senseopads

  • rebas

    Enig nadeel bij Metro in Zadar in 2009 was dat al je waren ofwel in Kunars of een Kroatische bankkaart moet betalen.

    Toen ik bij de Metro een TV toestel wou aankopen aan een zeer gunstige prijs(prijs in Belgie was door mijn zoon opgezocht via het internet),en ik mij aan de kassa aanbood met mijn Visakaart ging de verkoop niet door.

    Er is nog wat werk in bepaalde middens in Kroatie in verband met klanten bediening.

  • Norbert HR

    Volgende keer dat je bij de Metro bent gewoon even bij de ingang pinnen, er staan nu, bij iedere Metro, één of meerdere pin automaten. Hou wel je daglimiet in de gaten, geloof dat het iets van 3000 Kuna is wat je er per dag uit kunt halen.

    .

    Men accepteert die kaarten overigens niet omdat iedere Metro zelf mag bepalen welke bankpassen ze accepteren en het zal duidelijk zijn dat ze fors moeten betalen voor die service. Daarom accepteert men alleen de kaarten welke ook in die regio het meeste worden gebruikt.

    Zo kan ik in Rijeka wel betalen met de Hypo kaart, maar niet in Zagreb of Zadar. Beetje vreemd, maar wanneer je het weet is het snel op te lossen door even te pinnen.

  • heleen sonnemans

    Even ter informatie, ik sleep geen senseomachine mee op vakantie!!

    Ik woon gwoon hier en drink niet elke dag koffie in een koffiebar,maar gewoon thuis.

    De koffie is gewoon geweldig hier, maar ik heb geen machine om hier capuccino temaken.

    misschien als de senseo eens de geest geeft?

    groetjes heleen

  • Bob

    Wel jammer, ga je naar zo'n fantastisch land en dan ga je vragen of ze daar Senseo verkopen. Je moet weten dat de koffie fantastisch is, want waar drink je de lekkerste koffie…. juist in Italie en wat ligt er aan de overkant van Italie…. klopt kroatië. En waar denk je dat ze hun koffie vandaan halen … Dus zonder al teveel kritiek te hebben op Senseo, je bent op vakantie en laat je verwennen door de lokale lekkernijen en koffie is er één van.

    Veel plezier en laat nog even weten hoe het was.

  • rebas

    Ik ben ook van het gedacht dat als je in het buitenland op vakantie bent doe dan de moeite om de plaatselijke economie te steunen.

    Dit doe je door de lokale markt of buurtwinkel te bezoeken en plaatselijke producten te comsumeren.

    Dat je misschien een beetje moet zoeken voor je de gewenste waren hebt gevonden,maar dit behoord tot de vakantie.

    Nog beter is het als je kleine kinderen hebt,deze laten meezoeken en dan heb je nog meer plezier.

    Het kan natuurlijk soms tegenvallen dat je het verkeerde hebt gekocht,maar dat is geen ramp.

    prettige vakantie voor degenen die nog moeten vertrekken…….,ik niet meer…..snif snif….

  • grada65@hotmail.com

    IK ZEG MAAR ZO IEDER ZIJN MEUG ALS WE ONZE EIGEN KOFFIE WILLEN DRINKEN DAN DOEN WE DAT. OOK AL MOETEN WE DAT MEE NEMEN. SENSEO OF NIET.

  • anouschka

    jaja Bob…

    Dus smorgens om 7 uur als ik uit bed kom naar een terras om koffie te gaan drinken???

    Er gaat niks boven lekker relaxed je bed uit komen en dan voor je tent/caravan oid een bakkie koffie (senseo) te drinken.

    Ik als echte koffieleut zou een vermogen kwijt zijn als ik elke kop koffie zou moeten gaan kopen in HR

  • wim

    senseo is de duurste manier van thuis koffie drinken.

    maar wel de makkelijkste.

  • anouschka

    Wim, niet de duurste hoor… we hebben ook Nespresso. Das nog duurder.

  • Bob

    Ohw ohw Senseo kan je toch geen koffie noemen. Ook voor je tent of caravan kun je heerlijk zelf koffie zetten, fluitketletje water, koffiefilter, eventueel gekookte melk hmmmm. Dat is vakantie, totdat je naast je het geratel hoort van het Senseo aparaat van je Hollandse buren dan sta je weer gelijk met twee voeten op de aarde ;-)

    Maargoed ieder zijn/haar meug. Ik ga over twee weken weer voor drie weken weer het heerlijk Kroatië

    Groetjes