Ezelrace in Tribunj

• Carla

Voor de ware liefhebbers, die eind juli in Trogir, Seget, Marina of omgeving zitten… ook in het nabijgelegen Vrsine wordt er, meestal de derde zaterdag in juli, een ezelrace gehouden.

• gerrit

En waneer is de ezelrace in Posedarje?

• Guy

Misschien te weinig ezels ,Gerrit,en wachten ze op ons.

• Carla

Hoi Gerrit,

Hahahaaaa, wilde je Guy zien racen? Misschien kan hij je vertellen of de datum voor dit jaar al bekend is. Vorig jaar werd de race op 12 augustus gehouden.

• Guy

Carla,ik zou het niet weten want ik ben er nooit voor 25 augustus en in al die jaren heb ik er nog geen race gezien en trouwens ezels zie ik er ook niet meer en dan bedoel ik de echte.In Podgradina,een gehucht van Posedarje heb ik ze al een paar jaar niet meer gerzien.Op de weg Razanac-Ljubac-Zadar vóór de kruising naar Nin-Zaton ligt wel een grote ezelfarm.

• gerrit

Ik heb al op de site van Posedarje gekeken maar er is nog geen datum.

• gerrit

Dan komt de eerste ezel volgende maand, al maar die loopt niet meer hard.

• Carla

Nou, je ziet ‘t, Guy, óók in Posedarje houden ze een ezelrace. Blijkbaar kruipen die dus alleen hun tentje uit als jij er niet bent. Misschien helpt ’t als je van nu af aan eens roept: “Tovare, tovare!” Mogelijk verstaan ze alleen ‘Dalmatinski’.

@Gerrit Snel of niet… je zit er straks mooi weer als eerste van ons allemaal! Dus, ‘t is toch waar ’de laatsten zullen de eersten zijn'.

• gerrit

Ik zal aan jullie denken en een lekkere pivo pakken

• Carla

Je wordt weer bedankt, Gerrit! Proost en op je gezondheid!