Evelien wij gaan ook naar Zaton of is er nog een Zaton camping?
en hoe ver zijn de afstanden dan?
Kijk niet teveel naar de afstanden. Je kan heel lang doen over 20 kilometer als je steeds door dorpjes moet rijden of als het druk is door grote hoeveelheden toeristen. Op de snelwegen kan je over het algemeen goed doorrijden (in ieder geval beter dan in Nederland), maar op de lokale wegen schiet het niet echt op over het algemeen. Ik zou hier rekening houden met gemiddeld MAXIMAAL 50 km/u.
Als je naar Zaton bij Zadar gaat, kun je via de autobaan naar de Krka….en dat is niet zo heel ver hoor!!!! Ongeveer 80 kilometer……goed 3 kwartier dus!!!!! Ook de afstanden naar Trogir en Split zijn via de autobaan best te doen. Laat je qua tijd neit verleiden om de “oude weg”te nemen….want dat kan inderdaad heeeel lang duren…Maar qua uitzicht/natuur is deze juist veel mooier als de autobaan!!!!
hoi,
Wat denk je over riviera van Sibenik !Ik geniet in Pirovac al 20 jaar!
Het is verwonderlijk wat deze streek allemaal te bieden heeft!
Dichtbij PIROVAC liggen twee nationale parken:
- KORNATI eilanden op slechts 20 km
-prachtige watervallen van rivier KRKA op slechts 30 km.
zie mijn web:www.hollycro.nl
Groetjes,
Tanja
Wat een gezeur over die afstanden?
Bekijk het eens positief….je hebt vakantie je zit lekker in je auto en je mag ook nog genieten van al dat moois aan uitzicht onderweg!?
En als toefje ga je ook nog eens naar een mooi natuurpark……wedden dat je op de terugweg roept “ow die reis was het waard” daarna sluit je je ogen en ga je lekker pitten…en je mannetje tuft die kilometrs wel terug ;-)
Camping Zaton is wat mij betreft geen aanrader, Moordend druk en alles zit, zeker vooraan, bot op elkaar. Helaas zijn er in deze regio niet veel campings.Wij maken al een jaar of vier gebruik van private accomadations die overigens zeer goed betaalbaar zijn en die je vaak rechtstreeks, met een minimale aanbetaling, kan boeken. Afgelopen jaar (2007) in Zadar zelf gezeten en daarvandaan naar Plitvice gereist. Dit is ca 160 km en ZEER goed te doen in ca 2 uur. Aan te bevelen is dat je s'morgens op tijd weggaat en er voor zorgt dat je er 9-9.30 uur aankomt. Dan is het er nog rustig en niet zo heet. naarmate de dag vordert wordt het heeeeel druk.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?