Wat kost een 3-gangen menu in Kroatië?

• lavanda

Wij waren in Cavtat, en inderdaad is het daar duurder als in de rest van Dalmatie. En wij vonden de menukaarten erg beperkt. Voor de kinderen hield het al snel op bij Cevapcici…..En de porties waren erg klein.Net als Carla zoeken wij het dan ook in de dorpjes iets buiten de toeristencentra. Zo vonden wij restaurant Cibaca in het gelijknamige dorpje. Daar staan nog de gevulde paprika en de muckalica op het menu…….prijzen liggen wat lager en van een hoofdgerecht zit je inderdaad vol.

In Trogir zit Hotel Trogir, in het oude stadsdeel,maar een beetje achteraf. We kwamen hier voor het 4de jaar, en werden als vrienden onthaalt. Helaas kregen we elke avond een dessert van het huis, zodat we niet eens meer toekwamen aan het heerlijke ijs van Dovani…

Als je aan de Stradun in Dubrovnik zit is het inderdaad belachelijk duur!!!! Maar wil je een pizza die je bijna niet op kunt….dan moet je bij Mea Culpa zijn….overheerlijk en niet duur!!!!

Een driegangenmenu is echt te veel van het goede, voor 3 volwassenen en een kind waren we rondom de 320 kuna kwijt….

• L

320 kuna = circa. 44 €, per persoon in Dbk. en Cavtat is niet goedkoop, wij betalen 60/70 € voor 2 pers en dan hebben we lekker gegeten; voor 2 pers. + kind is dat echter niets bijzonder/redelijk goedkoop.

• lavanda

We betaalden 320 kuna in totaal, dus voor 3 volwassenen…..

• rebas

Wat verstaat men eigenlijk onder een 3 gangen menu?

Wat ik wel weet is dat de kwaliteit van het eten en de dienst veel kan verschillen.

In Belgie en Nederland vindt je ook veel verschil in prijs tussen 3 gangenmenus.

Als je kwaliteit wil dan zal je dat moeten betalen,goedkoper is het zelf klaar te maken.

Kan je de fout alleen bij je eigen leggen.

• Gerrit

"Goedkoop' is Kroatië niet meer. De prijzen stijgen jaarlijks met ca 10%.

Afgelopen jaar betaalden wij voor een pizza tussen 5 en 8 euro.

Voor een hoofdgerecht tussen 7 en 12 euro.

Wil je een drie-gangen dan komt er 3 tot 5 euro bij voor een voorgerecht en ook nog eens voor een nagerecht.

Dus 14-20 euro zonder drank.

Vergelijkbaar met eenvoudige restaurantjes/ eethuisjes in Nederland.

In veel restaurantjes gegeten. Ook een enkele keer echt troep voorgezet gekregen. Vlees dat niet gaar was en friet die halfgebakken was. Ober begreep er niets van dat we dit niet wilden eten.

• Ernesto

De Kroaten weten inmiddels ook wel wat ze moeten vragen in drie jaar tijd is de prijs minstens verdubbeld en de kwaliteit gehalveerd.

Een drankje aan de haven in porec kost nu zomaar 3 euro maaltijd rond de 20 euro maar dan moet je niet teveel verwachten.

Jammer wij komen al jaren in kroatie maar het wordt nu toch tijd voor iets anders. Veel last gehad dit jaar van het massa toerisme dit doet de sfeer die er altijd was in de restaurantjes ook geen goed.

• lavanda

Toch snap ik het niet, elke jaar weer die verhalen over verdubbelde prijzen…….En elk jaar verwacht ik weer dat in Dalmatie de prijzen nu ook wel eens omhoog zullen gaan, maar nog steeds niets!! Het ijs, de frisdrank, het eten, echt alles blijft gelijk!! Behalve het brood, dat was 1 kuna duurder(dacht ik) als vorig jaar….

Wel opvallend dat het ijs binnen de muren van de oude stad in Dubrovnik 10 kuna per bolletje kost, en net buiten de muur kost het 7 kuna…

• l

Dubrovnik is de duurste stad in Kro, genoemde prijzen zijn dus geen verassing.

• rita

Dubrovnik is inderdaad de duurste regio van Kroatie, ik kan het weten, mijn man is van Dubrovnik afkomstig en ik ga er elk jaar naartoe.

Wie daar goed wil eten is gezien, je kan best naar de omliggende dorpjes, daar valt het mee.

En voor wie heel goed wil eten, die moet naar Plat, naar konoba King, beter ga je echt niet vinden. De baas, Blazo, bedient zelf de grill, je steak smelt gewoonweg in je mond.

maar Dubrovnik, niet te doen, 50 kuna voor 2 drankjes op de stradun, zelfs buiten de muren betaald je die prijs.

• Jo

rita Schreef:

——————————————————-

> En voor wie heel goed wil eten, die moet naar

> Plat, naar konoba King, beter ga je echt niet

> vinden. De baas, Blazo, bedient zelf de grill, je

> steak smelt gewoonweg in je mond.

Als die baas geen goed vlees koopt dan zal het met grillen ook niet verbeteren. Omgekeerd, je kan het beste vlees ook verknoeien door het niet correct te bakken/grillen.