Hoi Lavanda,
Ook nu kun je min. 15 Kuna voor een biertje neertellen. Er zijn zelfs dwazen die 20 Kuna durven vragen. Je moet de weg en tentjes kennen . Tip: zoek niet naar een leeg terras, maar pak er één waar de plaatselijke bevolking zit , dan zit je goed! Hetzelfde geldt voor de restaurants. Op ‘Piaza’ in Split betaal je bijv. 95 Kuna voor dezelfde mixed grill als bij Atlantida op Matejuška. Hier op Riva is een terrasje waar ze voor een grote koffie 15 Kuna vragen, de buurman vraagt 9 Kuna en zijn koffie is zelfs ‘pet puta bolje’ c.q. tig keer beter.
Als ik me niet vergis ga jij dit keer naar Dubrovnik… nog even wachten! De hele oude binnenstad is afgelopen nacht onder water gelopen 8-). Verwacht ook niet dat ze in Dubrovnik ‘Splitse prijzen’ rekenen. Je bent daar duurder uit. Vorig jaar hebben ze daar zelfs twee prijslijsten ingevoerd, één voor de plaatselijke bevolking en één voor de toeristen. Ik weet echter niet of ze die onhebbelijke gewoonte ook dit jaar hanteren. Voor de zekerheid: zorg dat je Kroatisch up-to-date is!
Wens je alvast een goede reis en een heerlijke vakantie!