weersvoorspellingen Zadar/ Nin

• Jo

Toen wij gisterenmorgen aan het inpakken waren op Pag zeiden onze buren dat er op de radio gezegd was dat er ernstig noodweer was in Oostenrijk en Slovenië. Rond 16.30 zijn we dan vertrokken en we hebben mooi weer gehad tot de grens van Oostenrijk en Slovenië. Daar hebben we overnacht en van noodweer hebben we weinig gemerkt. Vandaag echter in Oostenrijk gans de doorreis regen gehad.

Er was deze week wel een dag (ik meen woensdag) dat het de ganse dag zwaar bewolkt is geweest op Pag. Er was zelfs een lichte bora-bora. We hoorden dat delen van de kustweg afgesloten waren. Tegen de avond, zo rond 8-en, is het echter gelukkig weer uitgeklaard van over Losinj.

• Carla

Tegen die tijd zal het weer heus wel weer opgeknapt zijn. Deze hele week blijft het in elk geval wisselvallig. Vandaag waait er een stevige bura en het is bewolkt. Er blijven (onweer)buien mogelijk. Zo nu en dan breekt echter ook het zonnetje even door de bewolking.

Ik heb het te doen met de mensen die op camping Kažela te Medulin, bij Pula, verblijven c.q. gisteren nog verbleven, want inmiddels zijn er aardig wat van die campinggasten in appartementen ondergebracht. Daar zijn gisterochtend zo'n 25 caravans omgewaaid, waarvan er 4 vernield zijn.

• minites

Hallo, mn moeder komt uit Split en zegt dat het weer bijna altijd slecht is in Istrie, en daar kom ik nu pas achter echt balen!!! Het schijnt dat het slechte weer uit de Dolomieten van Italie altijd overwaait!!

• Carla

Tot nu toe is het vandaag droog gebleven in Split, al ziet het er wel dreigend uit. Ook de Dalmatina is vandaag weer eens afgesloten vanwege de bura en aan het begin van de middag hadden we een aardbeving, die in elk geval ook op Hvar te voelen was.

Ik zou absoluut niet willen zeggen dat het weer in Istrië bijna altijd slecht is, want dat is niet zo. Volgens mij kun je beter zeggen dat het weer in Dalmatië over het algemeen beter is dan in Istrië. Dit jaar komt de zomer in Split echter ook maar moeizaam op gang, heel ongebruikelijk.

• lavanda

Hoi Carla,

Zo slecht als vandaag bedoelde ik natuurlijk ook weer niet:)

Maar als het een graad of 22-25 is ga je wel iets makkelijker wat in de omgeving rondkijken als bij een graad of 38-40……..

• minites

Goedenavond, ik wil niet vervelend overkomen maar wij gaan vrijdag naar Kroatie ( Krk) en schrik echt een beetje vd weersvoorspellingen!!

• lavanda

Huh??? Als ik op Zoover kijk zie ik alleen maar 28-32 graden en zon…….

• Gertie

Wij zijn afgelopen maandag thuisgekomen vanuit Istrië vanwege het slechte weer van afgelopen week. Maar volgens de weersvooruitzichten bij de camping zou het vanaf morgen, donderdag, weer zonnig worden met 29 graden.

• baspeels

het kan vriezen en het kan dooien, maar meestal dooit het in Kroatië ;-)

• baspeels

Natuurlijk kan je het slecht treffen. Ik ga al jaren naar de regio Zadar, maar mijn ervaring is dat als je 3 weken gaat, dat je dan nooit meer dan 1 week slecht weer hebt.

Lastiger is het als je net die week alleen daar bent. Meestal is het vroeg in het hoogseizoen daar vaak beter weer dan laat, maar het lijkt nu wel andersom te worden. Ik hoop dat het in augustus in ieder geval mooi is, want dan ga ik weer (hopelijk) 2 weekjes van de kroatische zon genieten. En anders is het misschien koel genoeg om veel te wandelen.