waarom Kroatie

• Guy

Niemand zegt dat fietsers en wandelaars de magistrale(en andere drukke wegen) niet zouden mogen gebruiken maar een verwittigd man(of vrouw) telt voor twee.

• Papa Leone

Rij ze er dan maar af!!! We kunnen er misschien ook nog punten opzetten en op het eind van de magistrale schenken we een beker aan de winnaar! Wordt echt een nieuwe rage in Kroatie!!!

• Guy

Je verwacht hier toch geen reaktie op hoop ik??

• JaPa:o)

Er waren eens 2 Belgen die…………….

JaPa.

• Tes

Jammer dat de vraag van Johanna nu verzandt in een discussie die niets te maken heeft met haar oorspronkelijke vraag Waarom Kroatie?

Omdat Kroatie een betaalbaar land is wanneer je het vergelijkt met Frankrijk, Italie, Zwitserland, Oostenrijk etc. Hoewel ik Zaton wel aan de dure kant vindt. Daar staat tegenover dat je er wel heerlijk en goedkoop uit eten kunt.

Overigens kan je prima met de fiets vanaf Zaton naar Nin fietsen.

Omdat Kroatie een enorme veelzijdigheid aan natuur kent. Plitvice is zeker een enorme aanrader, maar ook de Krka watervallen zijn prachtig! Je kunt bij beiden heerlijk wandelen en er is genoeg schaduw om verkoeling te zoeken wanneer het echt warm is. De bergen, de rivieren, de zee, de eilandjes allemaal even prachtig!

Omdat de mensen er vriendelijk zijn. Heel anders dan bijv. de norse Fransen. Soms kunnen de Kroaten wat stug overkomen maar wanneer je daar doorheen prikt weet je dat het echt vriendelijke mensen zijn.

Omdat er ook zo enorm veel aan cultuur te zien is!

Zadar is een prachtige stad om te bezoeken en met z'n zeeorgel ook zeker uniek te noemen. Nin is gewoon een lieftallig schattig plaatsje en erg gezellig.

Op Plitvice na hoef je dus zeker niet de hele dag in de auto te zitten om van al het moois te genieten in de omgeving. Plitvice zou ik zeker op de heen of terug reis bezoeken zoals iemand anders al aan raadde.

Russen en Polen? Een enkele,ik vind het enorm mee vallen en heb er zeker geen overlast van, wat ik niet altijd kan zeggen van sommige nederlanders. Maar dat heeft niets te maken met kroatie.

Ik zou zeggen, gewoon eens doen! En google ook eens op de Kvarner; eiland Cres, Krk, Losinj.

Zucht was het maar alvast zomer….

• JaPa:o)

Tes,

Dat bedoelde ik nu óók met mijn opmerking!

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• gerrit

Papa Leone en Japa

Jullie snappen het denk ik niet helemaal ik woon in de zomer in de buurt van de magistrale en als ik naar het Dorp loop 1500 mtr dan is het gruwelijk uitkijken en niet alleen door de mensen met boot of caravan want die nemen tegenwoordig de auto strada. maar de Kroaten die de weg op hun duimpje denken te kennen en zich niets aantrekken van de doorgaande strepen,Bij ons in Seline en Starigrad Paklenica zijn tegenwoordig veel snelheids controles en dat helpt.

Ook snap ik het niet van Japa wat twee Belgen er mee te maken hebben of heb ik wat gemist.

Het komt hier opneer als je zelf een beetje oplet is er weinig aan de hand en is Kroatië een mooi fijn en veilig land om te vertoeven.

• gerrit

Maar nu nog even Waarom Kroatië:

Plitvice jezera

Krka slab

Split Trogir Zadar

Ga ook eens wandelen in nationaalpark Paklenica of rijd met je auto een de bijelo put de berg Sveti rok op vanwaar een heel mooi uitzicht en het is met elke normale auto ( behalve sport auto`s die zijn te laag ) te doen

ook de beren opvang in Kuterevo is de moeite waard.

Ga eens naar de maandelijkse markt in Benkovac elke 10e van de maand zomer en winter daar komen van heinde en ver de mensen inkopen doen, van varkens tot onderbroeken en hout en smeedwerk enz.

Dus ga gerust naar het mooie Kroatië waar de zee en de lucht nog schoon en de meeste mensen nog eerlijk zijn en geniet ervan.

• Jo

Zowel Papa Leone als Guy zijn Belg….

• gerrit

wat dan nog?