Kroatie top 3

• Carla

Ben ‘t met je eens. Zo ben ik zo’n beetje overal in Kroatië geweest, maar moet bekennen dat ik Slavonië slechts gedeeltelijk gezien heb, al is dat wel een flink deel. Verder is het natuurlijk ook nog van belang waar iemands interesses liggen. De één doet niets liever dan de hele dag bakken op het strand, de ander gaat het liefst klimmen en klauteren en nummer drie stelt belang in cultuur. Je vindt hier echter voor ieder wat wils :)

• Carla

Oh, maar vanuit Split gaat men nog steeds naar de vikendice in Vinišće om te zwemmen en uitgebreid te barbecuen hoor (:D … ik ook :D

• Gerda_

Durf haast niet meer …. maar mag ik nog zeggen dat bij mij Pula op 1 staat ?

• lavanda

Ben jaloers!!!!! Wij gaan nooit terug naar een plaats waar we al geweest zijn…We gaan al van 1984 naar kroatie, in de oorlog met heel kleine kinderen even niet..maar vanaf 1998 zijn ook de kids steeds meegeweest..Elke keer naar een andere plaats aan de kust. Maar we hebben 2 vakanties doorgebracht in Vinisce…heerlijk rustig, maar met alle mooie dingen als Trogir, Krka etc. op goede afstand….

Dit jaar gingen we 2 weken naar Brac, en toch maar weer een weekje Vinisce……En volgend jaar….tsja waarschijnlijk toch maar weer 3 weken terug……Overdag heerlijk zwemmen naar de overkant van de baai.'sAvonds lekker weg, genieten van de muziek en natuurlijk het ijs in Trogir…of Split,Sibenik, Primosten…Rogoznica……

• JaPa :o)

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven.

Voor mij is het eiland Krk met Krk-stad het paradijs, en de nummer 1 op deze aarde.

Half oktober gaan we weer voor 4 weken!

De nummer2 is de stad Dubrovnik, en nummer3 zijn de Plitvicewatervallen.

JaPa.

• lipik

Krk nr 1 voor JaPa, dat hadden we nu echt niet gedacht !;)

• lipik

Om eerlijk te zijn is het voor mij bijna onmogelijk om zo'n top 3 samen te stellen. Ik ben zo ongeveer overal geweest van Umag tot Dubrovnik en van Rijeka tot Vukovar, maar elke plek heeft iets. Sommige plaatsen zijn gewoonweg mooi, andere hebben dan weer (voor iedereen afzonderlijk) een emotionele waarde.

Maar 't is wel leuk om zo eens te zien wie wat aantrekkelijk vindt.

Een neen, alles heb ik nog belange niet gezien. Het gebied ten noorden van Zagreb is voor mij nog onontgonnen gebied.

Ik heb deze zomer 2 weken in Gorski Kotar rondgetrokken en elke dag iets nieuws ontdekt… Je denkt altijd : daar ben ik al geweest, maar als je wat verder kijkt dan vind je steeds nieuwe interessante dingen.

• Carla

Al de plaatsen die je noemt zijn mooi. Ik kom hier sinds ‘72 en sinds ’74 is Split m'n tweede thuis. Heb hier, naar ook in de Kvarner en Istrië, m'n familie en heel veel vrienden. Op welk moment van de dag ik ook door 't centrum slenter, het zal nooit gebeuren dat ik uiteindelijk niet met een aantal op een terrasje beland :D

In Split vind je het lekkerste ijs in ‘Kuća Sladoleda’. Ze hebben drie vestigingen, één op Bačvice, één op Riva en één vlakbij de schouwburg ;)

Ik wens je alvast veel voorpret voor jullie volgende vakantie!

• JaPa :o)

Ja,ja, het eiland Krk is inderdaad mijn nummer 1.

Lipik, ben je daar al eens geweest met je ontdekkingstocht door Kroatië?

En zo ja, wat was dan jou indruk van bijvoorbeeld Baska, Malinska of Krk-stad?

Het enige minpunt op het eiland is de petrochemische industie (INA) in de plaats Omisalj!

JaPa.

• Jo

Nee, dat had ik inderdaad ook niet gedacht!

We zijn je maar aan ‘t plagen hoor, Jan! Niet op letten, ’t Is al laat en dan reageer een mens al eens op een onnozele manier, zeker na een avondje bierverkoop ( en mee degusteren natuurlijk) op een avondmarkt.