Emigreren

• fred

Ik ga mijn huis voor langere tijd verhuren in istrie

bij interesse stuur een mail ff408@hotmail.com

arcel & Ingrid schreef:

>

> Wij zijn eigenlijk opzoek naar een Nederlands stel die

> gëemigreerd is naar Kroatie en die wij deze zomer kunnen

> opzoeken om te kunnen vragen over hoe het hun is verlopen. En

> natuurlijk of zei tips hebben en ons deze willen geven.

> Wij willen namelijk ook graag emigreren naar Kroatie en dan

> aan de kust zo halverwege Split, en dan daar een bestaan

> opbouwen.

>

> Wij dachten dat we op deze manier vast wel iemand konden

> bereiken.

>

> Zo alles wat jullie weten mogen jullie ons vertellen….

> Alle info is welkom.

>

> Bedankt,

• Creylman Anja

Hallo,

Ik vind het echt knap dat jullie die stap hebben ondergaan, om in kroatie te leven. Ik en mijn echtgenoot zijn zelf er ook al een jaar of drie over aan het praten. We zijn namelijk verliefd op dat land, maar durven de stap niet nemen. We hebben namelijk drie kinderen (vandaar). Ze zijn 10,8 en 7 jaar. Ben bang dat ze hun daar niet kunnen aanpassen. Een andere taal, de school. Heb jij enkele tips en informatie over de scholen in kroatie? En zijn er ginder bedrijven in het metaal en roest vrij staal. Wij maken o.a. zelf roestvrij stalen naamplaten hier in belgie. Nu is ook mijn vraag zit er daar ook toekomst in? Graag een antwoord. P.S we vertrekken op 1 julie samen met de kindjes voor de vierde maal naar Kroatie, voornamelijk Istrie.

Groetjes

Anja

• Floor

Beste cucurje,

Ik zit hier de informatie te lezen die jullie over het wonen in Kroatie geven, en lees dat een aantal mensen een Kroatische vrouw hebben. Van de zomer heb ik een Kroatische jongen ontmoet. Heb jij je vrouw in Kroatië ontmoet of in Nederland? Merk je veel cultuurverschillen in de relatie?

Bedankt voor de info!

• Marjolein & Jop

Hallo Marcel en Ingrid,

Mijn vriend en ik denken er ook over na om te emigreren naar Kroatie en ook om een eigen onderneming te starten.

Zijn jullie inmiddels al geemigreerd?

Indien ja, da zou ik graag weten tegen welke problemen jullie zijn aangelopen.

En zouden wij graag van de zomer bij jullie op bezoek willen komen voor informatie als jullie dat goedvinden.

Zo niet, dan is het misschien leuk om elkaar op de hoogte houden van nieuwtjes en weetjes.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Jop en Marjolein

• Marjolein & Jop

Hallo Marcel en Ingrid,

Mijn vriend en ik denken er ook over na om te emigreren naar Kroatie en ook om een eigen onderneming te starten.

Zijn jullie inmiddels al geemigreerd?

Indien ja, da zou ik graag weten tegen welke problemen jullie zijn aangelopen.

En zouden wij graag van de zomer bij jullie op bezoek willen komen voor informatie als jullie dat goedvinden.

Zo niet, dan is het misschien leuk om elkaar op de hoogte houden van nieuwtjes en weetjes.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Jop en Marjolein

• Marcel&Ingrid

Beste Marjolein en Jop,

Omdat ik in november een goeie baan aangeboden heb gekregen, zijn we nog niet echt veel verder gekomen met onze plannen.

We hadden een tijd geleden contact gehad met Goadriatic, maar zij hebben tot op heden niet weer wat van zich laten horen.

Mocht het zo zijn dat we een redelijk gespreid bedje aangeboden krijgen dan zijn we gister al vertrokken.

We zouden het leuk vinden om contact te houden over het emigreren. Je kan niet te veel informatie krijgen, dus alle info die je krijgt is meegenomen.

Groetjes en wensen jullie suc6

• Marjolein & Jop

Beste Marcel en Ingrid,

Ik heb go adriatic ook gemaild, zij hebben wel gereageerd. Ik zal het mailtje in dit mailtje plakken:

Beste Marjolein,

Ik stop vanaf morgen met GoAdriatic. Het bedrijf zal wel voortgezet worden

door de huidige partner in zijn huidige vorm.

Ik zag ook dat je een berichtje op Kroatie.pagina.nl had gezet en reactie

had gekregen.

