Plitvice Meren

• mirjana

Het is zo jammer dat mensen nog steeds denken dat je het park in een half dagje kan zien. Dat zijn dan mensen die niks geven om het mooie natuur en willen alleen het bijschrijven op hun lijstej“kijk hier was ik ook”.

• lipik

Mirjana,

Ik denk niet dat je zo mag veralgemenen. Niet iedereen heeft dezelfde interesses. Als je een fervente botanicus bent kan je daar enkele dagen of zelfs weken rondlopen.

Als je niet van voetbal houdt ben je ook na 5 minuten uitgekeken op een match. Ook heeft niet iedereen evenveel tijd.

Bovendien als je zo veralgemeent, dan heeft niemand in Plitvice of in Kroatie iets te zoeken vooraleer ze alle straten van Brugge, Gent, Antwerpen, de Vlaamse Ardennen, Amsterdam, Den Haag, De oude 11 steden van Friesland, De Veluwe, Carnaval Aalst, Scheveningen, Keulen, London, … gezien hebben. Wat dat is allemaal dichter bij huis.

Ook mag niemand naar Dalmatie afreizen vooraleer ze grondig Gorski Kotar, Slavonie, Istrie (binnenland ook), en alle eilanden van Kvarner hebben bezocht.

(Ja ook Aalst carnaval ;-) )

Hans

• Guido

Ook al ben je geen botanicus of wat dan ook,ik blijf het zonde vinden om niet minstens 1 overnachting te boeken tenzij

je bvb je vakantie in Posedarje doorbrengt want dan hoef je heen en terug geen 8 uur te rijden en dan nog…Bij een bezoek aanPLitvice hoort een lekker etentje in het sfeerfolle lucka kuce er zeker bij en dan ben je zo bij zo al twee uurtjes kwijt.

• Jo

Wat dat carnaval in Aalst betreft kan ik je volledig bijtreden als geboren Aalstenaar.

• mirjana

Ik zeg niet dat je een week moet blijven , mag hoef niet. Maar wat ik bedoel is dat je in een half dagje niet alles kan bekijken wat het park te bieden heeft. En het is dan zonde om zo'n lange reis te maken. Trouwens voor Brugge heb ik ook 3dgn uitgetrokken en voor Gent ook en ik ben geen historicus, maar heb voor zover alles kunnen bekijken.

• lipik

Goed zo ! Nu Aalst nog ;-)

(14 februari)

• koen

hoi iedereen,

een vraagje

ik vroeg me af hoe lastig het is om in plitvice meren te wandelen

vooral als je ook alles te voet wil doen, moet je dan een doorgewinterde wandelaar zijn

als ze voor de langste wandeling 7 a 8 uur rekenen moet je dan ook 7 a 8 uren stappen, en hoeveel km moet je dan doen? en welke hoogte verschillen worden er gedaan

daar ik nog beetje moet opletten om men knie niet overmatig te belasten

dank bij voorbaat

koen