Hebben jullie niets anders te doen tijdens een pinksterweekeinde?
Bram,
Even een korte samenvatting van jouw posting in deze topic.
Eerste postings ? Scheldkannondaes, getier, gekleinneer, doch geen inhoudelijke reacties.
Volgende postings ? Voorbeelden over hoe het er in andere landen aan toegaat en de vraag aan anderen waarom er dan over Kroatië negatief wordt gesproken en niet over andere landen.
Volgende stukjes ? Geruzie met Robert over die zaken.
Vervolgens ? Geruzie met nog meer forumleden.
Hierna ? Een chatsessie over een Vespa ? !!!!!
Nu ? Verongelijkt doen over verzoeken om nu eens eindelijk echt over Kroatië te praten en niet over EU landen of landen waar het zo slecht zou zijn.
Bram,
Jouw enige argumenten tot nu toe over het wel en wee van Kroatië zijn vergelijkingen met andere landen. Echt ingaan op de materie in Kroatië is er niet bij. ERgens natuurlijk ook wel logisch, want je kent het hele land niet. Wanneer hier de realiteit wordt beschreven is dat meteen negatief voor jou en zwartmakerijk. Maar het spijt me, ik kan het ook niet leuker maken dan het is.
Wanneer ik een stukje uit de krant citeer dan maak je er een persoonlijke kruistocht van omdat de krant niet volledig heeft gepubliceerd. Dan ben ik ineens de grote boze wolf.
Praten we echter over de economie van het land dan blijk je in het geheel geen kennis te beschikken over wat dan ook. Het enige wat je continu aanhaalt is dat de totale schuld lager is dan die van andere landen.
Tot op heden heb ik je niet gehoord over de werkloosheid, de verborgen werkloosheid, de uitkeringstrekkers, de groei van de economie, de redenen van het uitblijven van een herstel etc etc.
Het mag misschien nieuw voor jou zijn, maar de economie van een land is ietwat gecompliceerder dan alleen maar cijfers vergelijken met andere landen. Een economie bestaat ook uit mensen en die mensen hebben een arbeids ethiek, hebben persoonlijke wensen, bestedingspatronen etc.
Jij kent de lokale Kroaat niet, jij kent het land niet, sterker nog, je bent er nog nooit geweest en toch meen je er alles van te weten ?
Wil je een discussie voeren dan hier alvast een paar tips;
1. Hou op met schelden, vloeken, tieren, kleineren etc, voer een discussie als een volwassene oftewel respecteer elkaar. Jij bakken is iets voor kinderen.
2. Een forum is geen chat room oftewel hou de topic schoon. Wat heeft een Vespa te maken met de toetreding van Kroatië tot de EU. Jij mag dat leuk vinden, jij mag het interessant vinden om zoveel mogelijk postings te plaatsen, anderen niet.
3. Denk eens na alvorens je wat op het forum plempt. Te vaak zien we groepjes van 3 berichten van jou, in tijd vlak achter elkaar. Dat had ook 1 posting kunnen zijn, hoeven er geen 3 te zijn.
4. Denk ook eens na WAAR je je reactie zet in het forum oftewel hou de lijn van het forum aan.
5. Probeer eens echt inhoudelijk te reageren. Wanneer je niet in staat bent om inhoudelijk te reageren dan is de oplossing niet schelden of tieren of de ander belachelijk maken. Dat doen kleine kinderen, dat doen we hier niet.
6. Wees voorzichtig met het beschuldigen van anderen. Want wanneer je iemand beschuldigt zul je die beschuldigingen moet kunnen bewijzen en dat bewijzen is meer dan alleen nog meer schelden of kleineren.
Dat je belangstelling hebt voor een land is een loffelijk streven en dat je het niet leuk vindt op negatieve informatie te horen kan ik ook nog wel begrijpen. Maar alvorens uit je vel te springen zou je je ook af kunnen vragen of er misschien een kern van waarheid in zit.
