Hoeveel geld mee rabac istrie

• lavanda

Ach, tegen de tijd dat wij er zijn is Dubrovnik al wel weer droog,we moeten nog ruim 3 weken wachten:( Ik had inmiddels van vrienden uit Split begrepent dat het weer daar ook niet echt geweldig is…..

De truc van de dubbele prijslijst gebruiken ze ook op Rab, helaas is ons kroatisch niet zo heel goed.

En inderdaad eten en drinken waar de locale bevolking komt blijft het beste, en goedkoopste…en vaak het gezelligst!!!

Overigens kunnen we het niet laten, we gaan nog wel weer een weekje naar Vinisce, Trogir enz………

Veel plezier daar!!!

• Carla

Ik zal wel even flink dweilen voor je ;) Sinds zondagavond vallen er met regelmaat flinke, langdurige plensbuien, afgewisseld door zonnige periodes. Na morgen wordt ‘t echter weer zomers. Afgelopen nacht ook weer eens een aardbeving gehad. Het epicentrum lag bij Livno, maar ’t was goed te voelen in Dalmatië. Dacht in eerste instantie dat de centrifuge van de buurvrouw op hol geslagen was :D.

Wens jullie alvast veel voorpret en misschien kom ik je nog wel tegen op één van je bestemmingen. Ongetwijfeld ga ik de komende tijd nog weer eens naar Trogir, Marina en Vinišce.

• lavanda

En, is het al droger in Split en omstreken??Als we de enige nederlanders in die streek waren, was het makkelijk om elkaar te herkennen, ….ik hoor steeds meer mensen die die kant opgaan…..In een plaats als Cavtat zal het ook niet Nederlander-vrij zijn…maar in Vinisce vind je ze nog weinig!! Dus wie weet, treffen we elkaar daar nog eens??

Geniet alvast!!!

• Jablan

hanshan Schreef:

——————————————————-

> Je hoeft niets mee te nemen. Er staan gewoon PIN-automaten.

Let wel op met pinnen van welke bank de automaat is.

Bij Erste Bank kan ik 5000 Kuna in een keer opnemen, bij PBZ maximaal 2000 Kuna.

Zeker als je met een gezin bent en de Kuna's als konijnen je portemonnee uitvliegen, kan het handig zijn om naar de banknaam te kijken. Probeer de automaat gewoon uit, je ziet vanzelf welk maximum bedrag is ingesteld.

• ellen van kooij

Als het maximum bedrag laag is, neem je toch gewoon wat vaker geld op…..? Ik zie het probleem niet zo.

• jan

Onzin Frankrijk. Pas terug van 2 maanden zuidkust. Koffie € 1,50. Wit wijntje

€ 1,20. Leffe Blond Pression € 2,80 etc. in Marseillan Plage. Ga echter niet naar

St. Tropez want dan kan een klein kopje koffie wel eens € 4,- kosten,

Bekijk dus overal goed de prijslijsten die buiten hangen.

Jan

• kim

Zo volgende week donderdag vertrekken we naar rabac, we zijn erg benieuwd hoe het er is.

We maken een stop in oostrijk en helaas bij vilach net gelezen dat het daar wel heel erg is.

Gaat er nog iemand volgende week donderdag vertrekken.

• lavanda

Yep, wij ook…..en we rijden via Villach. Er zijn altijd zijwegen te vinden mocht het hopeloos worden….

Overigens vertrekken we al vroeg,rond een uurtje of 3 's nachts,in de hoop dat het rond het middaguur iets rustiger is in Oostenrijk…….

Fijne vakantie alvast!!!

• kim

Wij vertrekken om 19.00 in de avond op de 15 we rijden met 2 kinderen van 2 en 3 jaar dus we hopen dat ze dan lekker slapen.

2 jaar geleden naar italie zijn we ook s,nachts gegaan en de meiden wakker gemaakt dat was een drama v oor ons.

• lavanda

Prima plan, wij deden het ook zo toen de kinderen klein waren…..rond Frankfurt werd het dan schemerig,konden ze nog even staren naar de vliegtuigen en vielen dan in slaap…Nu zijn ze groter(13 en 16) en blijven het grootste deel van de reis wakker.