(Veel) voor-pret vragen Rovinj - route enz.

• Jo

Onderschat ‘s nachts rijden niet. Ondanks het feit dat ik altijd in een vaste nachtploeg gewerkt heb kreeg ik het rond een uur of 3 altijd zeer kwaad. Temeer daar mijn echtgenote geen prater is als ik rijd. Neem een ruime marge, zeker als het de eerste keer is dat je zo’n lange rit maakt. Je bent beter een paar uur te vroeg in Rovinj. Er valt altijd wel wat te beleven eens je er bent. Zelfs als je de caravan nog niet kan betrekken kan je je wagen meestal wel kwijt op de parking van de camping, wat gaan eten, de camping al wat verkennen, een verfrissende duik nemen, etc…

• L

O is inderdaad Oostenrijk.

Rijdend van Wels richting Slo grens zijn meerdere borden langs de snelweg die hotels/overnachtingsplaatsen aangeven, GEEN persoonlijke ervaringen ermee!

Misschien kan dit helpen? http://www.langsdesnelweg.eu/nl/oostenrijk of anders google.

1 X in 17 jr ( 2X jaarlijks ) door omstandigheden tot 24:00 uur gereden, daarna slecht weer/veel harde regen, een paar uurtjes op een parkeerplaats in O doorgebracht, geen hotel kunnen vinden en dat doe ik dus NOOIT meer.

Wat je dan ook beslist….. SUCCES!

• koos

Papa Leone Schreef:

——————————————————-

> En is dat normaal boven 200? Nooit gedacht aan

> anderen zeker? Proficiat man, doe zo verder en

> vlieg voor mijn part op de eerste de beste boom

> maar neem geen onschuldigen mee…

dat zeg ik doe het al een paar jaar niet meer

rij het al een jaar of 12 in 2 dagen.

maar van het zelfde zou ik zegen

• cb01

Op onze site staan een aantal routes vermeld plus het verschil in afstand over de te volgen routes.

Als je op de bijbehorende link klikt kom je gelijk in google maps terecht en heb je de route.

Heel gemakkelijk.

Voor overnachtingen hebben we ook een aantal adressen opgenomen.

http://www.cccroatia.com/KrRoute.html

Heel veel plezier ermee.

• mama van 3

Bedankt voor de verwijzing naar je site. Ik ga hem rustig bekijken.

• Wiel De Keyser

Ik kan je maar één goede raad geven: Bij de eerste tekenen van vermoeidheid de eerstvolgende afslag op de snelweg nemen en overnachting zoeken (hoeft echt geen 5 sterrenhotel te zijn). Het allerbelangrijkste is toch de veiligheid van jou, je gezin en de andere weggebruikers. Besparen op veiligheid is “crimineel” !

• mama van 3

Wiel, bedankt voor je reactie.

Ik ben het helemaal met je eens dat op 1 staat de veiligheid van mijn gezin.

Omdat ik niet zo goed in kan schatten hoe het rijden zal gaan wil ik me goed voorbereiden en hier advies vragen van “ervaren Kroatië gangers”.

Ik wil graag een beeld krijgen hoe lang de reistijd in de praktijk gemiddeld is (kan ik niet vinden via de Tom-Tom), of je, wanneer je idd moe-heidsverschijnselen krijgt je onderweg overnachtingsmogelijkheden hebt, zonder vooraf gereserveerd te hebben. Een 5 sterren hotel, da's lang geleden dat ik dat van binnen heb gezien; voor de kids op huwelijksreis wel eens ;), dus dat hoeft voor ons echt niet. Gewoon een schone kamer met 5 bedden is prima. Maar via google kan ik op de route niet zo veel accomodaties voor 1 nacht vinden waar je met 5 kunt overnachten, daarom mijn vraag om tips.

Mijn vragen zijn voor mij dus Niet om te “besparen op veiligheid”, maar juist om goed voorbereid te zijn.

Elke aanvulling is welkom, niet alleen wat betreft de reis, maar ook over ervaringen (goed of juist minder goed) over Rovinj; eten en drinken, bezienswaardigheden, mooie rustige strandjes, excursies…… of andere ervaringen

• Jo

Ik heb ff gegoogled op Valentino en mij zullen ze er niet gauw zien. Lijkt me veel te duur voor wat het is. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie emotionele redenen heeft. Kijk anders maar eens op Zoover of TripAdvisor.

• mama van 3

Dag Jo,

Ik heb het bekeken. Via Tripadvisor heb ik ook de veel te hoge prijzen gezien.

Maar idd. het heeft voor ons emotionele waarde, dus hebben we het plan om er 1 keer heen te gaan met de kinderen om het te laten zien, elk 1 drankje te doen, onze portomonee om te schudden en foto's te maken, opdat we het ook hierna goed kunnen herinneren. Zodat we er niet nog eens een drankje nipje voor nipje (moeten we onze kinderen nog even leren :D) hoeven te doen….

• miriam

restaurant fortuna in rovinj.

speciale kinder menu,s voor pak em beet 2 euro 50 incl frisdrank.

en voor de volwassenen ook zeer goed te doen wij zijn met 5 ,ongeveer 50 euro kwijt per eetentje.

vanaf camping valdaliso vaart de taxi boot naar rovinj, 2 euro p.p maar geen tramelant met parkeren en andere ellende.