Wat kost een 3-gangen menu in Kroatië?

• MarkoMarko

Grappig dat jezelf je eigen adviezen niet opvolgt ;) Je hoopt natuurlijk altijd dat het tij gekeerd is. Ik ben bang dat we van dit soort figuren, die over de rug van een eenmalig toeristisch publiek snel rijk denken te kunnen worden met gemakkelijk bereid, slecht voer, nog lang “plezier” kunnen hebben. Geldt ook voor die sjaggeraars die toeristen een dagtrip vanuit Istrië naar Plitvice proberen aan te smeren. Resultaat: vele uren jakkeren in een bus, een hapsnap maaltijd tussendoor, een wel heel kort bezoek aan het park en weer een hoop slechte reclame.

• grada65@hotmail.com

of bij kotlic bij Giovanni De eigenaar heet MAX doe hem gelijk de groeten.

Dan kan je nog overheerlijk eten in GRADINA restaurant heet ook zo daar kan je het allerlekkerst eten in Istrie.

Moet je echt doen het is een stukje rijden over de oude weg naar huis toe richting VRSAR echt MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM.

Daar betaal je in Nederland ettelijke euro,s voor daar niet hoor.

Succes.

• Mark

Hoi allemaal

Wij vertrekken donderdag ook naar Polari rovinj en daarna gaan we naar Porec..

Wie heeft goede leuke adviezen om daar te gaan eten..

we horen het graag…

Het liefste in en om de camping of de steden..

Alvast bedankt..

Groetjes Mark

• geert wauters

Net 1 week terug van het eiland Ciovo(Trogir ) voor z'n 2en nooit meer dan 330 kuna betaald Prsec , hoofdschotel , belgische frietjes , salade , koffie en wijn .

Meestal kregen wij nog een degustiefje er gratis boven op .

Wie ooit op Ciovo terecht komt moet beslist gaan eten in Kanobo Dobba , PRACHTIG zeezicht privee strand zéér lekkere keuken wij hadden 1.300 kg vis voor ons 2 voor 325 kuna een paar dagen later een inmens stuks vlees +//-450 gr met zeer lekkere frietjes ( een zeldzaamheid volgens ons in Kroatie voor amper 280 kuna terug ( beide keren ) met Prosec , salade , wijn en koffie erbij .

Wij horen wel van Belgen die er wonen dat op Ciovo alles een héél stuk goedkoper is dan elders en Carla …………. Dubrovnik is inderdaad duur , zeg maar smerig duur , wij waren er 20 x

• inaa

Hoi Mark

Wij gaan ook woensdag naar Polari. Als je net buiten de camping bent, zitten ook leuke restaurantjes.

Maar zelf gaan we naar Ranch Fortuna, ik heb nog geen betere gevonden. Die zit aan de weg richting Pula, aan de linkerkant.

Echt de moeite waard om dat te proberen.

groeten

Ina

• Mark

Hoi Inaa

Is dat te lopen vanaf de camping ??

Het is voor ons de eerste maal rovinj..

We willen donderdag vertrekken en na de taurntunnel overnachten..

Wat moeten we niet vergeten in Rovinj…

Ik moet nog 1 dag werken, en dan kunnen we gaan pakken…

We hebber er zin in…

groetjes Mark

• Norbert HR

@ Marko,

Normaal gesproken ik daar ook nooit zijn gaan eten, maar was met een paar kennissen die voor het eerst in Rovinj waren. Wat ga je dan zeggen ? Niet gaan eten, want de ervaring leert etc etc ?

Ik heb ze wel voorzichtig voorbereid, maar ze hadden trek in pizza, dus toch naar binnen. Zelf had ik geen trek in pizza (is meestal goed voor een hele nacht dorst), zat te denken aan alleen een biertje te drinken en dan later ergens anders te gaan eten, maar dat doe je dus niet. Daarom maar een pasta (valt doorgaans weinig aan te verkloten), maar toch helaas.

En ja, zelfs al tijdens het eten zaten we allemaal van ‘hoe konden we zo dom zijn om hier te gaan eten’. In ieder geval zullen zij die fout ook niet meer maken, ik zeker niet meer. De volgende keer hou ik het echt bij alleen een biertje.

Maar…………….er is ook positief nieuws.

Pas geleden bij een strand tentje geweest, waarvan ik zelfs het vermoeden heb dat het ding illegaal is (het was gewoon een oude caravan, bbq erbij, generator voor de stroom, 40 verschillende stoelen en tafels).

Tent werd gerund door een aantal Bosniërs, werken als paarden en zijn zeer vriendelijk, continu onderling grappen en grollen, vrolijk met de klanten. Het eten was simpel, maar wel goed.

Het kan dus wel, zolang de motivatie er maar is.

• L

Ik dacht de het vraagje luidde….wat kost een 3-gangen menu in Kroatie!!!???

In Dubrovnik en Cavtat hangt het van af wat je eet en naar welke restaurant je gaat.

Wij ( 2 personen ) zijn 2/3 X per jaar in Kro, we gaan 5/6 keer uit eten, gemiddelde kosten ca. 500/600 kuna. Voor dat geld nemen we een kleine voorgerecht, hoofdgerecht en een toetje ( bv. rozata ) + 1 vles Posip. Of het duur is of niet moet je zelf beoordelen. In A'dam betaal ik ongeveer hetzelfde of iets meer in een niet meer dan gemiddeld restaurant.

Goede vakantie!!!

• inaa

Wij vertrekken woensdagavond maar gaan niet langs de Tauertunnel maar via Graz.

Ranch Fortuna is niet te lopen maar het is dichtbij met de auto.

Als je de camping afloopt, dan zitten er links en rechts aan de straat ook allerlei restaurantjes. Wij gaan wel eens naar die rechts zit van de weg. Staat zo,n hek voor en daar moet je onderdoor rijden maar eigenlijk vind ik dat toch wel ietsje te ver om te lopen. (staat ook een boot op de parkeerplaats)

Maar je ziet genoeg mensen die daar heen lopen..

Maar als je de camping afgaat en dan volg je de weg tot aan de rotonde. (links ga je naar Rovinj en rechts ga je naar Pula)

Dan ga je rechtsaf. Aan die weg zie je links een benzinepomp en dan zie je ook links de Lidl en nog een hele grote supermarkt.

Je blijft de weg volgen (richting Pula) een paar kilometer en dan zie je op een gegeven moment aan je linkerkant staan het restaurant Ranch Fortuna.

Ik vind Rovinj vooral s.avonds heel gezellig.

wij nemen onze boot mee en overdag zijn wij aan het varen, snorkelen enz.

We verheugen ons er ook reuze op.

Hebben jullie een plaats besproken of gaan jullie naar de vrije zone.

Wij gaan naar de vrije zone.

Goede reis en veel plezier op Polari.

• anouschka

Hoi Mark,

restaurant Meastro is wel goed..deze zit als je polari afloopt meteen links om de bocht.

Rest. Val Carpana vinden wijzelf beter..die zit een stukkie verder op aan de rechterkant.

Rovinj zelf is erg gezellig..ook leuk om eens helemaal naar boven te lopen naar de kerk.