Jo,
Gisteren heb ik je de alternatieve route via Ptuj beschreven onder het topic Slovenië wegenvignet.
groetjes!
Weet iemand of het verplicht is om een reservewiel bij je te hebben.
Veel moderne auto's hebben deze niet meer.
Nu wij een derde kindje hebben kunnen we wel wat extra ruimte gebruiken. (buggie, grotere tent, etc.)
Mijn vrouw en ik overwegen om het reservewiel thuis te laten, dit is namelijk een volwaardig wiel (geen thuisbrenger) en neemt heel veel kostbare ruimte in beslag onder in de kofferbak.
Heeft iemand overigens ervarting met het spul dat je in de band kan spuiten in geval van een lekke band?
Vriendelijke groet,
Marco
Marco607,
Ik denk niet dat het verplicht is (zeker ben ik niet). Een van m'n Kroatische vrienden rijdt met een auto op LPG en heeft op de plaats van z'n reserve de gastank zitten. En rijdt zonder reserve rond. Hij is zeker geen cowboy dus zal dat niet doen als het niet mag… Hij zoek trouwens een klein noodwiel om toch iets bij te hebben.
MAAR : als ik je een goede raad mag geven neem je volwaardige wiel mee !
Ik zie hier weekelijks op m'n werk (bandencentrale) auto's die gesleept worden tot hier gewoon voor een lekke band. Die auto's hebben ofwel een klein noodwiel, een ‘reparatieset’ of ‘RunOnFlat’-banden. En geloof me geen van de drie is een optie als je op reis bent. Die reparatieset is echt niets waard, een noodwiel daarmee rijdt je dan weg van de snelweg en tegen 80 per uur verder (leuk is anders) en die runonflat-banden zijn na een paar kilometer (max een honderd a tweehonderd) ook volledig waardeloos.
Je kan dan ergens in Duitsland, Oostenrijk of Slovenie tijdens het weekend op zoek naar een geschikte band. Resultaat is dan waarschijnlijk ter plaatse overnachten tot het maandag is en veel betalen.
Dus neem wat baggage minder mee en wees blij dat je nog een volwaardig wiel bij je auto hebt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?