Tauerntunnel

• Robert

Volgens mij is die Tauerntunnel geen probleem meer, want er zijn nu 2 buizen geopend. Afgelopen weekend stond het verkeer enorm vast voor de Karawankentunnel een eindje naar beneden (grens Slovenie).

Daar ook maar een tweede buis bouwen dan ;)

• Guido

Als ik zou te horen krijgen dat er bij de Karawankentunnel een paar uur fille is en als ik geen sleephut achter mij aan had(heb ik trouwens niet) zou ik gewoon de Würzenpas nemen en bij Jessenice weer de snelweg op richting ljubljana .Ook nog eens de kosten van de tunnel uitgespaard.

• Guido

In datzelfde geval als je naar Istrië moet kan je bij Villach dezelfde afrit nemen maar dan doorrijden en via Italië(Tarvisio-Udine- Triest) naar Istrië.Wie heeft dat al gedaan en loont dat?

• JaPa :o)

Robert,

Dat heeft denk ik niets met of er 1 of 2 tunnelbuizen zijn, maar je moet vóór de karawankentunnel een kaartje kopen van € 6,50 bij de tolpoort, en dat is natuurlijk de oorzaak van de file geweest.

Ik zou weleens willen weten hoe het, nu de 2e Tauerntunnelbuis open is, is gegaan bij de tolpoorten in de A10 bij St. Michael voor de Katschbergtunnel (van Noord naar Zuid gezien).

Met vriendelijke groet:

JaPa.

• Jo

Ik wou eerder weten hoe Geert zijn vakantie was >:D<, ik ken hem namelijk persoonlijk.

• Mark

Vorige week vanuit Porec via Trieste, Udine, naar Villach gereden. Is zeker het overwegen waard.

Je bespaart 15 euro voor het SLO-vignet en de 6,50 voor de Karawankentunnel. De tol voor de autostrada is plm. 9 euro. Je rijdt ong. 25 km om, maar is het zeker waard.

In tijd maakt het m.i. geen verschil of je via Udine of Ljubljana rijdt. Als je tolvrij door Slovanie wil reizen dan wel even opletten dat je het stukje snelweg in tussen de Italiaanse grens en Koper mijdt.

Ik wissel de route via Udine of Ljubljana regelmatig af.

• Jablan

Gisteren hetzelfde beeld. Tweede weekend van augustus en file voor de Karawankentunnel richting Slovenië plus file voor de Mautstelle St Michael richting noorden. Desondanks niet te vergelijken met de lange wachttijden van vorig jaar voor de Tauerntunnel.

• anouschka

Dit jaar weer via Graz Maribor gereden…durfden het niet aan via de Tauern.

Was maar goed ook… heenweg geen files, maar de file info gaf wel aan dat de tauern was afgesloten ivm afgevallen lading!

terugweg ook zonder files…

dus voor ons geen Tauern en Karawanken meer

• JaPa :o)

Anouschka,

Glück muss man haben!

Voor mij geen omweg via Graz en Maribor om op het eiland Krk te komen.

En een ongeval kan op elke plek op de autobahn waar dan ook gebeuren.

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• anouschka

tuurlijk kan overal wat gebeuren.

De kans op files bij de Tauern en katschberg en karawanken is groeter dan de snelweg Graz maribor.

En tuurlijk geluk hebben is erbij… maar elke keer dat wij via Graz reden (zonder files)stonden er op de A10 dus files of zelfs afgesloten….