senseopads

  • Rex

    Mueller zit ook in Zagreb….

  • Ivan

    Thuis laten dat ding!!!

    Geniet hier weer van de smaak van echte koffie!!

    Ivan

  • rebas

    Men vergeet weer eens dat men weer een apparaat meer meesleept.

    Ik zou de mensen de kost niet willen geven die met een overbeladen caravan de weg op gaan.

    Waarom in godsnaam slepen sommige vakantiemensen hopen voedingsmiddelen mee in hun sleurhut.

    Weet dat in jou vakantieland meestal dezelfde of overeenkomstige zaken gewoon te verkrijgen zijn.

  • Jo

    Ik denk dat er een heel eenvoudige verklaring is waarom mensen voedingsmiddelen meesleuren: smaak.

    Zelf hebben we dit jaar koffie meegenomen. Ik drink heel graag een Kroatische (Turkse) koffie maar de koffie die we ginder kopen leent zich niet echt (naar onze smaak althans) voor de manier waarop wij koffie zetten: gewoon met het klassieke filterzakje en opgieten met kokend water. Dus hadden we een pakje van ons veretrouwde merk mee. En we overwegen volgend jaar ook 5 kg aardappels mee te nemen. Wat je ginder koopt is toch ook niet wat we gewoon zijn.

    En in principe geldt hetzelfde voor mayonnaise. Maar die zou ik naar Nederland ook mee nemen. Onze Vlaamse mayonnaise is stukken lekkerder dan de Hollandse (sla- of frietsaus).

  • Robert

    Ze verkopen in Kroatie ook Hollandse aardappels hoor :)

  • rebas

    Over smaak kan men niet twisten.

    Maar behoort het niet tot de vakantiestemming om de plaatselijke producten te gebruiken?

    Het kan soms tegenvallen,maar dat kan de pret niet bederven.

    Zo je in de buurt van een redelijke grote stad vertoeft vind je in de grotere winkels en groot warenhuizen zeker wat je nodig hebt.

    De bekende europese multinationale voedingsbedrijven leveren over geheel Europa.

    Nestle,Kraft …..en anderen zijn practisch overal te verkrijgen.

    En als je dit niet lust,ga dan de boer op en koop rechtstreeks van de producent.

    Het uitzicht van die producten zijn niet onze standaard,maar de kwaliteit is soms zelfs duidelijk beter.

  • Gerrit Peels

    Zeker de aardappels want de pootaardappels komen gewoon uit Holland en de smaak in Kroatie is beter

    ik heb er verleden maand al nieuwe aardappels van de boer gegeten

  • lia

    Lieve allemaal

    Ik ben al 2 weken terug van heerlijke vakantie,het was maar een gewoon vraagje,niet om een hele discussie aan te gaan,eten en drinken van streek,land producten staat hoog in ons vaandel.

    De kava koffie was heerlijk zoals ieder jaar trouwens.

    Groetjes en voor een ieder nog een top vakantie in Kroatie

  • grada65@hotmail.com

    ja en er is gelukkig de lidl nog daar hahah

  • Guido

    Het enige wat ik meeneem zijn een paar pakken gemalen koffie.Niet dat men daar geen goede koffie heeft,integendeel, maar voor mijn belgische filter heb ik grofgemalen koffie nodig.Verder kilo's pakken belgische chocolade waavan het merendeel daar naar de kinderen toegaat en dat is alles.De kroaten zijn gek op onze chocolade.Voor de rest alles bij de plaatselijke supermarkt of de Metro(Makro)