Tauerntunnel

• lavanda

Het blijft natuurlijk gissen, er hoeft maar iets te gebeuren…..en er ontstaat een lange file.

Een aantal jaren geleden hebben we in de omgeving van Graz stilgestaan,midden in de nacht…omdat er een caravan geschaard was. Tel daar vervelende douaniers bij op aan de grens met kroatie, en files van Zagreb tot aan Mala Kapela/Sveti Rok…en je zou nooit meer naar de kust gaan.

Vorig jaar werden de tunnels op de A10 afgesloten,omdat er na de tunnels een busje in brand stond….iedereen werd vrolijk in de file gezet voor de tunnels…

Dus lekker doorrijden,is ook gewoon een kwestie van geluk denk ik.

Over 2 weken hebben we het uitgeprobeerd en probeer ik een reactie te plaatsen….

• Carla

Gisteren vernam ik via de media dat de doorstroming bij de Tauerntunnel goed verliep. Voor de grensovergang Macelj vormde zich echter een file van 30 km 8-)

• JaPa :o)

Geachte vakantiegangers,

Voor rechtstreekse aktuele verkeersinformatie voor Oostenrijk kijkt men op de website

http://www.oeamtc.at/?id=2500%2C%2C1004829%2C

Vakantiegroeten van:

JaPa.

• Robert

Dat is wel een heel eind verderop. Die zullen toch niet allemaal door de Tauerntunnel zijn gereden lijkt me ;)

• L

Het is, denk ik, inderdaad zo, je weet het maar nooit…

We rijden al jaren lang via Wels/Graz naar Zuid Kroatie. Reizen vinden altijd plaats in mei en in augustus en onze verblijf duurt 2,5/3,5 weken. Heenreis altijd op vr. en za., terugreis altijd op za. en zo.

NOOIT files gehad, maar, dat zegt alleen dat wij nooit files hebben gehad, anderen misschien wel.

Wij hadden in het verleden z.g.a. altijd files via Villach, via Graz nooit. Misschien is situatie, na de opening van de 2e buis van de Taureniunnel, veel verbeeterd.

Hoe dan ook, succes allen!

• Carla

:D Nee, dat lijkt me zéér onwaarschijnlijk.

• lipik

handige link direct naar A10 Tauerenautobahn

http://www.oeamtc.at/verkehrsservice/output/html/a10_uebersicht.html

• ellen van kooij

Gisteren zijn we teruggekomen van vakantie.

We reden op een zondag-maandag-nacht van het Zwarte Woud in Duitsland naar Istrie in Kroatie. Dus zijn we door de Taurntunnel gekomen. Op dat tijdstip uiteraard geen drukte gehad.

Op de terugweg reden we weer -zoals vanouds- via Graz-Passau en dat vind ik toch een stuk prettiger rijden. Minder hoogteverschil, minder auto's. Helaas wel ruim een uur vertraging gehad vlak voor Frankfurt ivm. wegwerkzaamheden. Terwijl we daar 's avonds toch laat reden.

• Geert Wauters

Zondag terug gekeerd geen probleem aan de tauerntunnel gehad

• Jo

En hoe is het geweest?