Over welke tabletten heb je't?
ik heb het over de anti-muggentabeletten die je in het stopcontact dient te steken.
ik koop in belgie steeds Baygon, daar doe je ongeveer 3 nachten met 1 tablet.
de kroatische heb ik daar in DM gekocht, echt brol, meer dan 2 per nacht nodig.
de kroatische vrienden vragen me er elk jaar naar, maar ik was ze dit jaar vergeten
Wij hebben een recent spuitbusje mee van de apotheker op basis van Deet. Het bevat 30% deet en dat vond ze voldoende. Had er ook eentje met 50% maar dat was volgens haar echt voor de tropen. En thuis hebben we 'r nog eentje van de Aldi met 20%.
Gelukkig hebben we 't hier nu nog niet nodig gehad. Misschien volgende week als we naar Slavonië zouden gaan (nog niet beslist)..
Bernadette,
ok ik zal twee keer nadenken eer ik hier nog een post doe.
ik hoop je niet de tweede keer voor de kop te stoten door te zeggen: Rayenair heeft ons meer gekost, dan dan wij via Zaventem zouden gevlogen hebben stom van ons te veronderstellen dat Rayan de goedkoopste was en er dus blindelings zijn ingelopen. U schrijft: mensen die wat minder bedeeld zijn? Dat ze minder hebben tot daar toe: maar moet je daarvoor dan ook zo smerig, vies en vuil op de luchthaven lopen? En van de 43 luchthavens die ik in mijn leven al deed, wat dit het ergste wat ik ooit heb gezien!! Zo een vuile boel en chaos. Ten laatste: een lang leven voor me? Neen, jammergenoeg heb ik geen lang leven meer voor me… en ik ben ook niet meer jong, als het dat is wat je bedoeld.
Ik heb geen pretentie, en het is niet omdat je niet akkoord bent met wat ik schrijf, dat je mij moet verwijten??
We betaalden meer dan vrienden van ons die wel voor Zaventem kozen. En die hebben geen wc moeten gebruiken met str***aan de muren! Een kleine muffin kostte daar 2.70 euro en de blikken cola waren lauw. En neen, ik ben niet gewoon van op vliegtuigen te zitten die niet gekuisd zijn, en waar de kouwgom door iemand aan de zijkant van de stoel is geplakt ,en daarna aan mijn kleed hangt. Waar het stinkt naar de adem van de voorgangers, en waar iedereen duwt en trekt voor een plaats omdat ze daar te laks zijn de mensen een plaatsnummer te geven. De broodjes die ze daar duur verkopen, waren echt slecht ook. Het trok op niks. Ik heb al de hele wereld rondgereisd, maar de toestanden die ik nu in mijn eigen land moest meemaken?
Katty ;eigenlijk zou ik helemaal niet moeten reageren. Maar ik doe het toch.
In de eerste plaats wil ik je vertellen dat ik vorige week eens alle postings doorgelezen heb die je inmiddels geplaatst hebt. Tot mijn verrassing ( verbijstering) ben je een vrouw van middelbare leeftijd. Dat had ik helemaal niet verwacht ! Je komt op mij ( en ik denk niet alleen op mij) over als een meisje van rond de 20 .
Een ietsje verwend, erg eigenwijs, zeer naief , beetje zonderling onervaren meisje dat nog een heleboel van het leven verwacht en ervan uitgaat dat the sky the limit is.
Van mij mag het hoor, maar toch is het een beetje vreemd dat je plannen hebt om in Kroatie te gaan wonen en werken en je totaal niet hebt ingelezen hoe het daar functioneert .Er valt heel veel te googlen .Je gedraagt je m.i. als Alice in Wonderland( kroatie) .Je bent blijkbaar bereid om alle schepen achter je te verbranden zonder eerst eens heel goed alles op een rijtje te zetten en op z'n minst de wijze lessen van bv Norberth ter harte te nemen. Je wilt het eenvoudig niet horen!
Alle ervaringsdeskundigen ten spijt;je walst over ze heen en negeert het liefst hun advies. Ik heb niet de indruk gekregen dat je heel vaak in Kroatie bent geweest ( lijkt mij voor zo'n grote stap wel een vereiste;uiteindelijk is de afstand niet zo groot) want zoals je bv reageert op het onbelangrijke muggenverhaal of klimaatverhaal blijkt totale onwetenheid.
