Waar leuk appartement, huisje of stacaravan huren (zomer 2011)

• Monique

Ik ben nu al op zoek naar de vakantiebestemming voor de zomer van 2011.

Vanaf volgend jaar zijn wij gebonden aan de schoolvakantie. En ik schrik ervan hoe duur dat is!

Een stacaravan voor 130 euro per dag is geen uitzondering in Kroatië.

Dat moet toch goedkoper kunnen, lijkt me.

Wie weet een leuk en betaalbaar appartement, huisje of stacaravan voor een gezin met 2 volwassenen en 3 kleine kindjes die volgende zomer 5, 3 en 2 jaar zijn.

Ons “eisen-lijstje”:

- schoon en kindvriendelijk

- mogelijkheid tot zwemmen in de korte nabijheid in zwembad

- zee óf op loopafstand, óf een “kind geschikte zee” (niet te ruig of snel te diep) op korte afstand met de auto te bereiken waar ook makkelijk geparkeerd kan worden

- 2 weken beschikbaar in de school-zomervakantie regio zuid

Wie kent uit eigen ervaring een leuke plek, of weet waar ik deze kan vinden (sites van bijv. camping-eigenaren of huisjes eigenaren die zelf wat verhuren, sites van de plaatselijke vvv oid , helaas blijk ik geen “Google-ster” want ik kan het zelf niet vinden en via Zoover en vergelijkbare sites wordt ik niet veel wijzer).

Ik hoop op jullie reacties en lees ondertussen hier het prikbord nog door (want ook hier vind ik de informatie via “zoeken” ook niet :))

Dankjullie wel alvast voor het meedenken!

• rinus88

Hier een paar linkjes waar je kan kijken!

voor een camping: http://camping-guide-croatia.com/kroatie/index.html

voor apartment: http://www.apartmani-hrvatska.com/apartments_croatia/index.htm

Succes,

Rinus

• mjmhermans

Hallo Monique.

In welk gedeelte van kroatie zoek je iets?

Wij zijn al op heel veel plaatsen geweest en hebben altijd via plaatselijke bewoners een appartement geboekt.

Dus als je ongeveer weet waar naar toe dan kan ik je misschien wel wat adresjes geven.

En voor minder als 130 euro per dag kun je al verschillende leuke appartementjes huren.

Groetjes Maarten

• Monique

Hoi Maarten

Dank voor je antwoord.

Een voorkeur voor een regio hebben we niet persé.

In ons “kinderloze tijdperk” zijn 2 keer naar Istrië geweest en toen vonden we Rovinj wel erg mooi.

Voor ons is het nu vooral belangrijk dat we in een schone accommodatie zitten, die uiteraard veilig is voor de kinderen.

Het is fijn wanneer er speelruimte aanwezig is (tuintje met gras bijv.) en een verblijf op de begane grond is ook erg fijn ( verblijf op een etage is niet zo handig ivm met gesleep met buggy en kinderen die de trap op en af moeten klauteren). Zwembad aanwezig is natuurlijk niet verkeerd, maar dichtbij zee is ook erg fijn. Zoals ik schreef zou het dan prettig zijn wanneer de (kindvriendelijke) zee op loopafstand is of dichtbij en makkelijk bereikbaar met de auto.

Omdat de jongste twee nog middag-dutjes doen is het fijn wanneer het een relatief rustige omgeving is. Je mag natuurlijk wel wat horen, maar midden in een jongeren accommodatie zitten is dan weer niet handig.

Accommodatie moet óf 5 slaapplaatsen hebben (wel volwaardige, dus niet 1 plek op een uitschuifbed oid in de woonkamer) óf 4 volwaardige slaapplaatsen, met de mogelijkheid om een campingbedje in de ouderslaapkamer te plaatsen.

Ben erg benieuwd naar je suggesties, want ik vind het erg lastig kiezen.

Bedankt tot zo ver! Groetjes, Monique

• Monique

Bedankt Rinus,

Zo kan ik weer gerichter gaan zoeken.

Maar ik moet zeggen, het wordt er niet makkelijker op, nu ik het brede aanbod zie…. :)

Heb je misschien ervaringen met een bepaalde accommodatie?

Dankje dat je mee wilde denken.

Groetjes, Monique

• Wietze & Hannie

Wij zijn dit jaar in Porec geweest op camping Bijela Uvala via Vacansoleil. (www.vacansoleil.nl)

Deze caravans zijn niet duur, je hebt caravans in verschillende prijsklassen, ligt ook aan de periode, maar de camping was zeer schoon, er zijn 2 zwembaden en de camping ligt aan de kust.

Wij hebben alweer geboekt voor volgend jaar.

Veel plezier.

• rita

Ik ken in Plat, een dorpje tussen Dubrovnik en Cavtat veel mensen die appartementen verhuren aan 50 eur per dag.

dubrovnik is wel het meest zuidelijke van kroatie, ongeveer 2000 km van Brussel, dus ik vermoed dat het voor jullie wat ver is.

moest het je interesseren, dan stuur ik je wel de foto's door.

geef even je mailadres op rjossart@partena.be

http://www.chalet.nu/vakantiehuisje-kroatie/HR-5877.html?frame=05e0d2

wij gaan hier 11 september naar toe.misschien is het wat.er zit wel een grote tuin bij.

• Monique

Dag Wietze en Hannie,

Ik heb de camping even opgezocht. In het hoogseizoen (waar wij ivm een net schoolgaande kleuter helaas aan gebonden gaan worden) komen de caravans toch nog uit op 125 of 131 euro per nacht.

Ik vind dat best veel geld en ik denk dat er voor minder andere accommodaties gevonden kunnen worden in dit gebied.

Toch erg bedankt voor je reactie.

Vriendelijke groetjes, Monique

• Monique

Dag Rita,

Het lijkt me een ontzettend leuk, vooral mooi gebied. Lijkt me wel kindvriendelijk en lekker rustig (waar wij wel van houden) Komt zeker nog eens in aanmerking voor een verblijf.

Ik weet alleen niet of onze kinderen de afstand volgend jaar al gaan redden. Soms moeten we wanneer we naar een dierentuin 1,5 uur rijden gaan al alle zeilen bijzetten :D.

Normaal hebben we kinderen die heel goed met elkaar overweg kunnen en echt niet zo vervelend zijn, maar ingesnoerd in een auto zitten doet iets met ze……

Maar ik geloof dat meer ouders daar over mee kunnen praten.

Ik ben echter wel erg nieuwsgierig naar je foto's. Zou je ze me toch toe willen sturen?

Mag naar: monique@giechel.nl

Vast erg bedankt voor je moeite!

Groetjes, Monique