Geschrokken prijzen hotels!!!

• minites

De prijzen van de hotels zijn echt veel te duur, hotel Alga bv. in Tucepi is voor 2 pers. voor 2 weken bijna 3500 euro!!!! Is nog duurder dan Gran Canaria en dat is al heel duur daar terwijl de vliegtijd veel langer is namelijk 4,5 uur!!!! Wij kunnen dit echt niet ophoesten , dan ben je al gauw inclusief vakantiegeld 5500 a 6000 euro kwijt, moet niet gekker worden!!! Echt jammer!!!

• Jo

'k Heb eventjes gekeken en inderdaad, van 16/70 tot 30/7 zou je voor een kamer in half pension € 2445 betalen en dat lijkt me inderdaad buitensporig hoog. 'k Weet natuurlijk niet het niveau van het hotel (gekeken via uniline.hr). Er moeten echt wel goedkopere alternatieven zijn. Via een touroperator in Nederland of België al eens gekeken?

• Jo

Via een andere site (agoda.nl) kom ik op een prijs van 120 of 134 € per nacht voor een dubbele standaardkamer met ontbijt. En dan geven ze aan dat de normale prijs respectievelijk 282 of 314 € is. Ik denk dat je wel de duurste prijsklasse hebt uitgekozen, hihi.

Als ik echter kijk via Idriva kom ik toch wel op een heel stuk lagere prijzen uit, hoor! En als ik ga vergelijken met Hotel Ambassador in Opatija waar we zelf in 2002 verbleven hebben dan ligt dat laatste nog iets goedkoper en dat vonden we toen al behoorlijk luxueus.

't Is natuurlijk maar net hoe hoog je eisen liggen, daar betaal je ook naar.

• Norbert HR

Ik heb al eens eerder uitgelegd hoe Kroaten tot de kamerprijzen komen en enige logica ontbreekt daar volledig.

Om kort te gaan.

Men kijkt naar de bezettingsgraad van het afgelopen jaar, oftewel het aantal overnachtingen, en vervolgens naar de winst die ze willen behalen.

Eh voila, de kamerprijs is bepaald.

Men begrijpt werkelijk geen ene moer van normale prijs berekening of lange termijn planning, dus mijn advies zou zijn om deze hotels gewoon lekker links te laten liggen. Er zijn zat appartementen te vinden voor een lagere prijs en wil je dan toch in die prijsklasse zitten…………….ik ken een paar appartementen in Istria, nabij Tinjan, met zwembad, luxer dan luxe, voor rond de 160 euro per nacht. Dus nog steeds geen 200 of meer euro.

• L

Die paar duizend ( ? ) mensen die in Kro. in toerisme werken hebben nergens verstand van, als ze daar maar zo iemand zouden hebben…..

By the way…..prijzen in Kro., vooral aan de kust, zijn soms echt heel hoog!

• Jo

nergens verstand van is misschien veel gezegd. maar om heel eerlijk te zijn vraag ik me toch af waar ze mee bezig zijn. Sinds 2007 komen wij in Novalja op Pag, hetzij in juni, hetzij in september. Als je ziet wat er op die paar jaar is bijgebouwd en nog bijgebouwd wordt dan vraag je je toch ernstig af wie dat allemaal (en waarmee) gaat betalen. Kom je 'r in de eerste helft van juni of de tweede helft van september dan staan 80% of meer van al die nieuwbouwappartementen leeg. In de eerste week van september dit jaar waren al restaurants en ijssalons dicht. Waarschijnlijk terecht als er geen volk (meer) komt.

Reken dan in het beste geval een seizoen van 12 weken (15/6 tot 15/9) en op die tijd moeten de inkomsten verdiend worden om dat allemaal te betalen? Als jij ‘t snapt mag je ’t me dringend uitleggen want ik snap er geen bal van met m'n Vlaams boerenverstand.

Of zit de kans er in dat wij het met z'n allen gaan betalen na 1/7/2013?

• Papa Leone

160x14=2240 en dat zonder eten. Toch ook niet goedkoop denk ik!!

• Wiel

Misschien eens je vakantie in Kroatië een jaartje overslaan ?

Als we dat met zijn allen doen dan zullen de prijzen snel “duikelen”……………………….:D

• Jo

No way! Maar wij gaan dan ook iets goedkoper, hihi ! € 15 per nacht voor ons tweeën, eten niet inbegrepen natuurlijk.

• wthielen

klopt das veel geld maar dan zal dit ook geen per persoon prijs zijn.

Bij ons is het ook (in ons geval ) per huis. Voor 14 dagen in het hoogseizoen 1700 euro en dan kan je met max 6 personen in ons huis verblijven.

Dan krijg je met een voledige bezetting: 1700/ 14 =121,42 /6=20,23 per peroon per nacht.

Ook bij ons zal je zelf voor je ontbijtje en je verdere eten zelf moeten zorgen maar je hebt wel het gemak van alle voorzieningen en je kan lekker gaan eten waar je zelf wilt en niet iedere avond aanschuiven in het zelfde hotel.

Het is maar waar je voorkeur naar uit ga.

Wim en Inge

www.dracevac.nl