maar ik bedoel maar het is geen vet pot
rita Schreef:
——————————————————-
> is er uberhaupt iemand die werkt in kroatie?
>
> Als ik de kroaten bezig zie, heb ik de indruk dat
> ze allemaal met vakantie zijn.
Een beetje misplaatst Rita, want je zult maar in de zomerse zon of in de winterse kou staan beulen in de bouw of op het land.
Dus voor je je weer in smeert en draait voor nog een uurtje genieten, éven nadenken graag.
En trouwens, voor de schijtloontjes die hier betaald worden zou je niet eens een dág willen werken.
Dus, geniet van je visje (wordt toch voor je gevangen), van je wijntje (wordt verbouwd), je appartementje (ís gebouwd), je ijsje (op voorraad gelegd) en mocht je een dokter nodig hebben, die staat ook voor je klaar !
PS, wij wonen hier !!!
voske Schreef:
——————————————————-
> rita Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > is er uberhaupt iemand die werkt in kroatie?
> >
> > Als ik de kroaten bezig zie, heb ik de indruk
> dat
> > ze allemaal met vakantie zijn.
>
>
> Een beetje misplaatst Rita, want je zult maar in
> de zomerse zon of in de winterse kou staan beulen
> in de bouw of op het land.
> Dus voor je je weer in smeert en draait voor nog
> een uurtje genieten, éven nadenken graag.
> En trouwens, voor de schijtloontjes die hier
> betaald worden zou je niet eens een dág willen
> werken.
> Dus, geniet van je visje (wordt toch voor je
> gevangen), van je wijntje (wordt verbouwd), je
> appartementje (ís gebouwd), je ijsje (op voorraad
> gelegd) en mocht je een dokter nodig hebben, die
> staat ook voor je klaar !
> PS, wij wonen hier !!!
bedankt dat bedoel ik. ze werken kij hard maar dat zien de meeste mensen niet.
koos
Enige nuance is wel op zijn plaats, sommigen werken hard. Maar er zijn er veel die zich maar wat bezig houden. Klusje hier, jobke daar maar een vast engagement aangaan bij een baas: no way. Als ze dat kunnen, zo veel te beter voor hen.
We hebben Kroatische vrienden die zo leven, we weten waar we over spreken. En ik kan je zo naar een Nederlandse vriend (in Kroatië) verwijzen die een paar jaar terug personeel zocht voor renovatie van enkele oude huizen, hij vond ze niet. Ja, voor af en toe eens een dagje, in 't beste geval een week. Maar een langdurig engagement, vergeet het.
Waarom hebben we al op 2 campings gezien dat het bouwvakkerspersoneel dat nieuwe vakantiewoningen bouwde Polen zijn? Zijn die zo veel goedkoper dan een Kroaat?
gisteren op het nieuws in nederland
7 procent van de nederlandse beroepsbevolking is werkeloos ( dit excl zzp-ers) maar dat vertellen ze niet erbij.
voor 70 banen als schoenmaker geen hond te vinden !
en dat geld niet alleen voor het schoenmakersvak
ik ken meer dan 2 vakantieparken/campings waar polen zitten, maar dan niet hier in kroatie maar in nederland
zijn de polen goedkoper dan hollanders?
ik kan je zo doorverwijzen naar een hollandse vriend in nederland waar de afgekeurde bouwvakker weigerde om nog ooit langs te komen, omdat ze om 8 uur s avonds belden waar hij toch bleef zoals afgesproken was. want voor hem 10 andere wachtenden die niet zaten te zeuren over afspraak is afspraak
en goh… ik heb veel meer hollandse vrienden waar ik je naar toe kan verwijzen en niet 1 kroaat die jij toevallig ken.
en ik weet waar ik over spreek, want ik ben nederlandse en heb er 50 jaar gewoond!
en nu woon ik in kroatie, en weet ook waar ik over spreek.
dus wees niet zo kortzichtig, en denk nou niet dat je een rechter bent als je een keer de rijdende rechter op je led t.v. hebt bekeken of zanger bent als je frans bauer op home cinema-set hebt beluisterd
en ik ga al sedert 1984 naar kroatie, heb er vele vrienden, ben met een kroaat getrouwd en weet dat het meeste werk in de hotels en restaurants gedaan wordt door bosniers of kroaten vanuit het binnenland
en………..zelf werk ik al sedert 1980 en weet wat werken is. maar ik ben geen kroatische of nederlandse maar belgische en mijn opmerking was wat als grap bedoeld.
jullie nemen jezelf wel heel ernstig.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?