Mooie reis in het vooruitzicht!!Prettige vakantie.
Hallo,
Hier ben ik nog weer even over de appelmoes.
De kompot od jabuka is inderdaad in iedere Konzum te koop, maar is geen appelmoes, maar halve appels op sap. Ook wel lekker. Appelmoes heb ik inderdaad niet gevonden. Maar ach zo komen we ook weer eens van die verslaving af.
Verder was het een prima reis. Wij zijn geen onvriendelijke Kroaat tegengekomen, ze zijn ook niet overdreven aardig, maar gewoon neutraal. In restaurants duurde het ook niet overdreven lang voor je je eten kreeg. Mooie zee en mooi land, groener dan verwacht, prima campings, wij zijn tevreden!
Groetjes
Hallo,
Hier ben ik nog weer even over de appelmoes. De kompot od jabuka is inderdaad in iedere konzum te koop, maar is geen appelmoes, maar halve appels op sap. Ook wel lekker. Appelmoes heb ik inderdaad niet gevonden, maar ach, zo komen we ook nog eens van die verslaving af.
Verder was het een prima reis, mooi land, groener dan verwacht, mooie zee, goede campings, genoeg te beleven.
Groetjes
Vreemd , wij verbleven bij Belgische mensen in Trogir en ook zij vroegen om appelmoes mee te brengen , wij gingen voor onze 19- maal naar Kroatie en ik heb er nooit naar gekeken om dat daar te kopen . Ons Belgisch gast gezin melde dat het niet te koop is in Kroatie ????? ..
Eigenaardig bij ons op Ciovo , Trogir , heb ik ook moeten zoeken naar de klassieke voor verpakte hesp voor bij ons ontbijt , wel salamie en kaas … uiteindelijk toch gevonden bij Tommy , gelukkig gingen wij een paar dagen later naar Split , Mercado en daar konden wij alles vonden zelf voorverpakte rostbief en varkensgebraad , heel lekker en spotgoedkoop en zelfs appelmoes van HAK .
groetjes
Geert
PS het was ons eerste jaar bij een gast gezin normaal gaan wij op hotel , maar wegens te duur doen wij het nu anders , suuuuuuper mee gevallen , ons goedkoopste verlof in jaren
Voor zover ik weet kennen Kroaten geen appelmoes. Toen ik voor Kroatische vrienden verleden jaar ‘stoverij met appelmoes’ klaarmaakte vonden ze het wel zeer lekker maar ‘fruit’ bij hun warm eten dat hadden ze nog nooit meegemaakt !
Kroaten kennen ook weinig klaargemaakte groenten in vergelijking met onze keuken. Behalve blitva (soortement van spinazie) en wat kool worden de meeste groenten er rauw opgediend.
Klaargemaakte rode kool (ja met appeltjes erin) kennen ze ook niet bij mijn weten. Snijboontjes, ook nooit gezien, erwtjes en worteltjes ? …
O ja? Nog geen schorseneren, andijvie, witloof, spruitjes, spinazie, witte selder, prei, enz…. gezien hoor. Mijn (vakantie)ervaring is dat het groentenassortiment heel beperkt is. We zagen ooit een heel veld vol pompoenen maar onze (Nederlandse) gastvrouw vertelde ons dat die niet gegeten werden maar als varkensvoer bedoeld waren.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?