Beste Norbert,
Gisteren dacht ik, fijn we kunnen nu dus toch in op een normale manier kommuniceren, maar dat bleek dan toch weer een illusie.
En mijn konklusie, is inderdaad dat je een enorme haat moet hebben tegen alles wat met Kroatie te maken heeft.
De wetgeving, de mensen, de wijn, CA, de mentaliteit van de mensen, het land.
Dit is jou goed recht, maar er zijn ook mensen die dit beeld, wat jij van Kroatie schetst, anders hebben ervaren.
De teksten welke je hier plaatst zijn doordrenkt met haat tegen dit land.
Dat jij je haatgevoelens hier probeert te vertalen in “advies”, beste , hier kan men doorheenkijken.
Wanneer mensen op dit forum een vraag stellen, over het opstarten van een zaak, kom je met letterlijk de woorden “VERGEET HET”
Je verwijt iedereen hier te schrijven, zonder enige onderbouwing van het thema.
Dit klopt niet Norbert, ik heb meerdere malen aangegeven wat en hoe, en waar eventuele informatie te vinden is.
Indien je zegt dat CA binnen afzienbare tijd failliet gaat, en tijdstip noemt, en dit in het geheel niet heeft plaatsgevonden, zegt meer over NIET korrekte informatie.
Dit als voorbeeld.
Dat je bericht over de werkvergunningen, ook weer niet kloppen, heb ik ook aangegeven, door een verschil te maken met burgers uit de EU en EFTA staten,
en burgers uit ander andere landen dan hierboven genoemd.
Dus in het geheel niet van toepassing op het gehele proces van werkvergunningen.
Dit kan ik nog duidelijker maken.
Kroatie is er veel aan gelegen economisch te groeien, en door een stop aan werkvergunningen af te geven zou het land zich wel heel erg isoleren.
Hiervoor zijn dan ook overeenkomsten gesloten met EU en EFTA staten, en dit kan Kroatie alleen niet zo maar veranderen.
Het gevolg zou dan ook kunnen zijn dat EU en EFTA een boycot van Kroatische produkten zou kunnen uitspreken, en tevens de vergunningen van Kroatische burgers in de EU en EFTA beperken. Dit zou wel een eigengoal tot gevolg hebben
Dat een land ook protectionistisch dient te zijn is duidelijk, maar dat er geen werkvergunningen meer verstrekt worden is in het geheel NIET waar.
Verder is het een ieder bekend, wanneer men een zaak wil beginnen, dat men hiervoor te maken krijgt met overheid en ambtenaren.
Gelukkig zijn er dan ook, in Kroatie, verschillende afdelingen van een Kamer van Koophandel of een ambassade van een land aanwezig, waar
men op elke vraag een vakkundig antwoord zal kunnen verlangen, en wat door deze instanties dan ook verstrekt zal worden.
Tevens zijn de Kamers van Koophandel wel degelijk up to date wat betreft de wetgeving, dus is het ten alle tijde mogelijk hier up to date informatie te
verkrijgen, persoonlijk, telefonisch of per mail.
Mocht dan een ambtenaar bij jou op de stoep staan, iets beweren, heb je op zijn minst de mogelijkheid dit bij een ambassade of KvK na te vragen.
Dus om jou “onderbouwde adviezen” hier als “definitief advies” aan te nemen, lijkt me wat kortzichtig.
Betreffende “Star Alliance” Hier heb ik nergens maar dan ook nergens vermeld, dat Star Alliance CA overeind zal houden.
Wel is Star Alliance een overkoepelend orgaan, met betrekking tot samenwerking, en vele zaken meer.
Daardoor kan Star Alliance het zich ook niet veroorloven met dubieuze partners zaken te doen, en zijn er wel degelijk kriteria verbonden aan het lidmaatschap bij Satr Alliance.
Aangezien CA nog steeds op de lijst staat, zal het dan ook niet echt waarschijnlijk zijn dat CA binnenkort zal worden opgedoekt.
CA staat sinds 2004 op de lijst, en is nog steeds op deze lijst, en jou voorspelling was dat CA het einde van 2010 niet zou halen.
Wat ik dan opmaak uit jou berichtgeving, moet jij meer verstand van de situatie hebben als de bestuursleden van de Star Alliance.
Daarbij vindt ik het wel zeer gewaagd om mensen te adviseren, CA te mijden, en bij andere Airlines te boeken.
Dit is hetzelfde, als wanneer JIJ een zaak hebt, en anderen adviseren om maar niet meer bij jou te kopen.
Komt op hetzelfde neer of zie ik dit verkeerd.
Nogmaals betreffende wijn.
Dit is een geheel persoonlijk iets, en een ieder is in staat voor zichzelf uit te maken, of deze de wijn goed vindt of misschien ook niet, en
ook staat het eenieder vrij om er een bepaalde prijs voor te betalen, of ook niet te betalen.
Dat hier predikaten als “bagger” uitgedeeld worden, en wel openlijk, voor een ieder toegankelijk, is van een zeer laag niveau.
Moet ik nog meer zaken uitleggen of is dit voorlopig even genoeg.
De haat van jou t.o.v. Kroatie, druipt uit elke letter die neerschrijft over Kroatie, maar bedenk een ding, er zijn gelukkig ook mensen die wel degelijk van
Kroatie houden.
Deze mensen hoef je in mijn ogen niet te bekeren, en hopelijk zullen deze mensen zich ook niet laten bekeren.
En CA zal nog wel een tijdje vliegen, er zullen nog steeds mensen het land binnen mogen komen om te werken, te studeren of een zaak beginnen.
Er zal nog altijd wijn geproduceerd worden, en de wijn zal ook gedronken blijven worden, en de gevraagde prijs zal ook wel weer betaald worden.
M.a.w. jou oproepen en adviezen hebben uiteindelijk tot niets geleidt, en het leven gaat gewoon door.
Ik hoop voor jou, dat een ieder het respekt voor jou, zowel voor je werk, je produkten zal hebben.
Ik neem dan ook aan, dat wanneer je een zaak bedrijft, je zult moeten leven van positieve en opbouwende kritiek, en dat ook jou zaak zeer snel
zal verdwijnen, wanneer er niks als negatieve berichtgeving omtrent jou produkten de wereld in worden gezet.
Nu zal CA en Kroatie jou kritiek wel overleven, daar is iedereen wel van overtuigd.
Het ga je goed