Geschrokken prijzen hotels!!!

• Robert

Nee hoor. Dan verhogen ze de prijzen juist om het verlies van het voorgaande jaar te compenseren ;)

• Norbert HR

20 euro pp is alleen redelijk wanneer je met meerdere stellen in zo'n huis zou gaan. Wanneer het een gezin met 4 kinderen betreft dan is het simpelweg onbetaalbaar. Zo'n gezin heeft al genoeg kosten en dan is, omgerekend bijna 400 gulden per nacht, een krankjorum bedrag. Ik snap dat de eigenaar van mening is dat het acceptabel is, maar omgerekend praat je nog steeds over 400 gulden per nacht.

De combinatie van dit soort prijzen en een land wat eigenlijk een zeer slechte infrastructuur te bieden heeft, geen entertainment, geen goed functionerend openbaar vervoer etc, is een volstrekte vlag op een modderschuit.

Kroatie is gewoon op de verkeerde weg en dat merken ze nu al een jaar of 3 tot 4 in teruglopende cijfers van het toerisme (ondanks dat ze zelf claimen dat het zo goed gaat).

• wthielen

Hoi norbert,

ik denk dat je je vergist, ons huis huur je voor 850 per week voor heel het huis. Dus een gezin met 2 volwassen pers. en 4 kinderen betalen 850 euro per week!!!!!!!!.

• Wiel

Ter vergelijking: Wij betalen voor ons mooi gelegen apartma bij Bohinjska Bistrica (Slovenië) €500 per maand, eerlijkheidshalve moet ik daar dan wel bijvertellen dat wij dat telkens huren voor een periode van 6 maanden…………………(:D

Waar zijn jullie eigenlijk mee bezig zeg, je laat je gewoon rollen en uitlachen door de Kroaten ! In Spanje kost zoiets met privé zwembad inbegrepen ongeveer de helft van wat jullie betalen.

M.v.g.

• rita

ik zou aanraden de hotel links laten te liggen en gewoon ergens een huisje of een appartementje zoeken.

de hotels zijn niet enkel duur, om 1u 's nachts is het er ook bedtijd en dat terwijl je op vakantie bent.

het wordt inderdaad tijd dat ze eens iets leren wat toerisme betreft. het ergste is echter dat je dat tegen de kroaten niet kan vertellen, ze weten het altijd beter en dat terwijl ze nooit buiten de landsgrenzen geweest zijn.

afgelopen zomer zaten we in cavtat op een terrasje, er was veel volk, toffe muziek en…………..inderdaad, politiebezoek om te zeggen dat het afgelopen moest zijn.

en dan te weten dat je er tot in 1990 plezier kon maken tot een stuk in de nacht.

misschien moeten ze er toch maar terug joegoslavie van maken, dan zouder er al veel problemen opgelost zijn.

en ik vrees dat jo gelijk heeft, binnen enkele jaren kunnen wij het hier oplossen.

• Norbert HR

Je hebt gelijk, in Spanje, maar ook in andere landen kun je hele villa's huren voor beduidend minder.

Kroatie is gewoon een peperduur vakantieland geworden. NIet omdat ze nu zoveel te bieden hebben, maar simpelweg doordat ze ieder jaar de prijzen domweg blijven verhogen. Het lijkt wel alsof genoeg nooit genoeg is.

• L

Bij O.A. mijn neef 5 min van Cavtat centrum NIEUWE 2 kamers app., voor langere periode 2000 kuna pm ( ca. 270 € ), voor kortere periode 2500 kuna ( ca. 340 € ). Is het veel of niet mag je het zelf zeggen!

• Wiel

Voila, dat bedoel ik nu net !

Veel toeristen zien niet verder dan hun neus lang is en vragen erom om “gerold” te worden……………………

M.v.g.

• L

Voor de prijzen in Cavtat ( voorbeeld ) kan je terecht op o.a. cavtatapartments.net of adriagate.com. Let wel, het gaat hier om een bekende toeristische plaats die niet echt als goedkoop te boeken staat. Ondanks meerdere pogingen kan ik op die astronomsche prijzen van hierboven niet uitkomen!? Voor een paar 100 € moet het echt geen probleem zijn om ergens in

Z-Dalmacie een app. voor een week te boeken. Hoe sommigen op prijzen van X 1000 € uitkomen kan ik echt niet begrijpen!

Of het goedkoper zou kunnen…..misschien wel, maar enorm duur kan je het echt niet noemen!

Een tijdje geleden moest ik voor mijn werk naar ons allen bekende Wageningen ( of all places ), een redelijk grote kamer kostte 150 € per nacht ( ja, eenhonderdenvijftig euro ) - over duur of goedkoop gesproken.

• MarkoMarko

Een terrasje, veel volk en toffe muziek lijkt me niet op voorhand een reden voor het genoemde politieoptreden. Andersom kan ik me even goed voorstellen dat hiertoe alle reden was. Afgaande op wat jij schrijft hebben ook bezoekers van toeristische terrasjes immers niet zondermeer recht op ongeremde aanwezigheid.

Dat Joegoslavië, wat dit en wellicht ook andere zaken betreft, dé oplossing zou zijn, het zou kunnen. Ik denk dat Joegoslavië de oorzaak van veel (nog grotere) problemen was.

En over het “hier” oplossen gesproken: voordat je het weet ligt ook “hier” aan het infuus.:(