Drukte in Kroatie?

• EBC

Het schijnt dat het dit jaar rustiger is in Kroatie dan andere jaren is dat zo?

• alma

we zijn vorige week terug gekomen uit porec en het was gewoon file rijden

• Labin

In juni was het al heel erg druk.

Voor mijn gevoel meer Nederlanders dan anders.

• EBC

Bedankt voor de reacties. Hmm helaas dacht dat het iets minder druk zou zijn en dat men de toeristen eens flink ik de watten zou leggen dit jaar ;-)

• Norbert HR

Ik weet niet waar de anderen zijn geweest, maar wanneer ik 's avonds door Porec loop dan is het duidelijk stiller dan voorgaande jaren.

Ook de drukte op de wegen valt mee, sterker nog, je kunt gewoon doorrijden. In Porec was het even wat drukker met de Davis Cup, maar dat is nu ook wel weer voorbij.

• alma

we zijn net voor davis cup naar huis gegaan maar de week er voor stonden we steeds in de file naar porec.

moet er wel bij zeggen dat de camping nog lang niet vol stond , terwijl het seizoen toch begonnen was

• roger69

Hallo,

En is het al vol in Kroatie,of kan ik er nog bij ?

• Norbert HR

Kunt er nog makkelijk bij. Volgens de autoriteiten zijn er 30 % minder toeristen dan vorig jaar.

• Carla

Alleen in Split is er een toename, qua overnachtingen, van 22%. In Dalmatië zie je, behalve de gebruikelijke Tsjechen, Slovaken en Hongaren, dit jaar met name opvallend veel Polen. Zover ik heb kunnen constateren vormen de Polen dit jaar de meerderheid in Dalmatië. In Split zelf hebben de Amerikanen de overhand.

• Stefan

30% minder? Dat is een hoop! Wij gaan van 5 aug tot 5 sept. Hopen de laatste weken dan ook wat minder drukte te hebben inderdaad. Hebben er zin in! (De kinderen ook, die krijgen vandaag pas vakantie…)