De enige prijs die ik me kan herinneren is voor ligne na zaru, gegrilde inktvisjes. Die kosten tussen 55 en 70 kuna. In het ene restaurant krijg je er voor die prijs aardappelen en/of blitva (snijbiet, lijkt een beetje op spinazie) bij, in andere rekent men die aardappelen en/of blitva nog apart. De duurdere zijn niet noodzakelijk de betere.
Ik denk dat je worstjes (cevapcici) al kan vinden tussen 35 en 50 kuna, deegwaren of risotto zullen iets duurder zijn maar bedenk dat dat als voorgerecht geserveerd wordt, een steak zal minstens 80 kuna zijn.
Als je kan wachten tot mei dan wil ik wel eens een paar fotootjes maken van menukaarten.
Bedenk wel dat in het binnenland de prijzen een heel stuk lager liggen dan aan de kust. Zo reden we ooit van Novo Mesto (in Slovenië) naar de Plitvicemeren en stopten we bij een restaurant onderweg. Daar betaalden we voor onze portie inktvis maar 27 kuna, net de helft van wat we een paar dagen later aan de kust betaalden.
Nog iets over die inktvisjes: je hebt ze ook in een “grote” versie. Die zijn dan uit de “Adriatic”. Voor ons niet lekkerder dan de “gewone” versie maar je betaalt wel 80 à 90 kuna, dus ongeveer bijna de helft meer. ‘k Vraag me dan ook wel af waar die kleinere versie dan vandaan komt. Je hebt maar één zee in de buurt en dat is de “Adriatic”. ’t Zou natuurlijk kunnen dat de restaurants enkel diepgevroren import uit Taiwan of zo verkopen.