Vignet Slovenië

• Guy

En om even in te haken op je voorganger met het steeds wijzend vingertje:leve de vrijheid en wie zonder zonde is werpe de eerste steen!!

• Guy

Ik bedoel natuurlijk MIJN voorganger.Je bent in ieder geval duidelijk geweest voor iedereen en ieder heeft ook de vrijheid een risiko te nemen door al of niet te plakken en daarom hoeven geen afkeurende vingertjes uitgestoken te worden.

Wat het debat Vignet betreft is dat voor mij:einde debat!!

• Carla

Ywtje,

Het vignet zal gelden voor snel- en autowegen en naar verluidt ringwegen (zie post van Papa Leone). De ringweg bij Maribor is echter een autoweg, dus dat verandert niets. Gewoon omzeilen, Ywtje! 't Is toch maar voor een paar kilometer.

• ellen van kooij

Oostenrijk via Passau-Linz-Graz kost enkele reis 9,05 + 7,50 + 4,50 = € 21.05

Op de terugweg nog een keer, dus dat is samen € 42,10

Terwijl we daar in een paar uur doorheen rijden. We stoppen hooguit 1x voor een plaspauze.

Dus was is dat nou voor een gezeur dat je straks € 35,- moet gaan betalen voor Slovenie?

Ze gaan met dat geld straks wèl een mooie snelweg leggen vanaf Maribor richting Zagreb.

Tussen Ljubljana en Zagreb ligt er sinds 2 jaar al een schitterende weg.

En tussen Karawanken en Ljubljana zijn ze ook druk aan het werk.

Ik vind het logisch dat ze daar geld voor nodig hebben.

• Carla

Zelf heb ik er geen problemen mee, zal er toch geen gebruik van maken. Één ding moet je echter niet vergeten, Ellen, en dat is dat Slovenië voor het aanleggen van die snelwegen al flink gesubsidieerd wordt door de EU. Je betaalt daar dus al voor d.m.v. de belastingen! Kroatië bijvoorbeeld, heeft buitenlandse credieten afgesloten voor het aanleggen van de snelwegen.

• jan

en de helft van die kredieten verdwijnt in de corrupte zakken van de ambtenaren.

• Papa Leone

Beste mensen laten we dit gezeur toch afsluiten want we kunnen er toch niets aan veranderen! Feit blijft dat je nu meer moet betalen dan voorheen, voor mij is de rekening in mijn voordeel omdat ik meer dan eens doorheen Slovenie moet. Maar voor iedere vakantieganger die dit maar één keer per jaar doet kost dat extra geld, en veel!!

het is ook goed gezien van die wegen te belasten (zie vorige mail) want ALTIJD moet men wel een stukje van die wegen nemen al is het maar 500 meter. En ik durf er iets op te verwedden dat de Slovenen daar wel controle zullen doen.

Wat betrefd het aanbrengen van het ticket één goede raad, doe het niet in een plastiek zakje of wat dan ook, kleef uw biljet op de vooruit! De reden hiervoor is dat je het dan niet kan doorverkopen aan je buurman bijvoorbeeld, maar de boete die je moet betalen..niet komen zagen later.

Wij kunnen misschien maar één ding doen, met zijn allen protesteren bij de ambassade en Europa en voor de rest tanken we niet meer in Slovenie! En een laatste puntje in verband met Slovenie, ze zijn wel bij de Europese unie maar vriendelijkheid of een tweede taal spreken vertikken zij! Extra reglementeringen uitvinden die geld opbrengen kunnen ze hhel goed! Dat ondervinden wij met onze reizen ieder keer opnieuw en dat tien keer op een seizoen!

http://www.kroatisch-restaurant-jadran.be

• ellen van kooij

“ En een laatste puntje in verband met Slovenie, ze zijn wel bij de Europese unie maar vriendelijkheid of een tweede taal spreken vertikken zij! ”

Dat is niet mijn ervaring.

Slovenie vind ik een heel mooi land.

De Slovenen zijn vriendelijke mensen en ze doen zeker hun best om duits en/of engels te spreken.

• Wim en Inge

Hallo Papa Leone,

Ook wij reizen zo ongeveer 5 maal per jaar door slovenie,en zouden een jaar vignet aanschaffen.

Maar aangezien wij op Treviso vliegen en van daaruit met een huurauto naar Kroatie rijden zijn wij toch niet van plan om 5 maal een vignet te kopen en we zullen er toch iets op moeten vinden.

1 jaar vignet vinden wij voldoende.

Wim en Inge

www.dracevac.nl

• sandra

wij hebben ook jaren zo gedaan, dus niet opgeplakt totdat we een waarschuwing kregen. Gelukkig een waarschuwing en geen boete. Die dingen zijn niks voor niks kleverig, dus gemaakt om ze op teplakken.