Diabetes

• JaPa :o)

Guido,

Jammer dat je zo reageert, maar Lavanda had het over het NL/HR-111 formulier, en geen formulier uit een ander land!

Ik merk dat je nog niets veranderd bent, jammer!

JaPa.

• lavanda

Guido,

Ik had ook begrepen dat de Kroaten die naar NL komen voor het formulier moeten betalen!

Tot vorig jaar nam ik het formulier ook niet mee , maar met een dochter die al sinds maart met gescheurde kniebanden op krukken rondhobbelt, wil ik toch het risico niet nemen op hoge onkosten….waarschijnlijk zal alles wel via de alarmcentrale geregeld worden, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere…….Blijft natuurlijk het risico dat men in Kroatie het formulier niet kent…maar dat zien we dan wel weer….

• Guido

Ook een prettige en zorgenvrije vakantie toegewenst.Er zijn inderdaad niet veel kroatië-reizigers die het formulier meenemen.Een kennis van mij,gehuwd met een kroaat,die al tientallen jaren daar met vakantie gaat, wist ook niet van het bestaan van dat formulier af.Ze neemt het dit jaar voor het eerst mee.Daar zal het gemis aan kennis van de zorgverzekering wel aan liggen .Verder weet ik ook dat ondermeer Zilveren Kruis wel op de hoogte is en op aanvraag het formulier verzendt.FTBO valt mij dus wel tegen.

Guido,

Wist jij dat de Belgische burgers die naar Kroatië op vakantie gaan het B/Y 11 formulier bij hun verzekering moeten aanvragen!

JaPa.

• lavanda

In de meeste gevallen komt het natuurlijk ook gewoon goed, de meeste mensen hoeven niet naar een arts of ziekenhuis……

En bij auto-ongevallen moet je toch al contact opnemen met de alarmcentrale…

Overigens was het een jaar of 15 geleden de normaalste zaak van de wereld dat iedereen zo'n formulier meenam…ik heb destijds lamme handjes gehad van het uitschrijven van al die formulieren……..

• lipik

bij mijn Vlaams (belgisch) ziekenfonds is dat wel BE HR 111.

Hans

• Guido

Gelukkig hoef ik dat niet,Lipik, want met deze info zou men de belgen(vlamingen) nog met een kluitje het riet in willen insturen.

• harry

wat betrefd de formulieren, ..ook eerder een toppic van geweest, ben naar mijn ziekenfonds geweest,en dit voor gelegd,..

is niet nodig, je moet ten alle tijden betalen, voor dikke rekeningen, bv ZH, moet je de eurocross assistance bellen, die regelen de boel, tel nr, staat bij mij op de achterkant pasje, …………of ze dat zeker wist?, ja!

• Guido

En toen werd het stil…Info uit de Jugo-tijd is zeker niet meer up to date.

Guido,

Jugo-tijd of niet, ook jij zult dus een formulier vanuit België moeten meenemen zoals o.a. Hans heeft gemeld en daar bij het ziekenfonds omruilen voor een Kroatisch ziekenbriefje, dan pas kan je zeggen mij kan financieel niets overkomen als ik medische kosten zal moeten maken! En als jij er geen gebruik van wilt maken omdat je het al 40 jaar niet hebt gedaan, kunnen andere vakantiegangers dat alsnog bij hun verzekering aanvragen om niet in een voor hen vervelende situatie ver weg van huis te komen!

Als je nog gaat, wens ik je een hele fijne zorgeloze vakantie bij je Kroatische vrienden toe.

Groetjes van:

JaPa uit een zonnig Nijmegen.