Beste Jo,
Natuurlijk zou onderwerpstarter volledig verantwoordelijk gehouden moeten worden voor het veroorzaakte op dit prikbord.
Maar Mirjana gaat vol met hem mee en dat is niet de eerste keer.
Ze gebruikt misschien “deftige” woorden maar zo je ziet zijn mensen hierdoor geraakt en dat is jammer.
Inmiddels heeft Mirjana me een persoonlijk mailtje gestuurd omdat ze zich flink door me voelt aangevallen. Daar heb ik mijn kant van het verhaal op gereageerd en ik zou het heel fijn vinden als er eens wederzijds respect zou komen voor mensen die houden van Kroatie, maar ieder op zijn manier.
De geschetste beschuldigingen a la nazi/fascisme/ustasa…. Ik mag aannemen dat jij het ook eens bent dat dit nergens over gaat!
Dan ben ik ook een fascist zeker omdat ik graag volop meezing op “Ne varaj me”.
Weet je nog de feestavond met o.a. Tiho Orlic in Rotterdam?
Voor jullie misschien niet de verwachte ontmoetingsavond met forumleden maar het was toch zeker geen ultrarechtse bijeenkomst…
Waar ik continu op hamer zijn de excessen die er steeds worden uitgehaald.
Natuurlijk zijn er in Kroatie groepen die een zeker verleden in stand houden…
Maar dit zijn niet de “gewone mensen”.
Ofwel domme (vaak JONGE) mensen die gewoon stoer willen doen, ofwel mensen vervuld van haat… Maar je kan dat niet over heel Kroatie uitroepen.
Het is een minderheid en dat heeft de regering nu ook wel begrepen nu Thompson daar niet langer geboycot wordt.
Wie Marco Perkovic kent, weet dat zijn bedoelingen zuiver zijn en dat er geen teksten te vinden zijn die rieken naar het extreme.
Jo, ik hoop dat ik met Mirjana een goede communicatie blijf houden, dat wil ik graag met iedereen als ik hiermee kan bereiken dat we ELKAAR gaan respecteren en niet aanvallen of veroordelen. Ook al hebben we een andere mening.
Groetjes,
John