Hoeveel geld mee rabac istrie

• Wiel De Keyser

€ 4 voor een kopje koffie en € 5 voor een appelsap……………….je laat je toch niet “rollen” zeker ?

Wegblijven uit Frankrijk dus, het blijven dieven.

Wij betalen in Slovenië in toeristiche plaatsen tussen € 0.9 en € 1.2 voor een cappuccino, een espresso kost € 0.8 tot € 1.1

In Croatië betaalden we dit jaar € 0.8 voor een cappuccino…………..

M.v.g.

• Norbert HR

5 Kuna voor een Cappuccino ?

Die prijzen heb ik al in geen jaren meer gezien, ben benieuwd waar je dat nog kunt betalen ?

• Wiel De Keyser

Ja, € 0.8 voor een Cappuccino, ik moet er wel bijzeggen dat het een beetje in ‘t binnenland was, zo ongeveer op ’t einde van de wereld (bij Brod na Kupi) :D

M.v.g.

• lipik

…. Brod na Kupi, dus juist iets voorbij het einde van de wereld … -;)

Dat kan kloppen, in Delnice bv betaal je ook maar 7 kuna.

• Jo

En nogiets verder weg in the middle of nowhere, meer bepaald in Donje Pazarište, betaalden wij deze week 6 kuna voor een cappuccino.

• hakani

ik pak ook maar eens mijn vakantie receptenboekje erbij..pasta salades zijn hier ook erg favoriet in de hete tijden van het jaar…

Altijd handig want dat verkopen ze overal

• ludo

ik weet het mijn al,ik ga hier nog veel bijleren >:D<

• Carla

Men hoeft niet persé een Lidl op te snorren. Bij de andere grote supermarkten ben je niet duurder uit. Wat de overige vermelde prijzen betreft… in Split betaal ik voor een grote bak koffie, mét een dot slagroom (šlag van Ledo = vergelijkbaar met ons roomijs) 9 Kuna, 0,5 L tapbier (bijv. Ožujsko) kost 13 Kuna, hetzelfde bedrag voor een halve liter Tjechisch bier (fles), een grote bol ambachtelijk schepijs (Kuća Sladoleda) 6 Kuna en bijv. een heel witbrood (lekker knapperig en zelfs 2 dagen later nog goed te pruimen) 4 Kuna. Gisteren mišano meso (mixed grill), compleet mét frietjes, gegeten voor 45 Kuna p.p. Het prijsniveau valt hier dus nog steeds erg mee. In oktober jl. kostte de mixed grill 50 kuna en is dus zelfs iets goedkoper geworden.

• lavanda

Hoi Carla,

Da's een mooi bericht!! Over een paar weekjes komen we ook weer die kant op. Elk jaar zijn we weer nieuwsgierig naar de prijzen, maar die zijn dus ongeveer gelijk gebleven. Vorig jaar was het bier vaak 15 kuna, mixed grill rond de 70 kuna, maar dat was in Trogir,dus behoorlijk in het toeristengebied……

• Carla

Hoi Lavanda,

Ook nu kun je min. 15 Kuna voor een biertje neertellen. Er zijn zelfs dwazen die 20 Kuna durven vragen. Je moet de weg en tentjes kennen :D. Tip: zoek niet naar een leeg terras, maar pak er één waar de plaatselijke bevolking zit ;), dan zit je goed! Hetzelfde geldt voor de restaurants. Op ‘Piaza’ in Split betaal je bijv. 95 Kuna voor dezelfde mixed grill als bij Atlantida op Matejuška. Hier op Riva is een terrasje waar ze voor een grote koffie 15 Kuna vragen, de buurman vraagt 9 Kuna en zijn koffie is zelfs ‘pet puta bolje’ c.q. tig keer beter.

Als ik me niet vergis ga jij dit keer naar Dubrovnik… nog even wachten! De hele oude binnenstad is afgelopen nacht onder water gelopen 8-). Verwacht ook niet dat ze in Dubrovnik ‘Splitse prijzen’ rekenen. Je bent daar duurder uit. Vorig jaar hebben ze daar zelfs twee prijslijsten ingevoerd, één voor de plaatselijke bevolking en één voor de toeristen. Ik weet echter niet of ze die onhebbelijke gewoonte ook dit jaar hanteren. Voor de zekerheid: zorg dat je Kroatisch up-to-date is! :D

Wens je alvast een goede reis en een heerlijke vakantie!