Papa,
Hoe gaat het, het is jammer dat ik Zwitserland zit, zou dolgraag eens een pintje bij je komen nemen in Belgie.
Wellicht komt het er nog eens van.
Beste Robert,
naar mijn bescheiden mening is jou bijdrage op dit forum zeer konstruktief ongeacht of een ander daarmee eens is of niet, er is dan ook zeer zeker geen excuus nodig! Ik heb dan ook geen frustraties over wat dan ook, wel wat bedenkingen!
Ik dacht dat ik niet alleen door woorden maar des te meer door de betekennis daarvan sommingen van ons aan het denken zou zetten. Het gaat om mensen die DENKEN alles over een land en volk te weten ( generaliseren ) terwilj zij daar “maar” een paar x zijn geweest, een tijdje hebben gewoond, een paar x zaken hebben gedaan of iets over hebben gehoord of gelezen…..
Het gaat om diegenen die met ( min of meer ) statements beweren dat het daar allemaal en alleen + of allemaal en alleen - is.
Naar mijn overtuiging kunnen we alleen praten over enkel een voorbeeld van iemand die iets heeft meegemaakt/gezien/gelezen?/gehoord? zonder daaraan gelijk een conclusie over een land of een volk te trekken. Dat is ALLES!
Mijn manier van schrijven heeft mijn bovengenoemde wens blijkbaar dat ook NIET bewerkstellig, eigen schuld!
Weet ik iets over Kroatie?
Ik heb daar 31 jr gewoond, ga 2/3 x pj daar na toe, mijn fam. en kenissen komen 1/2 x pj naar Nl, ik lees Kro. kranten en bel en Skype 1/2 x pw naar mijn fam., conclusie mag je zelf trekken. Dit is dan ook de reden dat ik hier en daar wat van die STATEMENTS ( dus die …..!!! ) zelf niet kan volgen en begrijpen!
Aan laatste gedeelte van jou 1e zin zou ik dan ook een hele grote ? zetten!
Norbert,
Het interesseert mij, geen ene moer, hoe jij hier telkens weer komt blaten en bleren als een aangeschoten hert.
Zoalng jij geen konkreet antwoord kunt verstrekken op een konkrete vraag, dan zal dat mij ook een worst wezen.
Jij hebt jou mening, die mag je hebben, en ik heb mijn mening.
Jouw gedane voorspellingen, spreken boekdelen, dus dat is voor mij voldoende.
Dat je telken male weer probeert jou missie te verkondigen, jongen ga je gang.
Het geluk voor jou is dat er hier zeer weinig mensen posten, welke wel degelijk een beetje verstand van economie hebben.
Als “econoom” en je voorspeld, met alle stijfheid, dat CA medio 2010 eind 2010 niet MEER ZAL BESTAAN, dan heb je inderdaad jezelf geheel als
alwetend econoom hier volledig geprofileerd.
Dat is maar een voorbeeldje.
En waar je het nu zo snel vandaan haalt dat VANDAAG kroatie op CCC niveau is afgedaalt, dat mag Joost weten, maar wellicht ben
ook alleen jij hiervan op de hoogte.
Maar je zet jezelf elke keer weer wel extreem voor schut hoor, vooral bij mensen, die ook enigszins op de hoogte zijn.
Welke Rating Agency heeft dit openbaar gemaakt,
Fitch, S&P of Moodys????
Of wellicht alle drie tegelijk?????
Ik heb het nog niet kunnen vinden, en normaal gesproken zijn de financiele media toch snel genoeg om zo'n verandering openbaar te maken.
Dus weer zo een uit de lucht gegrepen gebakken lucht verhaal.
Want als jij dit weet zal er toch een bron moeten zijn waar jij dit nieuws hebt vernomen, of was je vandaag toevallig op het kantoor van S&P?????
Wat de werkloosheid betreft, hier staat het officiele cijfer op 17,6 % en niet zoals jij rondtoetert op 22 %.
En kom dan niet met officiel en onofficiele cijfers, want dat slaat nergens op.
