EHIC en NL/HR-111 formulier (Zilveren kruis)

• JaPa :o)

Eindelijk!

Na 2,5 week bellen en mailen en excuses van Zilveren Kruis Achmea heb ik vandaag dan toch de goede NL/HR 111 formulieren voor mijn vrouw en mij mogen ontvangen.

Ik hoop van ganser harte dat de andere mensen die dit jaar naar Kroatië op vakantie gaan, direct de goede formulieren inclusief de handleiding op de achterzijde thuis gestuurd krijgen.

Dus mensen, als u een ander formulier thuis gestuurd krijgt dan het NL/HR 111 formulier incl. de handleiding op de achterzijde, dan heb je niet het goede formulier ontvangen.

Het formulier is persoonsgebonden, en is geldig voor de “vakantie”periode dat je in Kroatië verblijft, dus die tijd moet je aan je verzekering opgeven!

En vraag het NL/HR 111 formulier ook tijdig aan bij je ziektekostenverzekering.

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• aggie

hallo japa

wij gaan altijd na porec

waar moet ik dan die brief laten zien

groeten aggie

• Gerrit Peels

Ik heb na 25 jaar nu voor het eerst dit formulier aangevraagd en had na 3 dagen het juiste formulier in huis.

Gerrit,

Zo hoort het ook te zijn!

Was dat ook bij Zilveren Kruis Achmea?

Fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

Aggie,

Waar dat in Porec moet worden omgeruild weet ik natuurlijk niet, daar zul je even bij een toeristbiro of bij de politie of bij “Norbert” moeten informeren.

Op de bijlage van het formulier staat o.a. het volgende:

Zo spoedig mogelijk na aankomst in Kroatië moet dit formulier bij het voor de verblijfplaats bevoegde regionale kantoor (podrucni ured) van de Hrvatski zavod za zdravsveno osiguranje (HZZZO), of een plaatselijke vestiging (ispostava) daarvan worden omgeruild voor een ziektebriefje.

Ook wij hebben in het verleden in Krk-stad moeten informeren waar dat kantoor was, en uiteindelijk ook gevonden.

Een fijne en gezonde vakantie toegewenst door:

JaPa.

Aggie,

Misschien heb je hier wat aan!

http://www.hzz.hr/default.aspx?id=4070&proiz=995

JaPa.

• Gerrit Peels

Nee dat was bij het VGZ

Gerrit,

Dan moet ik 1 januari 2011 toch maar eens overstappen!

Groetjes: JaPa.

• Robert

Ik begrijp dat je adressen nodig hebt van HZZO branches.

Ga naar www.hzzo-net.hr

Vervolgens klik je rechts bovenaan op Lokacije

Vervolgens zie je ergens op twee derde van het midden van de pagina Područni uredi staan met hieronder een lijst met regio's.

Klik op de regio waar je verblijft (bijvoorbeeld voor Poreč klik je op Pazin, voor Krk klik je op Rijeka) en je krijgt de adressen van alle branches per plaats.

Ik hoop dat dit is wat je zoekt.

Robert,

Bedankt voor deze informatieve aanvulling!

Groetjes: JaPa.