Nicole,
Natuurlijk zijn we nooit te oud om te leren, en ik ben ook hartstikke blij voor je dat je nog niets ernstigs bent overkomen m.u.v. je broerje met zijn been, maar ik heb met dit onderwerp ook willen aangeven dat je wel de goede papieren moet meenemen voor het geval dat….enz. Als Kroatië in 2012?? bij de EEG hoort zullen we ook daar zonder NL/HR-111 formulier terecht kunnen hopen we! Maar ik ondervind elk jaar weer opnieuw dat de Nederlandse ziektekostenverzekeraars het ook niet meer zo weten welk formulier er bij welk land hoort buiten de EEG-landen, vandaar dat ik dat vroegtijdig bij hen aanvraag om uiteindelijk de goede formulieren in mijn bezit te krijgen alvorens ik naar Kroatië op vakantie ga.
En dan zullen er mensen zijn die zeggen waarom ik mij hier druk over maak, dat is dat ik geen zin heb om even zo'n € 1000,– of meer tijdens mijn vakantie wil/kan voorschieten als je dat met een simpel A4- tje (mits de goede) kan voorkomen. In mei gaan we weer naar het prachtige eiland Krk voor onze voorjaarsvakantie, en dan willen we nergens meer aan hoeven denken. En ik hoop dat alle vakantiegangers die naar Kroatië gaan even langs hun verzekering gaan om tijdens hun vakantie niet voor verrassingen komen te staan.\
Een medicijnenpaspoort (bij de apotheek verkrijgbaar) is ook geen overbodige luxe, vooal als er o.a. Ritalin wordt gebruikt.
Allen een “gezonde” en fijne vakantie toegewenst door:
JaPa.
http://www.eilandkrkkroatie.nl