Zoals Thijs al zei: een buuggy is niet te doen. De paden bestaan nl. hoofdzakelijk uit houten palen.Je loopt dus meer met de buggy “omhoog getild”als rijdend……
Hoi,
ik ben net terug uit Kroatie, heb me zeer goed vermaakt.
Eén volle dag bij de Plitvice meren lijkt mij voldoende. Ik ben een dag vantevoren aangekomen op camping Korana, de volgende dag vroeg naar het park en daar de langste wandeling gemaakt en tot slot het begin nog een beetje beter bekeken. In totaal een uurtje of 7 a 8 binnen geweest.
Groet,
Wim
Wij gaan midden aug. naar de Plitvice Meren. We rijden er langs op de terug reis en het zou zonde zijn om er zo maar voorbij te rijden. Maar wij hebben een dochter van bijna 2 jaar. Ze kan wel goed lopen maar om nou een hele dag te lopen is te veel van het goede.
Is het dan nog wel de moeite waard om heen te gaan omdat wij wel een buggy meenemen ???
Wij willen 2 dagen een bezoek brengen aan Plitvice natuurpark. Nu heb ik alleen diverse verhalen gelezen mbt de entreeticket voor de 2e dag. Zo word er beweerd dat de prij van 1 dag ticket altijd recht geeft op 2 dagen entree.
Zo is er ook een verhaal, dat de entree alleen gratis verlengd kan worden voor twee dagen als je in een hotel verblijft op of in de directe nabijheid van het park. En weer een ander beweerd dat je in het hoogseizoen gewoon altijd voor 2 dagen betalen moet.
Ik heb gemaild naar plitvice, alleen dan krijg ik telkens een foutmelding terug. Dus mijn vraag is er iemand die hier het antwoord op weet???
Het antwoord staat op de website van Plitvice http://www.np-plitvicka-jezera.hr/eng/index.php?option=com_content&task=view&id=40&Itemid=71. Welliswaar in het Engels, maar ik zal het uitleggen in Nederlands:
Entree is te koop bij ingang 1 en ingang 2
Het zijn dagkaartjes, maar een kaartje is onbeperkt geldig voor opeenvolgende dagen mits je verblijft in één van de Plitvice park hotels. In het kaartje zijn inbegrepen: de Shuttle bus en een electrische boot tocht, evenals de gekozen wandelpaden, verzekering, belastingen en het bedrag kan niet teruggevorderd worden.
Onder de tab visit kan je zien welke hotels tot de Park hotels behoren.
Originele tekst van website:
Your park entrance fee supports park preservation, maintenance and upkeep. Entance tickets are required to get into the park area and fees are payable at the entrances No.1 and No.2.
Tickets are daily, however, a ticket is valid for unlimited consecutive days just for the visitors who are staying at the park hotels. The entrance fee includes the shuttle bus service, the electric boat ride, the chosen hiking trail, the insurance, the taxes and it cannot be refunded.
Op de website vind je ook de prijzen, ik wilde ze plakken, maar de opmaak raakt in de war. Dan kan je beter zelf even kijken.
mijn ervaring (maar dat is dus geen garantie!) is dat er niet zo nauw wordt gekeken naar je verblijf in een park hotel.
ik heb diverse keren gebruik gemaakt van de kaartjes op een 2e dag hoewel ik nog nooit in een park hotel heb overnacht.
moet er bij vermelden dat het nooit in het hoogseizoen was.
maar als ze er om vragen noem je toch gewoon een park hotel.
Ik weet niet of het mag. Ik kan me ook niet meer herinneren of wij onze hond destijds mee hadden genomen. Ik heb nog foto's nagezocht, maar deze zijn denk ik nog van voor het digitale tijdperk. Is dus al heeeeel lang geleden. Op de website van NP-Plitvice kan ik het ook niet duidelijk vinden. Ze zeggen wel iets over de het hele gebied, daar mogen honden alleen aangelijnd meegenomen worden, maar in het park zelf, kan ik dus niet vinden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?