Waarschuwing Oostenrijk

• Britt-Marie

Kijk even op mijn laatste bericht, je kan ook “binnendoor” rijden in Oostenrijk. Is een prachig mooie weg,

houd iets meer op dan de autobahn. Als je normaal op Irschenberg overnacht, kan je iets verder door-

rijden en iets in Kirchberg ofzo zoeken. Gewoon de site van Kirchberg opzoeken, komt een schat aan

toeristinformatie uit. Ook lijsten vol overnachtingadressen. En voor een nacht zijn ze ook niet vreemd,

ik had een uitvraag gedaan voor de terugweg, en bij bijna alle 10 (!) wat ik angreschreven had kunden

wij met 5 man terecht. Kitzbuhel is ook leuk maar veel duurder dan b.v Kirchberg. Wij zijn nu aan het

aftellen, 4 juli gaan weg richting Kroatie. Fijne vakantie!!

• nammerlaan

Dank je Britt Marie…….is inderdaad ook een optie! Maar weer eens de kaart bestuderen dan….Irschenberg laat ik gewoon staan, mijn man rijdt niet graag 's nachts–of heel vroeg, dus we vertrekken om een uurtje of 9.00 op zondag. De volgende dag gaan we door naar Gorski kotar, wordt wel primatour uitdelen achter in de auto!

• rita

Enkele jaren geleden was de tauerntunnel afgesloten door een ongeval, we zijn toen via Graz gereden, geen enkel probleem.

is dat geen optie voor jullie?

ik ben blij dat ik dit jaar met het vliegtuig ga, na jaren van regen in Duitsland en Oostenrijk hadden mijn man en ik er genoeg van.

Norbert, ik zie dat je heel veel weet van Kroatie, zou ik je mailadres mogen hebben? Mijn mailadres is rjossart@partena.be

Zelf ben ik Belgische, mijn man is Kroaat en ik heb de indruk dat jij wel een Kroatiekenner bent

• aggie

hallo kenners

wij gaan 29juni na istrie en normaal de reguliere weg dus ook salzburg -villach en dan richting udine

wat is je advies nu

wij gaan hier s,morgens weg dus zijn in de nacht in oostenrijk en dan

ons lijkt het geen probleem om die tijd

graag reactie

gr aggie

• geert wauters

Vorige zondag stond ik nog in contact met de mensen van wie we onze vakantie woning in Trogir huren (Belgen ) Volgens hen hadden de gasten géén noemenswaardige problemen gehad .

Zéér recent las ik een bericht van iemand uit Heerlen die het op “ 15 uur” gedaan heeft , met een terechte corrctie van Norbert HR !

Ik denk dat het wel zal lukken , ik gebruik reeds lang de route van JaPa en nog nooit problemen gehad en wij gaan nu reeds voor de 21 x naar “ huis” .

Wij vertrekken zondag morgen vroeg , met een personenwagen , zonder caravan +/- 3 uur uit Aalst (tussen Gent en Brussel ) en hopen zo de voorgangers (zaterdag-vertrekkers) een beetje te ontwijken .

Ik wil wel een andere route proberen , vanuit Belgie -Luik-Luxemburg-Saarbrucken-Mannheim-Nurnberg-Regensburg-Passau . Zo hoop ik de problemen rond Frankfurt te vermijden

Heeft iemand met deze route ervaring

Dit is in elk geval mijn laatste jaar met de auto Ik heb via Rita de prijzen door gekregen voor een vlucht en het is mij niet meer waard .

Vorig jaar heen reis Aalst- Trogir 24 uur - terug reis 21 uur , na mijn verlof moest ik recuperatie verlof vragen .

Dit kan niet de bedoeling zijn

Groetjes

Geert en Linda , vertrekkers voor de 21 ste x

• MarkoMarko

Ik lees in een bericht van Carla (wegwerkzaamheden buitenland, d.d. 21-06-2010) dat op de A3 via Passau ook flink aan de weg gewerkt wordt:

http://kroatie.startpagina.nl/prikbord/12303891/12341007/re-wegwerkzaamheden-buitenland#msg-12341007

• Norbert HR

Kijk maar even op het kaartje van Japa en je ziet dat Duitsland zo ongeveer helemaal vol is met Baustellen.

Het lijkt er echter op dat het rond Frankfurt nog meevalt, dus wellicht dat je daar redelijk kunt rijden.

29 Juni, een doordeweekse dag en dan midden in de nacht door Oostenrijk ? Zou misschien kunnen, meestal gaat het vakantie verkeer op donderdag, vrijdag en zaterdag, dus dinsdag heb je misschien alleen vrachtverkeer. Denk dat het grote vakantie verkeer pas goed in juli op gang gaat komen en daar wil je niet tussen staan lijkt mij.

• Britt-Marie

Hoi Aggie,

ja wat is wijzheid? Wij gaan zondamiddag (4 juli) weg uit NL komen dus ook snachts door Oostenrijk,

wij zitten nog te dubben of gokken op de autobahn of toch “binnendoor” (zie eerdere bericht van mij).

Binnendoor heeft op moment 90% van de kansen….Heb absoluut geen zin om met de vooruitzicht dat

het door werkzaamheden ook snachts stillstaat, gokken op de autobahn. Iedereen weet voor zichzelf

waar de grenzen liggen…Fijne vakantie!

• Boswachter

Wij zijn net 1 week terug en hebben er (zonder caravan) 15 uur over gereden. ( Porec - Deventer ).

In Oostenrijk (Salzburg- Villach ) zijn ze momenteel met bijna alle tunnels bezeg en gaan over op 1 baan. Ik zou iedereen gezien de drukte adviseren om s`nachts te rijden.

gr. Eddy

• Jo

Wij zijn van maandag op dinsdag teruggekomen van Novalja en hebben géén noemenswaardige problemen gehad. De 8 in Duitsland is inderdaad één grote bouwwerf en ik vermoed dat dat nog wel een paar jaar zo zal zijn (was trouwens vorig jaar ook al). Zo'n snelweg vorm je niet ff om van 2 naar 3 rijstroken (in beide richtingen). Aan één tunnel mocht het verkeer maar in in richting tegelijk door maar hebben maar een half uur moeten wachten. In Oostenrijk inderdaad ook in bijna alle tunnels werken maar ook dat ging vlot. 't Was natuurlijk een weekdag en nog geen seizoen.