Thompson Gun

• sandra

Beste Mirjana,

Ik respecteer jou mening over Thompson.

Kan jij dat dan ook doen voor zijn fans?

Laat iedereen in zijn waarde. Wat lutteloze posts hier op dit prikbord zullen niemand van gedachte laten veranderen. Wat zijn fans weten,denken, voelen en zijn, weet jij niet, dus een oordeel moet je voor je houden.

Jij bent hier puur om een aanvallende discussie te houden, daar is (zover ik weet) dit prikbord niet voor. Richt een eigen site op , en spui je gal over Thompson en misschien gewoon Kroatie in het algemeen??? Leef je uit, maar val de rest van de wereld er niet mee lastig. Niemand dwingt je om zijn muziek te luisteren, of om van hem te houden dus veel last kun je er niet van hebben.

• sandra

Wereldburger…

Hmm..

Heb je dan geen eigen prikbord op wereld.pagina.nl?

Laat je fantasieen daar maar los!

• John

Geert, ik kan je hier nu een antwoord op geven maar dan zal Bart de reactie waarschijnlijk verwijderen… Maar ik vrees dat je werkelijk zo kortzichtig bent als je in al je reacties toont. Je leest niets, begrijpt niet en roept alleen iets met oogkleppen op je neus…

Ik hoop dat Bert het gehele bericht verwijdert, voor mij is dit vanaf dit moment afgelopen.

• Marco

Weet je wat het allerleukste is, het liedje Neka ni'ko ne dira u moj mali dio svemira is het antwoord van Thompson op het “verboden” concert in Amsterdam.

Dus luister eens goed naar zijn liedje of als je geen kroatisch kunt laat het ven vertalen, dan kun je erover mee praten.

En voor Geert, jij zit in Kroatie je moet eens aan je kroatische vrienden vragen wie er ooit het liedje “Jure i Boban” heeft gezongen, al jouw vrienden die daar ja opzeggen zul je dan de deur moeten wijzen. 95% van de kroaten heeft dit in 1990 tot 1992 gezongen.

• geert

thompson ook in amsterdam verboden?

de meest tolerante stad ter wereld!

dan moet je het wel erg bont maken.

gaat dat liedje over die homofiele voetballer die bij milan speelde?

• eddy

Als ze dat in 1990 al zongen is misschien de rebellie van de Krajina Serviers ook wat beter te begrijpen.

Ik heb het in 1990 nooit gehoord. Wel na het uitbreken van de oorlog, maar misschien wilde ik het in 1990 ook niet horen.

• Jo

Nu worden de rollen hier toch omgekeerd! Mirjana is niet over Thompson begonnen, ze heeft er enkel haar bedenkingen over geuit, in heel deftige bewoordingen. En als ik het goed voor heb hebben we vorig jaar bij haar moeder gelogeerd en dat is ons heel goed bevallen. Als ze dus nog maar de helft op haar moeder lijkt zit dit wel snor.

Er zijn hier eerder andere mensen die het niet kunnen laten het licht foute verleden te verheerlijken. En dan druk ik me nog zacht uit. Het zijn die mensen die er voor zorgen dat Kroatië niet vooruit komt, een slechte naam blijft houden in het buitenland. En dat is totaal iets anders dan trots/fier zijn op je land.

• Jo

Waar zie jij de naam van Bart?

• John

Beste Jo,

Natuurlijk zou onderwerpstarter volledig verantwoordelijk gehouden moeten worden voor het veroorzaakte op dit prikbord.

Maar Mirjana gaat vol met hem mee en dat is niet de eerste keer.

Ze gebruikt misschien “deftige” woorden maar zo je ziet zijn mensen hierdoor geraakt en dat is jammer.

Inmiddels heeft Mirjana me een persoonlijk mailtje gestuurd omdat ze zich flink door me voelt aangevallen. Daar heb ik mijn kant van het verhaal op gereageerd en ik zou het heel fijn vinden als er eens wederzijds respect zou komen voor mensen die houden van Kroatie, maar ieder op zijn manier.

De geschetste beschuldigingen a la nazi/fascisme/ustasa…. Ik mag aannemen dat jij het ook eens bent dat dit nergens over gaat!

Dan ben ik ook een fascist zeker omdat ik graag volop meezing op “Ne varaj me”.

Weet je nog de feestavond met o.a. Tiho Orlic in Rotterdam?

Voor jullie misschien niet de verwachte ontmoetingsavond met forumleden maar het was toch zeker geen ultrarechtse bijeenkomst…

Waar ik continu op hamer zijn de excessen die er steeds worden uitgehaald.

Natuurlijk zijn er in Kroatie groepen die een zeker verleden in stand houden…

Maar dit zijn niet de “gewone mensen”.

Ofwel domme (vaak JONGE) mensen die gewoon stoer willen doen, ofwel mensen vervuld van haat… Maar je kan dat niet over heel Kroatie uitroepen.

Het is een minderheid en dat heeft de regering nu ook wel begrepen nu Thompson daar niet langer geboycot wordt.

Wie Marco Perkovic kent, weet dat zijn bedoelingen zuiver zijn en dat er geen teksten te vinden zijn die rieken naar het extreme.

Jo, ik hoop dat ik met Mirjana een goede communicatie blijf houden, dat wil ik graag met iedereen als ik hiermee kan bereiken dat we ELKAAR gaan respecteren en niet aanvallen of veroordelen. Ook al hebben we een andere mening.

Groetjes,

John

• Sandra

Muziek luisteren en genocide verheerlijken.. Daar zit een verschil in.