Appelmoes

• koeri0

Hallo insiders,

Rare vraag, maar wordt er ook appelmoes verkocht in Kroatie?

Bedankt

• lavanda

Ik heb het nog nooit gezien….

• JaPa :o)

TIP!

Gewoon appels kopen, deze schillen en in stukjes snijden, en dan koken, koud laten worden en je hebt heeeeerlijke Kroatische appelmoes.

JaPa.

• Guido

Het zal wel kompot od jabuka zijn. Zelfs halve perziken op sap noemt men in de volksmond kompot.

• Erna

Wij zijn het vorig jaar in Istrië niet tegen gekomen. Het staat bij ons op het lijstje om mee te nemen van thuis. Trouwens als een van de weinige dingen.

• Guido

Zekerheid voor alles Ema.Vraag daar ook maar eens in een grote supermarkt naar kompot od jabuka. Ik ben nieuwsgierig of en wat er al of niet op de proppen komt.

• JaPa :o)

Koeri,

Deze Kompot jabuka is bij de KONZUM Supermarkt te koop in blikken van 780 gram voor de prijs van 12.99 Kuna.

JaPa.

• Erna

bedankt voor de naam. neem ik het lekker niet mee en ga ik daar op zoek.

• Guido

Zo staat de naam tenminste in mijn woordenboek.Dat zal dus wel kloppen.Of het nu wel echt moes zal zijn of meer iets kompotachtig is maar afwachten.Na terukeer zie ik graag het resultaat hier tegemoet.Prettige vakantie.

• koeri0

Hallo allemaal,

Wat veel reacties op zo'n rare appelmoesvraag. Leuk, bedankt allemaal.

Ik kies de gulden middenweg, neem een paar potjes mee en ga verder daar op zoek. Als het iets kompot-achtigs is, is het ook goed. Die konzum super zullen we onderweg wel ergens tegenkomen. En mijn woordenboekje noemt het inderdaad ook, dus vergeten zal ik het niet. We vertrekken vrijdag. Eerst een week Istrie (nabij Pula), dan een week Pasman (zullen ze daar ook een supermarkt hebben?), dan Plitvice en vervolgens Karlovac/Zagreb. Onze eerste Kroatie-vakantie, het ziet er allemaal geweldig mooi uit, ik heb er zin in. En ik laat het nog weten van de kompot jabuka.

Groetjes.