Mirjana meisje, voor alle toeristen en nostalgistten onder ons
De geschiedenis moet je nooit laten rusten. Jij, ik, onze kinderen leren van geschiedenis. 4 en 5 mei is ook geschiedenis. Er zijn mensen die de geschiedenis hebben laten links liggen. Derhalve hebben zij daar niets van geleerd. Deze mensen zijn verantwoordelijk voor oorlogen en ellende op deze wereld. En zo mooi was het ook niet in de voormalige YU. We waren bevriend met de niet verbonden landen zo als al reeds genoemde Zuid Korea. Dat was of moest een of ander voorbeeld voor ons zijn !!! Onze 40 jaar lange vrede bewaarder Tito liet zich graag zien met Kimmetjes il Jong en Gadaffies en andere gasten die de as van het kwaad bewonen.
Historische feit Mirjana: Kroatie heeft niemand aangevallen. Kroatie heeft alleen het recht genomen die ook in de constitutie van de voormalige YU stond geschreven met mag ik hopen kapitale letters, nl. het recht de federatie te verlaten indien de bevolking dat wenste. Maar ja, Slobo en zijn kornuiten hadden een andere mening daar over. Ik ben er van overtuigd dat zij met zijn allen gezakt zijn op de middelbare school voor geschiedenis. Jij toch niet Mirjana? Want misschien heb je niet alleen verloren, maar ook dingen gewonnen. Ik in ieder geval wel. Ik heb Kroatie gekregen en daar mee mijn identiteit terug, iets dat de geschiedenis zakkers mij lang hadden onthouden.