Mijn top drie voor dit jaar zijn;
1.Plitvice Meren
2.Trogir
3.Split
Vinišće is zeker leuk! Ben het helemaal met je eens We moeten echter een keuze van drie maken.
Ik kan je wel een verklaring voor mijn volgorde geven. Split staat bij mij, met stip, op één omdat er een rijk aanbod is. Het centrum is schitterend, stranden in overvloed (zowel zand-, rots-, beton- als grindstranden). Vanaf Obojena kun je helemaal tot Duilovo langs de kust wandelen. En ‘s avonds is er altijd volop vertier. Hoewel het hoogseizoen nu eigenlijk achter de rug is, zijn er nog steeds allerlei Klapa’s en andere artiesten die optreden (tu). Wil je een uitstapje maken naar één van de eilanden, Krka, Paklenica, Trogir, Radmanove Mlinice etc. dan is dat allemaal te doen. De dagen duren hier voor mij altijd te kort.
De straatjes en pandjes in Trogir zijn en blijven voor mij altijd een geliefd object om te fotograferen Met de Tri Sestrice ben je er zo vanuit Split en bovendien is het een leuk tochtje. Met een beetje mazzel zie je onderweg ook nog dolfijnen. Jammer dat de Tri Sestrice alleen in het hoogseizoen vaart.
Op Brač geniet ik van de natuur en rust, de stenen optrekjes en het uitzicht vanaf Vidova Gora.
Er zijn echter nog ontelbare andere leuke plaatsjes. Volgende week ga ik bijv. naar Tribunj voor de jematva (druivenoogst ) en daar is het ook héél erg mooi.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?