kuna-euro

• JaPa :o)

Jo,

Dat is voor hen harde valuta!

JaPa.

• Anitamv2meiden

Dank je wel Guido ….Ik denk dat wij dan dit jaar maar eens kiezen voor de optie om euro's in Kroatie in te wisselen en niet het geld te pinnen ….

Over een kleine 3 weekjes zijn we nu onderweg naar Kroatie, voor het 3e jaar alweer … Heerlijk kan bijna niet wachten …

Dit jaar ook lekker op het gemak want we doen er nu 2 dagen over .. We nemen een overnachting in Duitsland en 1 in Oostenrijk .

(ook wel nodig als ik dat zo lees met al die weg werkzaamheden )

Bedankt en ook voor jou een fijne vakantie !!

• rita

zelf heb ik gezien dat we heel weinig betalen voor geldafhalingen aan de automaat.

het is een beetje wikken en wegen, maar ik zie wel dat de nederlanders meer op de kosten kijken dan de belgen.

misschien niet slim van mij maar ik denk toch meer aan de veiligheied en als je dagelijks de kroatische kranten leest, dan zie je dat er ook al veel toeristen bestolen worden, meer dan vroeger.

heb enkele dagen geleden nog gelezen van toeristen in de buurt van pakostane die op het strand bestolen zijn, dus mensen, oppassen geblazen.

en ik voel me hier niet gelukkig bij want kroatie was tot nu voor mij het veiligste land, ik zie nu met lede ogen toe hoe de criminaliteit begint toe te nemen.

dus wees voorzichtig, vooral als je veel cash geld meeneemt, verdeel het een beetje en kijk uit.

prettige vakantie

• Guido

Toch maar weer een oude koe uit de sloot halen.Om het pinnen eens uit te testen heb ik mert mijn Maestro op 18 sept.ll.

een 1000 kuna uit de muur gehaald.Afrekening ABN-Amro :€1 = 7.10984117 kuna.(bij de bank wisselen :7.23000)

Kosten bij ABN-Amro : €2.50 Bij Splitska Banka : geen kosten.Bij bank wisselen dus goede koers en geen kosten.

Guido,

Dan heb je een zuinig (geen uitgebreid) betaalpakket bij de bank.

Met het betaalpakket bij mijn ING bank heb ik nula,nula, nula kosten bij geldopnames in het buitenland.

JaPa.

• L

Beste JaPa,

ik anders wel.

Per jaar ben ik 2/3 keer in Dubrovnik/Kro. Ik pin dus al jaren ( ING, voorheen Postbank ) en betaal per keer ca. 1,82 €.

L,

Correctie:

Vreemde valuta in niet-eurolanden € 2,00 opnamekosten per transactie*** plus 1,0% koersopslag

max. € 500 per dag bij alle geldautomaten met het Maestro-logo

***Betaal- en RoyaalPakkethouders betalen géén opnamekosten.

De koersopslag wordt wel berekend.

JaPa.

RoyaalPakkethouder bij ING.

Dus het is inderdaad niet helemaal nula, nula, nula!!

• Sabina

Wij met ons Rabobank Totaalpakket betalen ook 0,0 :)

• Carla

U mag dan vrijgesteld zijn van de € 2 opnamekosten buiten de Eurozone, maar daar staat wel tegenover dat een Royaalpakket u € 13,80 per kwartaal kost! Al met al zal Guido dus toch voordeliger uit zijn.

Carla,

En dan wordt het op 01-01-2011 nog duurder.

Zie onderstaande link:

http://www.ing.nl/particulier/betalen/gewijzigde-betaaltarieven-per-1-januari-2011/index.aspx

JaPa.