Het word elk jaar erger !!??

  • natasja

    ben net terug uit kroatie en inderdaad er zijn hele aardige kroaten bij maar mijn vriend en ik vonden het merendeel erg onvriendelijk en niet gastvrij.

    jammer vonden we het.

    natas

  • PiliJohn

    Allemaa leuk, jongens die inkomstenkant.

    Maar als we de zaken goed willen beoordelen, moeten we ook naar de

    uitgavenkant kijken, nietwaar ?

    Lijkt me stug dat ze daar 300 euro per maand aan ziektekostenverzekering

    betalen, belastingen zoals bij ons, zuiveringsheffing, verontreinigingsheffing,

    etc.etc.

    Let op : ik zeg dus zeker niet dat het daar beter geregeld is, alleen dat we naar een besteedbaar inkomen moeten kijken.

    Voorts ben ik toch van mening dat het inkomen er geen bal toe doet of iemand

    vriendelijk is voor een toerist of niet.

    Iemand zei het al eerder : kijk maar eens naar bepaalde Aziatische landen

    waar mensen zich rot moeten werken, in krotten leven en toch nog vriendelijk

    kunnen zijn naar een toerist toe.

  • Robert

    Het huishouden en andere kosten in Kroatie vallen een stuk goedkoper uit dan in Nederland. Hangt een beetje van de soort kostenpost af, maar het totaalplaatje ziet er wat vriendelijker uit dan in NL. Scheelt ook dat veel mensen geen hypotheek hebben.

    De lonen in Kroatie zijn relatief gezien niet eens zo laag als je ze vergelijkt met de omliggende landen.

    Ik durf echter wel te stellen dat de inkomsten van de gemiddelde Kroaat de uitgaven nauwelijks dekken. Een goede reden voor de Kroaten om eens extra hun best te doen om het toeristen en investeerders naar hun zin te maken.

    Wat de toeristensector betreft: hier zijn de ervaringen erg verschillend over. De investeerders komen er in Kroatie zeer slecht vanaf. De overheid doet er alles aan deze groep buiten te houden (bureaucratie die zichzelf in stand houdt, corruptie etc etc).