Kroatie top 3

• mirjana

Mijn top drie voor dit jaar zijn;

1.Plitvice Meren

2.Trogir

3.Split

• l

Wat denk je van:

1. Dubrovnik

2. Cavtat

3. Vis

Gr.

L

• Gerrit Peels

Starigrad Paklenica

Posedarje

Zadar

• Carla

1. Split X(

2. otok Brač (tu)

3. Trogir (tu)

• Guido

Podgradina en Cres.

• lavanda

He, die is leuk!!! Ik heb alleen een andere volgorde….

1: Trogir

2: Split

3: Otok Brac

Tsja eigenlijk staat Vinisce op 1, maar dat is zo'n klein niet toeristisch dorpje, dat telt niet echt …..

• Carla

Vinišće is zeker leuk! Ben het helemaal met je eens :) We moeten echter een keuze van drie maken.

Ik kan je wel een verklaring voor mijn volgorde geven. Split staat bij mij, met stip, op één omdat er een rijk aanbod is. Het centrum is schitterend, stranden in overvloed (zowel zand-, rots-, beton- als grindstranden). Vanaf Obojena kun je helemaal tot Duilovo langs de kust wandelen. En ‘s avonds is er altijd volop vertier. Hoewel het hoogseizoen nu eigenlijk achter de rug is, zijn er nog steeds allerlei Klapa’s en andere artiesten die optreden (tu). Wil je een uitstapje maken naar één van de eilanden, Krka, Paklenica, Trogir, Radmanove Mlinice etc. dan is dat allemaal te doen. De dagen duren hier voor mij altijd te kort.

De straatjes en pandjes in Trogir zijn en blijven voor mij altijd een geliefd object om te fotograferen :) Met de Tri Sestrice ben je er zo vanuit Split en bovendien is het een leuk tochtje. Met een beetje mazzel zie je onderweg ook nog dolfijnen. Jammer dat de Tri Sestrice alleen in het hoogseizoen vaart.

Op Brač geniet ik van de natuur en rust, de stenen optrekjes en het uitzicht vanaf Vidova Gora.

Er zijn echter nog ontelbare andere leuke plaatsjes. Volgende week ga ik bijv. naar Tribunj voor de jematva (druivenoogst :D) en daar is het ook héél erg mooi.

• lipik

Hier ga je dus 1001 top 3's krijgen ;-)

Voor iedereen is er wel een andere top 3

Vooruit dan maar, de mijne :

Crni Lug

Lopud

Opatija

• Norbert HR

Dit is inderdaad een zeer persoonlijke aangelegenheid, welke ook nog eens is vastgesteld op basis van waar de schrijver is geweest.

Wanneer iemand slechts in Porec, Rovinj, Vrsar en Umag is geweest hoef je niet te verwachten dat je iets uit het zuiden zult tegen komen.

• lavanda

Die boottocht moeten we volgend jaar ook maar eens doen……eigenlijk zouden we ook veel langer moeten blijven, elk jaar komen we tijd te kort…..

Ik denk overigens dat Vinisce nu niet meer zo leuk is…iedereen is terug naar Split enzo….