Officieel is het werklozenpercentage 17,6 %
Hier mag je het dan even mee doen, en als nog meer onzin te verspreiden hebt, lezen wij dit met zn allen heel graag weer.
Sorry had het niet goed gelezen, dat je CCC met Griekenland bedoelde, eroverheen gekeken, maar logisch want je verbiedt het om met Kroatie met andere landen te vergelijken, dus heb ik hier overheen gelezen, Sorry.
Dus waarom mij manen Duitsland niet met Kroatie te vergelijken, waarom mag de Pastoor dan wel Griekenland erbij halen.
Het gaat toch om Kroatie??? Dit zijn toch jouw woordjes.
Nou geef dan het goede voorbeeld en blijf dan ZELF ook bij Kraotie.
Je bent echt de enige hier welke zich inderdaad alles kan en mag permitteren, en de rest heeft maar als een kudde blinde schapen achter jou aan te rennen.
P.s. Ook hier staat geen scheldwoord in hoor. Al deze woorden staan gewoon in de dikke vanDale.
“hoe een land aan zijn rating komt, is niet belangrijk” nou dat uit de mond van een Econoom!!!!
Het is inderdaad niet belangrijk. Die ratingbureau's weten wel waar ze mee bezig zijn. Enkel de rating die uit hun analyse komt is belangrijk. Of hun overheidsschuld daar nu voor 50 of 60% (ik zeg maar wat) in zit maakt toch geen enkel verschil uit. En hun mate van corruptie of die voor 10 of 30% in aanmerking wordt genomen maakt ook niet uit. Enkel het uiteindelijk resultaat en de daarbij horende rating is van belang.
Sorry jongens,
Maar als iedereen nou zo gaat redeneren, dat het niet belangrijk is hoe een rating tot stand komt, sorry, maar ik denk dat voor regeringen het wel degelijk belangrijk is hoe een rating tot stand komt.
Of is het net als hier, je bent gewoon uitgeleverd aan iemand die iets meent, en daarop een rating kan afgeven.
Sorry , mijn inzicht, is dat het wel degelijk belangrijk is. Als dit niet meer belangrijk was dan komt dit neer op willekeur!!!!!
Dan heeft een rating ook weinig nut en zin.
Natuurlijk is het voor een regering van belang in het geval ze er iets willen of moeten aan doen. Maar voor ons toch niet en al zeker in deze discussie niet. De rating is er, punt. Wij kunnen er niets aan veranderen, al discussieren we er over tot we een ons wegen. In die zin is het van geen belang.
Beste webmaster,
waarom altijd mijn berichten verwijderen? Ik denk dat er hier andere mensen meer op de bal spelen dan ik doe. Ik zeg enkel de waarheid maar kwetst die waarheid dan zo hard? Er zijn hier twee mensen bezig die het prikbord naar de kloten helpen! Europese unie, emigreren, vaarbewijzen..hoeveel postings zijn dit? En altijd hetzelfde probleem, zij willen gelijk hebben! Maar is dit het doel van deze pagina? Ik dacht het niet. Dit is bedoeld om informatie door tegeven en te praten over reizen en niet om mensen te vervelen. Geef hen dan een eigen pagina waar ze hun gang kunnen gaan zonder andere mensen te vervelen met hun gelul.
Die ene persoon heeft mij vroeger ook al het besluit laten nemen om te stoppen met antwoorden op de pagina, hoevelen gaan er nog volgen? Maak aub een einde aan deze rotzooi en laat de pagina gebruiken voor wat ze dient, om raad te geven aan vakantiegangers en niet alleen om systematisch alles af te breken wat ook maar iets met Kroatie te maken heeft.
Ik hoop dat je nu het lef hebt om dit bericht te laten staan (zal wel niet!) en zo ook eens het gedacht van andere forumgebruikers te horen! Laat iedereen het recht van vrije meningsuiting! Laat het niet naar de kloten gaan door oneindig geleuter.
Groetjes aan allen
Papa Leone
Ben benieuwd hoelang deze posting erop zal staan!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?