Zoals je reageert op het vliegtuigverhaal; verwend en onervaren. Waarschijnljk heb je de hele wereld gezien vanuit je stoel voor de TV; maar een ervaren reizigster ben je absoluut niet , want dan zou je weten dat het geen uitzondering is zoals jij de vliegreis en vliegveld beschrijft. Reizen van A naar B is nu eenmaal vaak een crime.
Dat je Kroatie om het even inruilt voor bv Indonesie..'T is nogal geen verschil! Ga Je goed inlezen, google je suf en neem een wijs besluit. .
Bernadette, Katty is wel groot en wijs genoeg om zelf te reageren maar ik doe het zelf toch ook maar. Met je 2 vakanties van een week en 8 postings in het laatste jaar blaas je wel hoog van de toren. En was je hier aangemeld geweest dan had ik via een privé-bericht gereageerd. Nu dus maar in 't openbaar.
Nou Jo ;over hoog van de toren geblazen gesproken!
Inderdaad is Katty in ieder geval oud genoeg en wijs om zelf te reageren . Dat hoeft u dus niet voor haar te doen. Daarmee raakt u in wezen de kern van mijn betoog.
Mijn 2 vakantie in Kroatie hebben niks te maken met wat ik haar te zeggen heb. Staan daar totaal los van ;gaan mi alleen over het land;het vakantieland en verder nergens anders over .In prive berichten van u ben ik niet geinteresseerd.
Liefste Bernadette, je mag mij gerust noemen hoe je wil. Zonder bescheidenheid wil ik toch even een tipje van mijn leven meegeven: Op 18 jr stond ik aan het hoofd van ons vleesfabriek waar 40 mensen werktten (Vleesgroothandel Wettra, in het industriepark te Wetteren,Kwatrecht. Gestopt omdat de investering nogal groot was en ik had groot gelijk: zie maar hoeveel vleesgroothandelaars in problemen geraakt zijn door de hoge kosten die de EEG normen met zich meebracht
2e bedrijf: Matthys frituurartikelen en grootkeukens te Opwijk: ik had 6000 artikelen qua eten,dranken,verpakkingen. Overgelaten aan de firma Messian uit Gent, omdat mijn zaak zo succesvol was wilden die mensen absoluut mijn zaak kopen. Dan heb ik Manege De Hoefslag gekocht in Erondegem.Ik heb 15 jaar Spaanse Paarden gekweekt en we hadden 23 koerspaarden die internationale drafkoersen liepen met Lannoo en Martens! Zelfs Martine Jonkheere heeft bij mij leren draven met de sulkie. Frank Galan heb ik leren paardrijden. De politie van Aalst kwam vaak met ongelukkige paarden bij ons gratis bivakken… Ongelukkig heb ik kanker gekregen en heb ik alles verkocht. Gelukkig heb ik het overleefd en ben beginnen werken in een hondenfokkerij te St Lievens Houtem; Google maar eens op mijn naam bij Gaia,Blid,Aba,of gelijk waar: katty van de sype is mijn naam voluit. Ik ben de enige in Belgie die het kunnen verwezelijken heeft een fokkerij te doen sluiten waar men aan broodfok deed op grote schaal. Ik was daar de enige werkneemster en ik verzorgde er elke dag 350 honden en gemiddeld 60 pupjes. Ik stond verschillende malen in Dag Allemaal en kwam al veel maal op tv. Ik mag daar fier op zijn. Tijdens mijn ziekte (melanoom, mondkanker en mijn okselklieren zijn deels weggenomen) heb ik gestudeerd voor orthopedagoge en ben ik geslaagd. Ik werk nu al drie jaar in een school te Dendermonde: Het Laar. Een bijzonder schooltje voor kindjes met autisme en adhd. Mijn man is een cipier in Mechelen en een zeer goede zeeman en visser. Moet ge nog weten hoeveel ik staan heb op mijn bankrekening???? Ik wil da anders ook nog doorgeven se )))
Sorry voor Jo dat diene man zijn topic naar de botten is. Ik heb één ding geleerd: ik had beter een apart topic'ske gemaakt over het feit dat ik charleroi vuil vond, en dat het beeld dat je daar krijgt, helemaal niet meer Belgisch oogt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?