Volgens mij is die Tauerntunnel geen probleem meer, want er zijn nu 2 buizen geopend. Afgelopen weekend stond het verkeer enorm vast voor de Karawankentunnel een eindje naar beneden (grens Slovenie).
Daar ook maar een tweede buis bouwen dan
Robert,
Dat heeft denk ik niets met of er 1 of 2 tunnelbuizen zijn, maar je moet vóór de karawankentunnel een kaartje kopen van € 6,50 bij de tolpoort, en dat is natuurlijk de oorzaak van de file geweest.
Ik zou weleens willen weten hoe het, nu de 2e Tauerntunnelbuis open is, is gegaan bij de tolpoorten in de A10 bij St. Michael voor de Katschbergtunnel (van Noord naar Zuid gezien).
Met vriendelijke groet:
JaPa.
Vorige week vanuit Porec via Trieste, Udine, naar Villach gereden. Is zeker het overwegen waard.
Je bespaart 15 euro voor het SLO-vignet en de 6,50 voor de Karawankentunnel. De tol voor de autostrada is plm. 9 euro. Je rijdt ong. 25 km om, maar is het zeker waard.
In tijd maakt het m.i. geen verschil of je via Udine of Ljubljana rijdt. Als je tolvrij door Slovanie wil reizen dan wel even opletten dat je het stukje snelweg in tussen de Italiaanse grens en Koper mijdt.
Ik wissel de route via Udine of Ljubljana regelmatig af.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?