Wanneer een land laag op de lijst van corrupte landen staat, wanneer een land een zeer lage credit rating heeft, wanneer er geen economische groei is, wanneer de werkloosheid nog immer blijft groeien, wanneer er minder toeristen naar het land komen (ondanks het feit dat de wegen worden verbeterd)……………………dan heeft dat een reden.
Vraag jezelf eerst eens af WAT die reden zou kunnen zijn i.p.v. als een dolle hier tekeer te gaan. En ja, er zullen altijd landen zijn waar het beter of slechter is, maar dat verandert niet veel voor Kroatië.
Je hoeft het met niemand eens te zijn, is ook niet goed voor de discussie, maar zorg wel dat je enigzins beslagen ten ijs komt.
Nu zou je op twee manieren kunnen reageren op deze posting.
1. Je kunt het ter harte nemen en er iets mee doen.
of
2. Je kunt weer als vanouds al je zetten gaan herhalen en weer gaan schelden en tieren.
De keuze is aan jou.
Norberto,
De Vespa is niet door mij in het veld gebracht, dat kun je ook lezen, daarna heb ikzelf vriendelijk verzocht de gesprekken hierover voort te zetten onder Vespa!!!!!
Tevens op hetzelfde moment door Robert vermeld, is alles na te lezen hoor.
Schelden en tieren, indien dat heeft plaatsgevonden, is van meerdere zijden gekomen, dacht ik, maar ik kan het mishebben.
Op uitleg van jou omtrent de verschillende landen, heb ik duidelijk om een uitleg van jou, econoom, gevraagd, mij dit dan uit te leggen.
En als men landen niet met elkaar kan vergelijken, waartoe dienen dan ratings, waar voor elk land dezelfde letters hetzelfde betekenen, alleen voor elk land anders worden geinterpreteerd???? Wat heeft dan uiteindelijk een Ranking voor nut. Alleen om de rentes voor een bepaald land of onderneming te doen stijgen??
Maar goed ik wacht nog steeds op een uitleg van jou.
Helaas heb ik hier tot op heden dan ook nog geen uitleg gezien.
Maar inderdaad, het lijkt me ook beter om hier niet meer aan deel te nemen.
Kroatie is helemaal corrupt , ik verblijf hier nu al een jaar en ik kan je zegge dat 90 procent hier corrupt is.
Het enige dat jullie hoor is de stem van politiekers , niet van het volk zelf.
Het volk zelf wil niet in de EU , maar er is niet veel aan te doen als de premiere alle dag word uitgescholde en ze haar gangetje maar blijft verder doen.
Heel dit land is kaalgeplukt , 80-90 procent van de bevolking doet alles om te overleven , konzum neem ik nu als voorbeeld deze is een van de grootste grootwarenhuizen in Kroatie , op het kleine eiland krk heeft men een dagelijkse omzet van 1,000,000 kuna terwijl men hun werknemers 2,800 kuna (=400 euro) per maand geeft.
Het is een leugen als men denkt dat Kroatie hier klaar voor is. Heel de maatschappij is corrupt , soms denk ik dat het in de tijd van kommunisme op economisch vlak beter was.
Belgie heeft 10,000,000 inwoners en 150,000 is werkloos , terwijl Kroatie 4,500,000 inwoners heeft en 300,000 is werkloos.
Bram,
De chatsessie van gisteren staat er nog steeds, kun je nog eens nalezen, het gros van de postings aldaar is wederom van jou.
Wanneer iemand anders een opmerking maakt hoef je daar niet continu onzinnige oneliners aan toe te voegen.
Ten tweede:
Schelden en tieren is door jou geïnitieerd en wel in je eerste postings in deze topic. Sterker nog, ik geloof niet dat anderen zich schuldig hebben gemaakt aan de intensiteit die jij ten toon spreidt.
