• Tes

Hallo a de b, heb je misschien een mailadres waar op ik je kan mailen?

• linda

hallo Kim

kun je me misschien vertellen welke docs je uit nederland moest meenemen om in Kroatie te kunnen trouwen?

thanx

groetjes,linda

• linda

hallo A,

zou je misschien kunnen opschrijven hoe je het daar in het gemeentehuis hebt geregeld?

Op internet heb ik veel kunnen vinden wat de docs betreft, maar er is een ding waar ik niet aan uit kom, nl: je moet een bewijs uit NL naar kroatie meenemen waarin oa vermeld staat dat Nederland je huwelijk accepteert. ik heb hier bij de gemeente nagevraagd en ze kunnen alleen een huwelijksbevoegdheid verklaring afgeven, maar daarin wordt niet vermeld dat NL je huwelijk accepteert. hoe heb jij dat gedaan?

En heb jij een Servisch paspoort of een Nederlandse? want kun je daar met een nederlandse paspoort trouwen ook al heb je een kroatische nationaliteit?

alvast bedankt voor je antwoorden!

groetjes,

linda