@ Marko,
Normaal gesproken ik daar ook nooit zijn gaan eten, maar was met een paar kennissen die voor het eerst in Rovinj waren. Wat ga je dan zeggen ? Niet gaan eten, want de ervaring leert etc etc ?
Ik heb ze wel voorzichtig voorbereid, maar ze hadden trek in pizza, dus toch naar binnen. Zelf had ik geen trek in pizza (is meestal goed voor een hele nacht dorst), zat te denken aan alleen een biertje te drinken en dan later ergens anders te gaan eten, maar dat doe je dus niet. Daarom maar een pasta (valt doorgaans weinig aan te verkloten), maar toch helaas.
En ja, zelfs al tijdens het eten zaten we allemaal van ‘hoe konden we zo dom zijn om hier te gaan eten’. In ieder geval zullen zij die fout ook niet meer maken, ik zeker niet meer. De volgende keer hou ik het echt bij alleen een biertje.
Maar…………….er is ook positief nieuws.
Pas geleden bij een strand tentje geweest, waarvan ik zelfs het vermoeden heb dat het ding illegaal is (het was gewoon een oude caravan, bbq erbij, generator voor de stroom, 40 verschillende stoelen en tafels).
Tent werd gerund door een aantal Bosniërs, werken als paarden en zijn zeer vriendelijk, continu onderling grappen en grollen, vrolijk met de klanten. Het eten was simpel, maar wel goed.
Het kan dus wel, zolang de motivatie er maar is.