Vignet Slovenië

• jan

bereid je dan maar voor op een controle in oostenrijk, dit jaar.

ik kwam van de weissensee en ging via kranska gora terug naar zagreb.

op het hele kleine stukje snelweg van arnoldstein tot aan de italiaanse grens (er was niet eens een afslag tussen) stond er een fuik van asfinag (de instantie die oostenrijkse tolvignetten controleert) net voor de grens.

iedereen werd gecontroleerd. gelukkig had ik een vignet. anderen konden contant betalen (vooral italianen die dachten voor dit kleine stukje niets nodig te hebben).

dus bezint eer gij begint!

• Guy

Het ging niet over het al of niet hebben van een vignet maar om het bevestigen er van en over kleven of niet,rechts of links en daar maak ik me niet druk over.Ik heb in ieder geval een geldig vignet goed zichtbaar aan de voorruit en daar hou ik het maar bij.

• jan

ok, laat maar.

• ywtje

Nou als jullie toch bezig blijven over dat vignet dan heb ik ook nog wel een vraagje.

Wij gaan in Juni naar Kroatie, betalen dus op de heenweg tol in Slovenie en in Juli komen wij terug en moeten dan dus een vignet kopen voor een klein stukje Slovenie.

Zijn er redelijke alternatieven om deze wegen (waar het verplicht wordt) te omzeilen? Tol oke, maar 35 Euro voor nog geen uurtje door Slovenie?

• jan

op mijn garmin (nuvi350) heb ik een optie om tolwegen te vermijden.

• Carla

En ik heb hetzelfde als Jan, Job, Geert op m'n Garmin Nüvi 250!

• purger

Vignet en GO-Box

Op de autobanen in Oostenrijk geldt over het algemeen vignettenplicht. Afhankelijk van het gewicht van uw voertuig, dient u een vignet of een Go-Box aan te schaffen.

Vignet (Voor voertuigen onder de 3,5 ton)

Voor het rijden op de snelwegen (A-wegen) en verschillende autowegen (S-wegen, B180, S1 & B302) heeft men een Autobahnvignet nodig.

Aanbrengen van het vignet

Auto: aan de binnenkant tegen de voorruit, ofwel aan de linkerkant ofwel achter de achteruitkijkspiegel.

Motor: op een moeilijk afneembaar, goed zichtbaar onderdeel

Belangrijk:

het vignet dient direct na het aftrekken van de folie goed zichtbaar en onbeschadigd aan de binnenkant van de voorruit te worden aangebracht. De voorruit dient schoon en vooral droog te zijn, aangezien het vignet anders niet goed genoeg plakt. Het aanbrengen gebeurt met het oorspronkelijke vignet-kleefmiddel. Speciale folies, zuignappen en plakbanden zijn niet toegestaan. Reeds geplakte vignetten worden door verwijderen ongeldig!

Termijnvignetten (2 maanden en 10 dagen) dienen door het verkooppunt te worden geperforeerd voordat deze worden aangebracht.

Niet geperforeerde en niet geplakte vignetten zijn ongeldig!

In geval van controle dient u er rekening mee te houden dat u wordt bekeurd.

Na afloop van de geldigheidsduur dient het vignet te worden verwijderd.

info:

http://www.austria.info/xxl/_site/be/_area/422789/_subArea/422798/_subArea2/422839/_aid/700042/

• ywtje

Ik had begrepen dat het vignet op meer plaatsen verplicht is? Dus niet alleen op de tolwegen?

• JaPa :o)

Purger,

Er zijn mensen die dit dus blijkbaar aan hun laars lappen.

Jammer is dat toch!

Waarom zou je je niet gewoon aan de regels houden!

JaPa.

• Guy

Ben ik helemaal mee eens hoor en heb nooit het tegengestelde beweerd .Ik wordt nu wel een beetje moe over dat vignettengedoe en heb maar iets leuker

aangeboord : wijnproeven !!