Tauerntunnel

• JaPa :o)

Anouschka,

Even in het algemeen gesproken.

Wij rijden als wij naar het eiland Krk gaan voor onze voorjaarsvakanties altijd s'nachts via de A10 met zijn tunnels en tolpoorten en hebben uiteraard dan nooit files. Altijd las je op dit prikbord dat het overdag vóór de Tauerntunnel (toen nog een enkele buis) kilometerslange files stonden van soms wel 20 km. en dat het voor de tolpoorten ook erg druk was. Wat dit jaar is opgevallen is dat er weinig of geen klachten over de A10 zijn gekomen, dus het moet met de tweede buis toch goed zijn opgelost. Vaak zijn er dan nog wel files door wegwerkzaamheden die worden verricht. Ik zou graag van de vakantiegangers die de A10 in Oostenrijk dit jaar hebben gereden willen weten hoe hun ervaring deze keer is geweest. Ik ben benieuwd!

Met vriendelijke groet:

JaPa.

• Jo

Wij zijn in de nacht van 1 naar 2 juni door de Tauerntunnel gereden en hebben bijna geen oponthoud gehad. De verkeerslichten werkten en na amper 2 keer wisselen van rood naar groen was het onze beurt. 'k Weet trouwens ook niet waarom ze werkten want toen wij er door reden was er verkeer in beide richtingen.

En op de terugweg ruim 2 weken later helemaal geen oponthoud gehad.

Jo,

De tweede buis was toen nog niet geopend.

JaPa.

• Jo

Weet ik. Misschien gaan we eind van de week/begin volgende week nog naar Kroatië, hangt af van wanneer de nieuwe rolstoel van Hilde geleverd wordt. Die heeft ze echt nodig om te kunnen kamperen. Als die dus tijdig geleverd wordt zijn we nog voor een aantal weken (2/3, zal van 't weer afhangen) naar ginder en dan hoor je wel hoe het verliep onderweg.

Hallo Jo en Hilde,

Hartstikke fijn dat je er nog even tussenuit knijpt, ik hoop dat het allemaal lukt wat de rolstoel betreft.

Paula en ik wensen jullie in iedergeval een fijne en zonnige vakantie toe!

Momenteel hebben ze op het eiland Krk niet te klagen, het is daar zo rond de 33 graden.

Ik hoor nog van jullie.

JaPa.

• Mark

Heen op donderdag overdag: geen drukte

Terug op vrijdag overdag: geen drukte

Het openen van de tweede tunnelbuis heeft zeker het aantal files bij de Tauerntunnel verminderd. Deze is voor een klein deel verlegd naar de tolpoortjes en in de weekende naar de Karavankentunnel. Voor iedereen met West-Istrie als bestemming (grofweg tussen Umag - Pula - Rabac) is evt. drukte voor de Karavankentunnel te ontwijken door bij Villach de A2 te pakken en via Udine en Trieste naar Kroatie te reizen.

Jablan.

Ik ben benieuwd of er meerdere vakantiegangers deze ervaring óók hebben, dan is het omrijden via Graz en Maribor om in Istrië te komen ook niet meer nodig. En is de tweede Tauerntunnel dus een ideale oplossing. Nu nog de tweede Karawankentunnel en de problemen zijn/lijken dan opgelost, of niet soms?

JaPa.

P.S. Ik las net in de krant dat er in de balkan een hittegolf heerst met temperaturen van wel 45 graden.

• lavanda

Wij rijden al jaren via Villach/Karawankentunnel…..ooit zijn we via Graz gegaan en dat viel ons toen erg tegen. Mocht het bij de Karawankentunnel druk zijn,neem je de toeristische route (zonder caravan) via de Wurzenpass.

• kellyclaes

terug van vannacht! Nema problema gehad ;-)

• Jo

In één ruk gereden? Wij wachten nog op een nieuwe rolstoel voor Hilde om te kunnen vertrekken. Zou deze week geleverd worden. En tegen de 22e moeten we terug zijn want moet op 23 al naar unif.