Ten derde:
Je kunt wel van mening zijn dat credit ratings onjuist zijn, doch zoals eerder aangegeven, het gaat er niet om HOE het land aan die rating komt (wat natuurlijk een direct gevolg is van de andere economische indicatoren), maar WAT de gevolgen daarvan zijn. De rating agencies bepalen de rating en jij beperkt je tot een minuscuul onderdeel van de rating. Ga eerst eens op het internet zoeken naar de overige criteria en wellicht wordt het je dan duidelijk. Ik geloof niet dat Robert of ik jou hier een les economie moeten geven omdat jij het niet nodig vindt om het zelf uit te zoeken. Begin maar eerst eens met accepteren van de juistheid van de rating op zich en ga dan kijken naar de gevolgen, want die zijn ook niet te wijzigen.
Jij, Robert, ik en niemand kunnen die credit rating veranderen, dus wat voor zin heeft het om te praten over andere landen ? We praten over Kroatië, niet over die andere landen en Kroatië heeft BBB-. Door blijven drammen op de credit rating van andere landen verandert helemaal niets aan de situatie in Kroatië. De gevolgen van die lage credit rating zijn duidelijk. Beperk je dus tot die discussie. Omdat de credit rating laag is betaalt Kroatië meer rente en dat houdt weer in dat ook de bedrijven meer rente moeten betalen, de burgers meer rente moeten betalen en dat investeringen daardoor achter gaan lopen. De overheid is een groter deel van de inkomsten kwijt aan betalen van rente, dus dat geld kan niet aan iets anders worden besteed. Het is een heel erg eenvoudig A, B, C'tje, kind kan de was doen.
Nog even en je gaat ons vragen om te verklaren waarom de aarde rond is, terwijl plat veel eerlijker zou zijn (ik noem maar een voorbeeld).
Ik moet toegeven, dat zoals je het weer eens uitlegt, het weer overduidelijk is dat je uitleg weer kant nog wal raakt.
“hoe een land aan zijn rating komt, is niet belangrijk” nou dat uit de mond van een Econoom!!!!
Heb je mijn vraag niet begrepen misschien, en is het wellicht toch te moeilijk om hier een DUIDELIJK antwoord op te geven!!
Ik neem aan dat een econoom dit wel zou kunnen, maar het tegendeel blijkt waar.
Wat de gevolgen zijn van een rating, dat weet ik ook wel.
Dit valt trouwens niet onder schelden hoor, dit is gewoon een feit konstateren.
Je economische kwaliteiten zijn in het verleden dan ook al ruimschoots bewezen.
Ik heb gisteren geschreven, ik laat het hierbij, maar wanneer je dan toch weer komt stoken, dan zal ik je antwoord geven!!!
Een antwoord omtrent de diskriminerende handhaving van ratings had me geinteresseerd, maar dat antwoord komt helaas niet.
Dus alles andere is weer zoals gewoon, hete lucht, veel woorden, ontzettend weinig inhoud.
Oh ja Norbert, nog even vergeten te zeggen,
Ik ben toch wel een beetje verrast door de rating van Kroatie, op BBB- niveau.
Nou lees ik toch dat deze rating noch helemaal niet zo slecht is.
Het betekent, dat het land noch releatief zeker is om aan zijn finaciele verplichtingen te voldoen.
Dus je had het ook wat vriendelijker kunnen schrijven, het is nog echt geen ramp voor een land hoor, jongen, hier is nog geen paniek aangebracht.
En de ratings, hebben dus inderdaad enkel en alleen te maken met de kredietwaardigheid van een land, en heeft de werkloosheid, etc, met een rating geen bal
te maken, maar als econoom wist je dit waarschijnlijk zelf ook al.
Jaaaaa, dat staat zo geschreven in de S&P . Wellicht nog eens gaan studeren, en niet mij aanraden te gaan studeren.
Is allemaal na e lezen hoor.
Dus valt het allemaal nogal mee zou ik zeggen he. Kan ik weer rustiger slapen als de laatste 2 dagen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?