vergeet niet.........

• fr8ns

speciaal voor de nieuwelingen, die voor het eerst naar kroatie gaan……….

er zijn wat verkeers regels, waar je eigen lijk niet altijd aan denkt

overdag s lichten aan

geen druppel alcohol, geen drugs

houdt je aan de snelheid

uiteraard reserve lampjes bij je

waarschijnlijk nog niet verplicht..veiligheids/reflecterende vesten

zal nog wel wat vergeten zijn, (hoop dat het aangevuld wordt),ben al een aantal jaren niet meer geweest, en moet nu,er ook weer aan denken

dus roept u maar!!

• Jo

Ik dacht ook een sleepkabel. En fluovestjes misschien niet verplicht in Kroatië maar zeker wel in Oostenrijk, ik meen zelfs voor alle inzittenden.

• fr8ns

voor degene die achter de vangrail staan is vaak geen vestje nodig

verder neme men nog mee?????

kom jongens, vul eens aan

• Taita

Een van je uitspraken is gedateerd. De 0,0 promille alcohol is inmiddels afgeschaft. Tegenwoordig is het 0,5, net als in Nederland.

• Christiaan

Voldoende drinkwater, door alle wegwerkzaamheden sta je vaak in de file en als je dan een uur stil staat met 35 graden of meer.. Vorig jaar een tijd voor de tunnels gestaan op de A1, dan ben je blij dat je wat te drinken hebt in je koelkast in de auto.

Gelukkig kregen we voor de overtocht naar Rab gratis drinken uitgedeeld, want op een zaterdag in het hoogseizoen sta je daar enkele uren in de file voordat je de pont op kan. Er staat daar halverwege een kraam waar ze flesjes (bron)water uitdelen, netzoals bij de marathon.

• fr8ns

ha christiaan

dat is alleen voor de inwendige mens, geen overheids maatregel,( maar zeker niet vergeten)

zat vroeger in mn busje in de file, ben op een rustplekje gaan staan , waarbij ik de file kon gade slaan

had eten en drinken bij, terwijl vele automobilisten echt niks bij zich hadden, en dat in de brandende zon!!

• Norbert

Reflecterende vesten moet je inderdaad wel hebben en wanneer je door Italië komt heb je die zoiezo al in de auto liggen.

De alcohol is inderdaad opgetrokken.

De lampen hoef je in de zomer niet aan. Regel is eigenlijk heel simpel. Gedurende de wintertijd moeten ze aan en op het moment dat de klok weer op zomertijd wordt gezet mogen ze weer uit.

Echter, voor je eigen veiligheid is het op veel wegen wel handig om ze gewoon aan te hebben.

• Lipik

alles over verkeer en verkeersregels :

http://www.kroatie.org/?h=algemeen&o=verkeer

• geert wauters

Fluo vestjes voor alle inzittende , reserve bril voor bril dragers in Oostenrijk , voor wie intresse heeft ik heb een perfecte route om het sloveense vignet te omzeilen ( van insiders gekregen )

Geert

• Jo

Laat maar horen. Er hebben er hier al diverse gestaan maar ieder alternatief is goed.