vergeet niet.........

• Carla

Jo,

Gisteren heb ik je de alternatieve route via Ptuj beschreven onder het topic Slovenië wegenvignet.

groetjes!

• Ivana74

Wat ook verplicht is om in de auto bij je te hebben is een ehbo-doos.

• fr8ns

mmmmmm, als je dit zo leest,…kan je mischien toch maar een vignet kopen, lijkt mij

altijd dat op je hoede zijn en uitpluizen, of je de juiste weg volgtLipik schreef:

>

> alles over verkeer en verkeersregels :

>

> http://www.kroatie.org/?h=algemeen&o=verkeer

• Jo

Heb ik gezien, bedankt! Maar dat is goed als we vertrekken omdat we dan naar Oost-Slavonië rijden. Maar als we terug komen komen we van Istrië. En ook die route heeft hier al gestaan, zij het in de omgekeerde richting. Maar misschien heeft Geert nog een andere, vandaar.

• adelaar

waar kan ik de route vinden , ben wel geintresserd.

Alvast bedanktgeert wauters schreef:

>

> Fluo vestjes voor alle inzittende , reserve bril voor bril

> dragers in Oostenrijk , voor wie intresse heeft ik heb een

> perfecte route om het sloveense vignet te omzeilen ( van

> insiders gekregen )

>

> Geert

• Monique willemen

Hallo Geert,

Wij willen dit jaar ook naar Kroatie en gaan via slovenie hoe omzeil ik de tol dan wil je me dat even uitleggen alvast bedankt .

Groetjes Monique

• Marco607

Weet iemand of het verplicht is om een reservewiel bij je te hebben.

Veel moderne auto's hebben deze niet meer.

Nu wij een derde kindje hebben kunnen we wel wat extra ruimte gebruiken. (buggie, grotere tent, etc.)

Mijn vrouw en ik overwegen om het reservewiel thuis te laten, dit is namelijk een volwaardig wiel (geen thuisbrenger) en neemt heel veel kostbare ruimte in beslag onder in de kofferbak.

Heeft iemand overigens ervarting met het spul dat je in de band kan spuiten in geval van een lekke band?

Vriendelijke groet,

Marco

• lipik

Marco607,

Ik denk niet dat het verplicht is (zeker ben ik niet). Een van m'n Kroatische vrienden rijdt met een auto op LPG en heeft op de plaats van z'n reserve de gastank zitten. En rijdt zonder reserve rond. Hij is zeker geen cowboy dus zal dat niet doen als het niet mag… Hij zoek trouwens een klein noodwiel om toch iets bij te hebben.

MAAR : als ik je een goede raad mag geven neem je volwaardige wiel mee !

Ik zie hier weekelijks op m'n werk (bandencentrale) auto's die gesleept worden tot hier gewoon voor een lekke band. Die auto's hebben ofwel een klein noodwiel, een ‘reparatieset’ of ‘RunOnFlat’-banden. En geloof me geen van de drie is een optie als je op reis bent. Die reparatieset is echt niets waard, een noodwiel daarmee rijdt je dan weg van de snelweg en tegen 80 per uur verder (leuk is anders) en die runonflat-banden zijn na een paar kilometer (max een honderd a tweehonderd) ook volledig waardeloos.

Je kan dan ergens in Duitsland, Oostenrijk of Slovenie tijdens het weekend op zoek naar een geschikte band. Resultaat is dan waarschijnlijk ter plaatse overnachten tot het maandag is en veel betalen.

Dus neem wat baggage minder mee en wees blij dat je nog een volwaardig wiel bij je auto hebt.

• Marco607

Beste lipik,

Bedankt voor je reactie.

Wat ik van je begrijp is dat een reparatieset geen goede optie is.

Geeft dit spul permanente schade aan je banden / velgen?

We gaan proberen een grotere dakkoffer te lenen.

Vriendelijke groet,

Marco

• fr8ns

wat ik ervan weet, bij fiets of bromfietsbanden, het is een soort latex, dat door draaien van het wiel, dit spul verspreid

en in het kleine GAATJE komt

een lap middel dus, voor korte duur

neem een echte reserve wiel/band mee