Wij gaan eind augustus naar Kroatië.
Natuurlijk moeten we elke dag eten maar koken het liefst niet zelf.
Kan iemand mij vertellen wat een 3-gangen menu gemiddelde kost?
Ligt er aan waar je gaat eten.
Soepje kost rond de 15 - 20 Kuna
Hoofdgerecht kost tussen de 40 en 100 Kuna (voor exact hetzelfde eten overigens)
Nagerecht kost tussen de 15 en 25 Kuna.
Kortom, opgeteld kost het je tussen de 70 en 150 Kuna voor hetzelfde eten en in sommige plekken heb je dan nog geen groente en geen patat / rijst / aardappelen.
Vandaag een absoluut dieptepunt meegemaakt in Rovinj. Cola van de Lidl, diepvries pizza werd verkocht voor 50 Kuna en een pasta met garnalen was totaal oneetbaar (smakeloos, taai, terug gestuurd), koffie was gewoon intant koffie.
Zo'n beetje alles teruggestuurd en maar vriendelijk bedankt voor opnieuw bestellen. Herman den Blijker en Gordon Ramsey zouden hier aardig wat werk hebben.
En zo komt mijn advies van jaren geleden toch weer tot z'n recht………………wat je ook doet……………ga niet eten in drukke toeristen centra, je krijgt gewoon troep voorgeschoteld. Ga, als je een beetje redelijk en ook nog goed geprijsd, wilt eten, gewoon naar een restaurant in een wat rustiger omgeving, daar waar ze nog beseffen dat ze echt wat moeten leveren om klanten te krijgen.
Heb nu een stokbrood in de oven liggen, want heb gewoon honger !!
klopt, we aten gemiddeld voor (omgerekend) 40E…(4 personen)
eten was redelijk, cevap met pattat/met kalimaris etc.
de spagetty vond ik wat magertjes
we zijn afgelopen zondag terug gekomen, met goed weer en later regen/koude wind,(1 weekje, brsc), oversteek cress gemaakt, moet nog bezien of het de moeite waard is voor 1/2 weekjes volgend jaar
Norbert, ik ben op bezoek geweest bij Elisabetha Mavrovic, ze had genn interieur foto s helaas
Hetgeen Norbert zegt klopt. En het ligt er niet alleen aan waar je gaat eten, maar ook wat je wilt eten. Wat men in Kroatië ‘oborita riba’ (kwaliteitsvis) noemt is bijv. flink aan de prijs. Een gouden stelregel is: bezoek de restaurants waar de Kroaten zelf ook eten! Je kunt in Kroatië nog steeds heel goed en voor een redelijk bedrag uiteten. Een 3-gangen menu zal vaak te veel zijn, ook voor grote eters, daar het hoofdgerecht meestal omvangrijk is.
In Dubrovnik zal je over het algemeen duurder uit zijn dan in de rest van Kroatië!
Norbert HR Schreef:
——————————————————-
> Harry,
>
> Je bent niet even in het huisje wezen kijken ?
> Ik heb nog wel wat foto's van de binnenkant en heb
> niet het idee dat het behoorlijk veranderd is, zou
> me verbazen wanneer ze daar ineens nieuw meubilair
> hadden neergegooid.
> Als je me een e-mail adres geeft stuur ik ze wel
> even door.
hallo Norbert
nog steeds geen stroom, koken en verlichting nog op gas, koelkast op gas was stuk, moet in ryeka gerepareerd worden
er zat momenteel een gast in huis, of we de volgende dag konden…….helaas
haar duits was nog te volgen, en ze moet er wat bij hosselen
haar schapen komen nog steeds daar drinken (12 stuks)
ik had jaren terug foto s van je gekregen, maar de pc is diverse malen gecrast geweest
zijn er nog intresante dingen te bezoeken op cress?
boot onderdelen shops zijn zeer schaars daar , ook op het vaste land
mijn e-mail adres, fransjeschar@hotmail.com
wat doe je momenteel voor de kost?
elke keer dat we een vrachtwagentje zien, zei ik tegen mn vrouw…kijk daar rijdt Norbert:)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?