Hoi Susanne,
Je moet er gewoon voor blijven gaan. Wat wat als je oud en versleten bent en steeds denkt had ik het maar gedaan????.
Je leeft maar een keer, dus zorg dat je dromen werkelijkheid worden!
Wij hebben inmiddels ook al een aantal teleurstellingen achter de rug voor wat betreft het kopen van een stuk grond. Inmiddels hebben we een makelaar gevonden die begrijpt wat we zoeken en ook erg zijn best doet.
Zo zoekt hij van te voren uit of de papieren in orde zijn.
Voor we hem leerden kennen hebben we al een paar keer meegemaakt dat de prijs van en stuk grond in eens bijvoorbeeld van € 50.000,- naar € 150.000,- steeg toen we de deal wilden gaan sluiten.
Het zijn een stel boeven daar ;-)
Ik kan ze niet helmaal ongelijk geven, ze proberen het gewoon en er zijn buitenlanders die belachelijke bedragen willen/ kunnen betalen. Deze buitenlanders verzieken wel de markt, want iedereen denkt onderhand dat zijn of haar huis of stukje grond goud waard is. Zo vergelijken ze huizen in het binnenland met huizen die eerste rij aan zee staan en vragen dezelfde prijs. Ondanks dat er al jaren niets meer aan het huis gedaan is.
Ook vergeet en onderschat men vaak de kosten die er nog bij een stuk land komen voor stroom, water en telefoon.
Een stara Kamena Kuca is niet meer te vinden, een ruine of onbetaalbaar.
Het hangt er van af wat en waar je iets zoekt, want ik weet nog wel e.e.a. te koop.
Het starten van een bedrijf is niet zo moeilijk het neemt wel veel tijd in beslag. Om een D.O.O. te starten kan je ook iemand als rechtspersoon aanstellen die in Kroatie zaken voor je kan regelen.
Over onze plannen wil ik hier eigenlijk niets kwijt,
je weet nooit wie er mee leest ;-).
Als de zaken rond zijn laat ik het hier wel weten.
We wachten momenteel op de stukken en verdere informatie van een paar stukken land in Dalmatie.
Dus, hou vol en als je er echt voor wil gaan, gaat het best lukken.
Als je wat meer zou willen weten, zouden we verder via de mail contact moeten hebben, want verdere persoonlijke of bedrijfs informatie plaats ik hier liever (nog) niet.
Groeten,
Renny