Ik was inderdaad van plan om mensen in Nederland met goed plannen te helpen

aan een financiering, dmv opgedaande contacten met investeerders.

Investeerders willen echter wel een goed ondernemingsplan zien voor dat ze

in zee willen gaan. Ik heb een aantal mensen gehad die graag wilde echter er

kwam weinig initiatief, geen enkele plan ontvangen. Dat viel me een beetje

tegen. Het niet reageren was voor mijn een peiling om te zien hoe serieus

men was en of men er voor durfde te gaan. Het bedrijfs leven is hard. Als je

je snel laat afschepen dan red je het niet. Vandaar dat ik ook niet verder

heb gereageerd.

Ik kan jullie verzoek wel naar mijn partner sturen, dat zal dan alleen om

het kopen van een object zijn in Dubrovnik, laat me weten of dat de

bedoeling is.

Ik vind het wel leuk te lezen dat jullie een lounge cafe willen beginnen in

Dubrovnik. Ik ben wel benieuwd, hoever zijn de plannen? Hebben het idee op

papier staan? Al informatie ingewonnen, enz.

Zelf ga ik wel weer iets nieuws beginnen, een daarvan is een groot project

in Zagreb.

Tevens overweeg ik een groep op te richten van mensen die het leuk vind en

serieus iets willen gaan ondernemen in Kroatie. Gezamenlijk zouden we dan de

informatie gaan zoeken elkaar kunnen steunen, kritisch naar onze ideen

kunnen kijken, soms wat gezamenlijk wat afspreken (business meetings),

enz… Hier ben ik nog over aan het na denken, en is afhankelijk of er

mensen zijn die daar ook zin in hebben.

Groet Remco

Wij gaan verder met zijn partner en het lijkt ons ook leuk om met zo'n club mensen informatie bij elkaar te zoeken en wat af te spreken, misschien voor jullie ook interessant.

We houden contact!

Groetjes,

Marjolein en Jop

• Marcel&Ingrid

Beste Marjolein en Jop,

Leuk dat jullie ook vol zitten met ideën om daar iets te beginnen.

Wij hebben destijds ook een paar keer email contact gehad met Remco en wilden toen graag een afspraak met hem maken om het een en ander duidelijk te maken.

We hebben er meerdere malen op aangedrongen om een afspraak te maken maar we kregen geen response.

Wij kregen er toen niet echt een goed gevoel bij en hebben het toen op zijn beloop gelaten en zelf verder rond gaan kijken.

Hij vermelde in zijn bericht dat somige mensen zich snel laten afschepen, dit deed ons nu de haren overeind zetten. Mijn vrouw heeft hier een eigen onderneming en ik ben bedrijsleider en kennen dus wel degelijk de klappen van de zweep en weten dat de zakenwereld hard is.

Graag horen we van jullie wat jullie ervaring is met zijn partner en we zouden het leuk vinden om elkaar een beetje op de hoogte te houden omtrent vorderingen.

Vriedelijke groet,

Marcel & Ingrid

• Susanne

Hoi Ingird en Marcel,

Toevallig kwam ik jullie oproepje tegen. Wij, een gezin met twee kinderen, zijn al meer dan een jaar serieus bezig om in Kroatie te gaan wonen in de buurt van Split. Mijn man komt uit Kroatie en het blijft trekken. Op dit moment zijn we bezig met het opzetten van een eigen bedrijfje (en natuurlijk hoort hier een businessplan bij, in Nederland zou dat niet anders zijn)

Inmiddels zijn we al heel wat wijzer en ik zou het leuk vinden contact te hebben, ik was ook al enige tijd op zoek naar mensen die wilden emigreren naar Kroatie.

Ik hoor graag van jullie

Susanne Tomasovic

• Marjolein Rondberg

Hallo Susanne,

Jullie bericht hebben Marcel en Ingrid naar mij doorgestuurd. Ik en mij vriend hebben al contact gehad met Ingrid en Marcel namelijk.

Mijn vriend en ik willen ook graag een bedrijf opstarten in Kroatië namelijk in Dubrovnik (is de planning). Zijn jullie al in een ver stadium met het oprichten van het bedrijf? Wij zelf nog niet maar we zijn al wel wat informatie aan het verzamelen.

Wij vinden het leuk om contact met jullie te hebben hierover.

Graag hoor ik van jullie.

Groet,

Jop en Marjolein